1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dc käyttäjien ajojahti jatkuu

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi tinnu 09.03.2006.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. LaHoth

    LaHoth Guest

    <Hubi ei levitä mitään laitonta tavaraa.

    <Edit. hubin ylläpito on yhtä "laitonta" kuin messengerin tai ircin <ylläpito

    Esim. Rasismi on laitonta siis netin keskustelupalstalla ei saa olla rasistista tekstiä ja keskustelupalstan ylläpitäjän vastuulla on että sitä ei sieltä löydy. Jos kuitenkin löytyy niin ylläpitäjän vaihtoehdot ovat poistaa tekstit tai sulkea palsta. (Tästä esimerkkejä muhamed pilakuvista)
    Korjatkaa väitteeni jos olen väärässä.

     
  2.  
  3. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Vielä kun kerrot mitenkä tuo liittyy tähän asiaan?
     
  4. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    ..ja mitä sanovat esim. afterdawnin tämä sivu:
    http://fin.afterdawn.com/general/saannot.cfm
    ..että että..

    yhä, hubilla ei ole yhtään laitonta tavaraa joten miten hubi voisi jakaa / ladata ja näin rikkoa tekijänoikeuslakia :)
     
  5. LaHoth

    LaHoth Guest

    Tainnut keskustelu siiryä DC++ssan käytäjien vainoamisesta sivuraiteille.

    <Vielä kun kerrot mitenkä tuo liittyy tähän asiaan?

    esimerkki siitä että palvekuntarjoajalla on jonkinlaista vastuuta siitä mihin palvelua käytetään.

    < Quote:3. Yhtiö ei vastaa kolmansien osapuolien tuottamasta ja <tarjoamasta materiaalista.

    Ei tarkoita sitä eteikö sivun ylläpidolla ole velvollisuutta poistaa
    kolmannen osapuolen tarjoamaa laitonta materiaalia sivuilta. Näin itse
    asian käsitän.
    No koittakaa tätä: kirjoittakaa tälle palstalle törkyisen paljon eritäin törkeää tekstiä esim. jostakin rodusta ja tehkää poliisille
    tutkintapyyntö asiasta. Jos asia etenee syyttäjälle ja syyttäjä päättää viedä asiaa eteenpäin, olisin erittäin yllättyny jos tekstejä
    ei poisteta joko afterdawnin toimesta tai afterdawnin verkkoyhteyden
    tarjoajan toimesta. (huom. pitää olla eirtörkystä tekstiä muuten voi vedota sanavapauteen)

    <..että että..
    <yhä, hubilla ei ole yhtään laitonta tavaraa joten miten hubi voisi <jakaa / ladata ja näin rikkoa tekijänoikeuslakia :)

    Tosiasia kuitenkin on että hubeja on suljettu, tuskin ilman syytä.
    Veikkaan että syynä on avunanto laittomaan toimintaan tai jotain vastaavaa tai verkkoyhteyden tarjoajan tahto.
     
  6. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Lopetetaas se hölynpöly samantien. Yhtäkään hubia ei ole suljettu edellä mainituista syistä.

    Hubi ei edelleenkään ole millään tavalla laiton. Jos hubi olisi laiton, niin myös messenger ja irc + muut ohjelmat joilla tiedostoja voidaan siirtää olisivat laittomia. Se että käyttäjillä on laitonta materiaalia jaossa, ei tee hubista laitonta.
     
  7. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    kyllä, juuri niinkuin pkaksp sanoi =) esimerkiksi linux-distroja jaetaan ilmaisen kehitystyön takia usein p2p-verkolla koska ei ole rahaa / halua kunnollisen netin päässä oleviin servereihin..

    siinä on hyvä esimerkki että p2p-verkot eivät ole laittomia!

    ja kuten pkaksp sanoi:
    jos siis menisimme sinun periaatteellasi LaHoth, niin miksei microsoft ole jokaisesta msn-verkon käyttäjästä joka sendii kaverille .mp3 muotoisia waretettuja kappaleita oikeudessa/selvitä kuka kys. käyttäjä oli.. en ole vielä ainakaan kuullut että microsoft tutkii omaa verkkoaan jossa varmasti lähetellään tekijänoikeutta rikkovaa materiaalia..

    msn toimii hubina, yhistää käyttäjä1 ja käyttäjä2:n yhteen. aivan kuten dc++ hubi tekee, yhistää käyttäjiä

    ja sopii kokeilla kirjoittaa törkyä afterdawniin >:) täällä on muutamia moderaattoreita jotka pitävät erityisesti deactivate user -napistaan >:)
     
  8. akra

    akra Member

    Liittynyt:
    07.01.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    älkääs nyt... LaHoth näyttää tietävän kaikesta kaikes! Mut sanon myös sen mitä jo muut on kertonut, että hubin ylläpitäminen ei ole laitonta!
     
  9. Marakus

    Marakus Member

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    pystyykö kaverini näkemään mitä minulla on jaossa, vaikka hän ei olisikaan samalla hubilla kuin minä olen... tai olisiko mahdollista että hän tekee ohjelman jolla saisi selvitettyä jakolistani sisällön?(kaikkihan on tietenkin mahdollista, mutta heittäkää arvio miten vaikeaa ohjelman tekeminen olisi, tai onko sellaista jo olemassa?)

    entäs sama ongelma torrent puolella?... eli lähetän tiedostoa toiselle kaverilleni, pystyykö kyttäävä kaverini näkemään mitä lähetän lataamatta itse kyseistä tiedostoa?

    ja koska ketään ei kiinnosta paljastan asiaan liittyvän selityksen; teen itse musiikkia ja en tahtoisi kaverini tietävän tätä, mutta nähtävästi joku muista kavereistani on vihjannut asiasta tälle kyttäävälle kaverilleni, joten nyt haluaisin varmistaa ettei hän saa haltuunsa tekemääni musiikkia(onhan toki mahdollista että joku kavereista joille lähetän musiikkiani ovat kavaltaneet minut, mutta en pidä sitä todennäköisenä)

    en kaipaa vastauksia joissa käsitellään minun ja kyttäävän kaverini välejä, tai kummankaan mielenterveyttä. muutenkin asiattomat vastaukset saisi jättää lähettämättä.

    Jos tämän tyyppistä ongelmaa on jo käsitelty muualla olisin kiitollinen suorasta linkistä vastaukseen(haulla en löytänyt)
    KIITOS! :)

    EDIT: mielestäni viestini kuuluu tähän topicciin, koska koen tämän jo melko pahaksi ajojahdiksi.
     
    Viimeksi muokattu: 08.05.2006
  10. eduard0

    eduard0 Active member

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    1,396
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos kaverisi on DC:ssä eri hubilla kuin sinä, ei hän voi ladata sinulta tiedostolistaa eikä siis myöskään näe mitä sinulla on jaossa. Torrentpuolella taas jos kaverisi pääsee käsiksi .torrent-tiedostoon, näkee hän mitä tiedostoja sinulla on jaossa sillä torrentilla. Salasanat on aika kätevä keksintö niin DC:n hubeilla kuin torrenttrackereilläkin. Tai sitten voit laittaa musiikkisi paketteihin ja suojata ne salasanalla.

    Ohjelma, jolla voi selvittää jakolistasi sisällön DC:ssä on jo olemassa, DC++ itse nimittäin.
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2006
  11. JeiTee

    JeiTee Member

    Liittynyt:
    19.09.2005
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pakko oli palata tähänkin aiheeseen...*sigh* Hieman karannut tämä keskustelu alkuperäisestä...Eli Tinnu, jos sinulla oli jotain faktaa niin ilmoita ihmeessä. Oikeustieteisiin ja poliisitoimeen perehtyneenä, katson, että minulla on jonkinlainen realistinen käsitys asiasta. Tinnun kirjoittamasta, ainoa mihin yhdyn on k.o. tilanteen realistisuus. Mutta LaHothin kirjoitelmasta ei paljon muuta sanottavaa kuin, että ei nämä keskusteltavat asiat ihan noin yksinkertaisia=yksioikosta tulkintaa ole. ("Note to self: Dont argue with an idiot, He'll just drag you down to his level, And beat you with experience"). Jokatapauksessa, tämä asia on aikalailla kuopattu tämän hetkisen keskustelun perusteella. Jään kylläkin mielenkiinnolla odottamaan mitä seuraavaksi tänne ilmestyy...(epäilemättä intellektuellista opponointia:)
     
  12. tinnu

    tinnu Member

    Liittynyt:
    05.05.2005
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu. Tarinaan tulee jatkoa heti kun asian käsittely etenee. Tällä hetkellä se on jumissa poliisin taholla tai tiedä sitten missä pyrokratian rattaissa. Eli ei ole juttu edistynyt mihinkään suuntaan. Adotellaan vaan rauhassa. Itseäni myös todella kiinnostaa kuinka tuossa sotkussa lopulta käy, mutta siihen voi todellakin mennä vielä aikaa syytetyjen suuresta määrästä johtuen.
     
  13. jerstu

    jerstu Member

    Liittynyt:
    09.05.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mul ei oo dc ip:tä ja toimii aika outo juttu. johtuu ehkä siitä et mulla on vaihtuva ip että jos sammutan koneen ja käynnistän taas niin mun ip on vaihtunut mut voiks poliisit päästä kuitenkin mun koneelle kaikkien f-securen ja muitten läpi ???
     
  14. jerstu

    jerstu Member

    Liittynyt:
    09.05.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sorry siis mulla ei oo dc:ssä ip:tä
     
  15. kaimaani8

    kaimaani8 Member

    Liittynyt:
    11.05.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nettioperaattorin avustuksella pääsee, tätä varten on kehitetty ihan omat systeeminsä. Samoin jos ip:si vaihtuu, se voidaan "lukita" seurantaan ja kaikkea mitä liittymässäsi liikkuu voidaan seurata,
    salaus vaikeuttaa / tekee mahdottomaksi selvittää MITÄ liikkuu, mutta sehän voi olla "epäilys, että levität / vastaanotat jotain pervoa" ja
    asiaa aletaan penkoa tällä perusteella...ehkä.
    Lisäksi jos on tuntitolkulla, vuorokausia jne...vaikka 8 Megan letku
    koko ajan täynnä liikennettä, siihen puuttuu operaattori, kun niiltä
    raksuttaa (ainakin osalta) tavupohjainen laskutus, vaikka asiakas siitä maksaakin, rajan ylityttyä ne puuttuu asiaan.
    Käsittääkseni nykyisen lain mukaan mitään ratsioita EI SAA tehdä ilman rikosilmoitusta / tutkintapyyntöä.
    Se mitä ÄKT ja muut sai valtuuksia, on edelleen epäselvää, mm. tuon valvonnan osalta.
    Toisaalta taas, jos joku pervoiluepäily osoittautuu aiheettomaksi, ei sillä pitäisi olla mitään tekemistä waretuksien yms. suhteen.
    Tätä juttua varmaan jauhetaan niinkauan, kun ylemmistä oikeusasteista alkaa tulla päätöksiä tai lakiin TODELLA tehdään selvennyksiä ja ristiriitaisuudet saadaan vähemmälle.
    Itse en imuroi nyt enää mitään, mutta en myöskään osta mitään levyjä etc...kunnes asiaan alkaa tulla järkeä, kaikenlaisia ihmeellisiä huhuja kyllä liikkuu ja toivottavasti tuo mainintani valvonnan teknisestä mahdollisuudesta EI LISÄÄ hörhöjuttuja.
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2006
  16. syva_79

    syva_79 Guest

    Eipä ole ainakaan minulla operaattori puuttunut asiaan vaikka pauhaa 24/7/52 full rate letku punasena.

    Enpä ookkaan noin dynaamisesta ip:stä koskaan kuullut. yleensä sellanen 3-5 kertaa vuodessa vaihtuu itellä
     
  17. telfon

    telfon Member

    Liittynyt:
    22.03.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tietenkin ne pääsee sun koneelle ja näkee kaiken mitä siellä on koska sä olet samassa sähkö verkossa kuin po liisit. Niillä on laite jolla ne pystyy katso maan sun koneen kiinto levylle aina kun sun tieto kone töpseli on seinässä! SIIS vaikka sun tieto kone ei olis edes päällä. Jos sulla on vaan töpseli seinässä. Mä koetin asentaa kaksi palo muuria toisen verkko johtoon ja toisen virta johtoon mutta ei sekään auttanut. Molemmat oli F Secure. Mutta poliisi oli yksi aamu mun ovella ja antoi listan kaikesta mitä mulla oli koneella ollut ikinä. Ei siinä sitten enää mitään voinut. Varokaa ettei teille käy samoin!
     
  18. Ylke

    Ylke Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2004
    Viestejä:
    3,280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Uskottavuus nousee oikeinkirjoituksen myötä :D
     
  19. syva_79

    syva_79 Guest

    telfonihan se laitto pitkään aikaan parhaan lukemani kommentin!!! Voi jeesus mitä nyyppiä!!!

    E: ja vaikka olis joku pelleilijä, niin varmasti on ajatellu että tollanen voi olla mahdollista.

    "nokun mulla on wlan ja katos sitä kautta ne niillä ULA-puhelimillaan kuulee millasta surinaa mun lataukset pitää ja sit ne niinq siel pollaribiilissä skrivailee eka vihkoon tiedostojen nimet ja sit ne vaan niinq notepadille kirjottaa ne puhtaaks..."

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.05.2006
  20. illdozer

    illdozer Member

    Liittynyt:
    09.04.2005
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuo edellinen kommentti kruunasi tän ketjun. Kannatti kahlata tämäkin lävitse. (Tosin mahtuihan tänne myös niitä järkeviäkin kommentteja) KIITOS! XD

    ps. hmm kuinkahan fiksu tämä mun juttu oli ???
     
  21. Kellukka

    Kellukka Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2006
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Mies joka kirjoittaa tuommoista ei edes tiedä mikä on softapalomuuri. Miten ihmeessä asennetaan 2 kipaletta F-Securea ja vielä johtoihin. Rahhahhahhaa

    Ei ole ihme jos poliisi koneelle pääsee jos asentelee softia johtoihin.
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2006
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu