1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Digiboxi? Mikä? Asiantuntijat haloo!

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi bulldoz 04.02.2005.

  1. rroy

    rroy Member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No ainakin mediablazashop kauppaa joitai vapaillekanaville sopivia alkaen n.100€ Se mitä noilla saa näkyyn,on arvoitus itsellenikin,mut veikkaisin et ei mitään katsottavaa!
     
  2.  
  3. bulldoz

    bulldoz Member

    Liittynyt:
    25.11.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    löytyykö niitä sateelliitti boxeja?
     
  4. poisoned

    poisoned Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    FTA purkki (vapaat kanavat) = ei kortinlukijaa, eli ei näy salattuja...
     
  5. fevrier

    fevrier Member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    bulldoz ja pari muutakin asiasta kiinnostunutta nimimerkkiä! Tärkeätä olisi eroittaa kaapeli- ja terrestiaaliboxit toisistaan. Kolmas vaihtoehto on satelliittivastaanotto. Satelliitin kautta voi hyvillä vehkeillä saada jopa 100-200 kanavaa, mutta mitä iloa niistä on, jos ei puhu kaikkia kieliä. Ter-
    restiaaliboxi on maanpäälliseen katseluun eli esim. harava-antennilla ja kaapeliboxi on taas tietenkin kapeliliittymiin tarkoitettu vaihtoehto. Satelliit-
    tiantenni taas käy kaikkiin, jos hankkii lautasen ja sitä vastaavan sovittimen. Mun suositus on kaikille asiaa harkitseville (ei välttämättä ammattilaisille tai alaa muuten intohimoisesti seuraaville) tavallinen digiboxi. Satelliittikanavia löytyy enemmän, mutta harvaa kiinnostaa Saksan tai Espanjan tai Italian ym. kanavat ilman tekstitystä. Hankkikaa asuinpaikastanne riippuen a) terrestiaali eli omaan antenniin tai b) kaapelipeliverkkoon liitettävä digiboxi. Löytyy kaikki suomessa ilmestyvät digikanavat (ilmaiset ja maksulliset). Merkkejä en ala mainostamaan enempää kuin edellisessä kirjoituksessani. Siihen viitaten nyt sitten kävin kuitenkin ostamassa sen Jacobson's (oli paketin päällä olevan tekstin mukaan entinen Luxorit) boxin ja se toimii mun mielestä tosi hyvin ja oli helppo asentaa. Katso www.jacobsons.fi. TekstiTV:ssäkin 350 muistipaikkaa,mutta silti olisi hieman toivomisen varaa käyttöominaisuuksissa. Toisaalta kun käytän enemmän PC:tä, niin ei haittaa. Ehkä uskallan jopa suositella muillekin, mutta älkää tulko kimppuun, jos se ei kaikkia miellytä. Mulla se oli jo ties monesko eri merkki, mutta toistaiseksi ylivoimaisesti paras.
    Hintakaan ei ollut törkee mun milestä (vrt. ominaisuudet). Onneksi on vielä telkkareita, että pääsee kokeilemaan ehkä vielä yhden mallin (tuskin se kuitenkaan enää paranee tästä viimeisestä). Tsemppiä kaikille, jotka vielä etsitte sitä omaa vaihtoehtoanne. Mä olen tyytyväinen tohon edellämainittuun ja kai te löydätte kanssa oman suosikkinne. Muistakaa kuitenkin eroittaa digiboxit (harava- ja kaapelimallit) ja satelliittiantennit toisistaan. Jos joku aloittelevampi alan harrastaja (kokeneemmat jo tietää) haluaa kysyä jotain muuta, niin vastaan mieluusti aina kun on aikaa käydä näillä sivuilla. Nämä muuten vaikuttavat sivuilta, joilla ihmiset uskaltavat kysyä ja alaa kokeneemmat vastaavat. Sikäli kivat sivut kun vaan ehtis lukemaan vaikka enemmänkin. Jos huomaatte lähetysajan, voitte arvata ettei ollut ihan lyhyt päivä, mutta onneksi aamulla saa goisia ainakin yhdeksään.
     

Jaa tämä sivu