1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DC++ Lopetti toimintansa

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Mortu 02.05.2012.

  1. Mortu

    Mortu Member

    Liittynyt:
    04.05.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terves.

    Eli tosiaan DC++ käyttänyt nyt jo monta kuukautta, mutta kun piti ottaa modeemi irti niin ei enää sen jälkeen toimi? Onko kellään tällästä tapahtunut?

    TCP ja UDP portit samat vieläkin auki ja IP kohillaan, mikään ei ole muuttunut toimimisen ja toiminnan lopettamisen aikavälissä kuin se että tosiian modeemin otin irti hetkeksi ja laitoin takasin kiinni.

    Vihjeitä otetaan vastaan.
     
  2.  
  3. -AfterLife-

    -AfterLife- Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2012
    Viestejä:
    271
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. Mortu

    Mortu Member

    Liittynyt:
    04.05.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, on mulla tuo uusin versio. Tai siis kun Dc lopetti toiminnan niin poistin ja latasin tuon uusimman version.

    En saa sitä millään ilveelläkään toimimaan vaikka kaikki asetukset on niinkuin pitääkin.
    Kaikki asetukset/portit/Ip:t tarkistettu mutta ei vain toimi, mutta kun valitsen että
    "Anna DC:n määrittää parhaat yhteysasetukset" niin alkaa toimimaan..

    Onkohan tuosta haittaa, että antaa DC:n itse tehdä nuo asetukset kun siitä tiedä sitten mitä portteja se käyttää. Mutta kai se on pakko alistua tuohon kun ei nuo omat asetukset tunnu sille kelpaavan.
     
  5. Genetti

    Genetti Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2011
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos reitittimeen on tehty DC++:lle porttiohjaus, niin silloin ei ruksata "Anna DC++:n määrittää parhaat yhteysasetukset", koska tällöin DC++ ei voi mitenkään tietää mille DC++:n portille on tehty porttiohjaus reitittimeen.

    DC++ asetukset silloin kun reitittimeen on tehty DC++:lle porttiohjaus.

    - [X]Manual port forwarding (I have configured my router by myself)
    - Julkinen-/WAN IP: http://whatismyipaddress.com
    - Transfer port: esim. 48500 (TCP)
    - Etsi port: esim. 48500 (UDP)

    - sama porttinumero (esim. 48500 TCP/UDP) oltava reitittimen DC++:n porttiohjauksessa.

    - nyt DC++:llä saadaan paljon hakutuloksia eli DC++:n portti on auki.
    - jos ruksataan "Anna DC++:n määrittää parhaat yhteysasetukset" niin DC++ toimii, mutta saadaan vähän hakutuloksia.

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2012
  6. Mortu

    Mortu Member

    Liittynyt:
    04.05.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin niin, kyllähän minä sen tiedän, mutta kun olen avannut sille portit ja laittanut ne portit dchen ja laittanut ip:n ja tehnyt kaikki mahdolliset asetukset mitä pitää. Niin ei vain silti jostain kumman syystä pelitä. Ei tule haulla mitään, mutta kun ruksaankin tuon että annan DC:n itse tehdä yhteysasetukset niin johan räpsähtää haulla tuloksia.

    En tiedä miksei se toimi noilla omilla asetuksillani, mutta kyllä sen kun antaa itse ne päättää niin löytyy todella hyvin. Eikä ole mitään onkelmia ollut nyt.
     
  7. Genetti

    Genetti Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2011
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Silloin kun on ruksattuna "Anna DC++:n määrittää parhaat yhteysasetukset" niin silloin DC++:n Järjestelmäloki -välilehdessä pitäisi näkyä mikä yhteysasetus on otettu käyttöön.

    Kuvassa näkyy että minun reitittimessä ei ole automaattista NAT-PMP porttiohjausta, eikä reitittimen automaattinen UPnP porttiohjaus ole päällä, (eikä DC++ tiedä reitittimeen tehdystä DC++:n porttiohjauksesta mitään), joten DC++:n aktiivitila ei toimi eli tällöin DC++:n passiivitila on päällä, jolloin saadaan vähän hakutuloksia.

    Connectivity: Local network with possible NAT detected, trying to map the ports...
    - Automatic connectivity setup determined that you have a private IP address and it started to discover for a possible gateway (router) capable of automatic port mapping.

    Connectivity: Active mode could not be achieved; a manual configuration is recommended for better connectivity.
    - Automatic connectivity setup did not find any way to configure any kind of active connection so as a last resort it selected passive connection mode with NAT traversal capability.

    [​IMG]

    Mikäli tulee alla oleva ilmoitus, niin silloin ei ole reitittävää reititintä, reititin on asetettu siltaavaan tilaan tai esim. tietokone on kytketty TeleWell reitittimen porttiin 3 tai 4 (jotka ovat oletuksena sillatussa tilassa).

    Connectivity: Public IP address detected, selecting active mode with direct connection.
    - It means that Automatic connectivity setup determined that you have a public IP address so it assumed that you are directly connected to the Internet.
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2012
  8. Mortu

    Mortu Member

    Liittynyt:
    04.05.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En tiedä luitko tätä ihan ensimmäisestä viestistäni, mutta dc lopetti toiminnan kun otin modeemin irti alle minuutiksi ja laitoin takaisin kiinni. Mikään asetus ei ole muuttunut..
    Olen käynyt ne läpi ainakin 5 kertaa. Asetukset modeemissa ( Zyxel P-661HNU-F1 ) ovat täysin samat ja asetukset dc:ssä ihan samat. Haulla ei vain yksinkertaisesti tullut yhtään tuloksia. Senhän takia tänne alunperin tulin kun olen niin ymmälläni, koska asetukset ovat samat ja dc toimi ennen modeemin irti ottamista, olen kokeillut myös rebootata sen ja ihan vain ottaa siitä virrat ja käynnistää uudestaan mutta ei auta.

    Siksi päädyin nyt vain ruksaamaan sen "Anna DC:n määrittää parhaat yhteysasetukset"
    koska silloin se pelittää ihan normaalisti. Haulla löytyy tuloksia yhtähyvin kuin ennenkin ja lataukset onnistuvat moitteettomasti. En ainakaan nyt jaksa sen kanssa tapella kun se kerran toimii. Tyydyn tähän koska poltin päreeni 2-3 päivän aikana niin monta kertaa yrittäessä saada sitä toimimaan.
     
  9. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Muuten, resetointi poistaa modeemisi avatut portit.
     
  10. Genetti

    Genetti Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2011
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos sinulla on liitetty reitittimeen useampi kone, niin oletko tehnyt kiinteät IP-osoitteet koneiden "Internet Protocol (TCP/IP)" -asetuksiin tai reitittimen asetuksiin? Reitittimen DHCP-palvelin voi antaa koneelle eri IP-osoitteen mikä koneella oli aikaisemmin, mikäli ei ole tehty kiinteitä IP-osoitteita. Ja tällöin aikaisemmin tehty porttiohjaus ei enää toimi, mikäli koneen IP-osoite on vaihtunut.

    Zyxel P-661HNU-F1 > Network Setting > Home Networking > Static DHCP
     

Jaa tämä sivu