1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DC++ hitaus?

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi jondis 27.08.2004.

  1. MiJu

    MiJu Member

    Liittynyt:
    06.09.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itellä on 24onlinen vdsl tekniikalla toteutettu liittymä ja hidasta on p2p ohjelmien käyttö, joten ei välttämättä pelkästään HomePNA:sta johdu noi ongelmat.
     
  2.  
  3. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kumma vaan, että täällä Riihmäellä kaikki toimii paitsi tämä HomePNA mikä esim mulla on.

    Kuten aiemmin sanoin jopa Messengerillä tiedostojen vaihto tökki mulla aika pahasti, kunnes älysi avata tämän OPEN hommelin.
     
  4. A.Saukko

    A.Saukko Member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    MiJu: Sama littymä sinulla on luultavasti kuin meillä muillakin, eli HPNA. VDSL:llä tuodaan kaista vain talojakamoon. Tietääkseni 24online ei kuitenkaan tarjoa loppukäyttäjille omaa VDSL-liittymää.

    Ja Shadownilla luultavasti oli tiukka NATti välissä minkä vaikutuksena ei hommat pelannut.

    Edit: Tuli vielä semmonen homma mieleen, onkohan HPNA-päätelaitteella jotain tekemistä hitauksien kanssa. BitTorrent-verkossahan otetaam satoihin käyttäjiin yhteys ja voi olla, että boxit ei pysty käsittelemään semmoista määrää yhteyksiä, myös talojakamon laitteet voivat olla tiukilla jos halvimmat vehkeet sinne on hommattu.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2004
  5. MiJu

    MiJu Member

    Liittynyt:
    06.09.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koska olin ainoa joka meidän talosta tilasi ton 24online-liittymän niin sain tommosen vdsl-systeemin.
    (näin mulle ainakin kerrottiin, kaistaakin on vähän enemmän kuin se 1M)
     
  6. A.Saukko

    A.Saukko Member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No siinä tapauksessa :) Muuten ihan mielenkiinnosta paljonko sait kaistaa ja onko samaan hintaan. Paljonko esim http://kuivuri.pp.htv.fi/speed/ antaa lukemaksi?
     
  7. MiJu

    MiJu Member

    Liittynyt:
    06.09.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    3233 kbit/s anto lukemaksi.
    Hinta on sama 24 egee
     
  8. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Aika outoa, että olet saanut kotia asti DSL:nä.
    Milläköhän kortilla/masiinalla itse otat yhteyden nettiin?
     
  9. A.Saukko

    A.Saukko Member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  10. MiJu

    MiJu Member

    Liittynyt:
    06.09.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  11. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Taitaa olla asiakkaista pulaa kun on pakko myöntyä tohon...
     
  12. shamrock

    shamrock Member

    Liittynyt:
    25.11.2002
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mielenkiintoista, mutta vastaako mielestänne mikään noista minun kysymykseeni?? Vai onko minulla lukemisen ymmärtämisessä ongelma?
     
  13. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joskus yksi seikka johtaa toiseen....
    Ja toisekseen eiköhän asia ole aiemmissa jutuissa jo tullut selväksi?
     
  14. cuckoosi

    cuckoosi Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kerrostalooni täällä Tampereella on asennettu jonkinlainen HomePna viritelmä WLANnetin toimesta ja harkitsen nykyisen (1024/512) Elisa ADSLn vaihtamista kyseiseen..
    Nopeudeksi alustavien kyselyjen mukaan olisi mahdollista saada 1024/1024 ja hinta olis tällöin 34,90€/kk, kun nykyisestä maksan sen 49€/kk.
    Olin jo innolla säästämisvimmassani vaihtamassa, mutta tulin hieman toisiin ajatuksiin lukiessani keskustelun.. eipä paljon positiivista mainosta hpna-liittymille tullut! (varsinkin kun itsekkin DC++:aa käytän aktiivisesti)
    Elisa ADSL taitaa siis edelleen olla parempi vaihtoehto kuin WLANnetin HPNA.. ??
     
  15. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Vinkkinä xp-sp2, torrenttaajille. Tuon yhteydessä kaikkien samanaikaisten yhteyksien määrä rajoitetaan muistaakseni kymmeneen.. tiputtaa latauksia aika lailla. Torrentissa myös jokainen uusi lataus käyttää eri porttia, oletuksena 6881-6889 tcp, jotka on monissa isp:issä blokattuna oletuksena. Ne voi ainakin abc:ssa vaihtaa vaikka tuhannella korkeammiksi.
     
  16. A.Saukko

    A.Saukko Member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo eipä ongelmat SP2:sta johdu, tweakattu on jo ajat sitten.
     
  17. margus88

    margus88 Member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on toiminut dc++ ihan hyvin. Mulla on sonera laajakaista 512/512 ja nopeudet dc++:sa ovat molempiin suuntin noin 40-55kB/s. Mutta aktiiviseksi en dc++:saa saanut ole. Voisiko olla mahdollista, että eri paikkakunnilla eri operaattorien laajakaistat toimivat erilailla. Mutta pientä ongelmaa netin kanssa on ollut, netti katkeaa välillä ja palaa muutaman minutin päästä.
     
  18. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ja oliko kirjoittajalla varmasti HomePNA liittymä?
     
  19. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On nuo P2P softat sitten huonoja ;-) HPNAssa (WLANnet) tulee esim FTP:llä, nyysseista tms tavaraa läpi maksimilla jos ei itse halua rajoittaa nopeuksia. Itsellä esimerkiksi viikonloppuna oli nyyssisiirto päällä nopeus maksimit 75Kb/s (rajoitettu newspalvelimelta kun nuukuuksissani otin 600kbit/s rajoitetun downloadin). Lisäksi latailin WEB-sivuilta biisejä (aivan laillisia bändin omilta sivuilta) jotka tulivat ~40Kb nopeudella. HPNA liittymäni nopeus on 1024/1024 joten aika hyvin vedetty.
     
  20. sepilebo

    sepilebo Member

    Liittynyt:
    02.09.2004
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on alkanut mulla netti toimimaan paremmin. Liittymä on 24 online. Dc++ ja bittorrentit ei vielä skulaa ollenkaan mut IRC:stä imuroidessa nopeudet 100-170 kb/s luokkaa.
     
  21. Surffaaja

    Surffaaja Member

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mistä johtuu, että minulla dc++ on todella hidas? Nytkin lataa vain jotain 8kB/sec, vaikka yhteys on 2mbit adsl.
     

Jaa tämä sivu