1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DC++ Aktiivi

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi fendeli 21.09.2005.

  1. Hiiva

    Hiiva Member

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Selevä. DHCP on päällä, mutta onkos tuo sisäverkon ip sama numero kuin minkä antaa ipcpnfig/all komennolla kohtaan Ethertet-sovitin Lähiverkkoyhteys: Automaattisen määrityksen IP-os:?

    Kiitokset jo tästäkin tiedosta, auttaa taas tämmöstä palikkaa etiäpäin ;)
     
  2.  
  3. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Kyllä juu on. Jos haluat että tuo ip ei vaihdu, niin ota DHCP pois käytöstä ja määritä verkkokortille kiinteä ip.
     
  4. Hiiva

    Hiiva Member

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Saimpas tuon edellisen viestisi luettua ensimmäisellä jotenkin niin, että DHCP:n pitää olla päällä =D. Palikkakysymykset jatkuu: Kuinkas määritän tuolle verkkortille sen kiinteän ip:n?
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2005
  5. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ohjauspaneeli -> Verkkoyhteydet -> Lähiverkkoyhteyden ominaisuudet -> Internet protokolla (TCP/IP) ominaisuudet -> Käytä seuraavaa ip osoitetta -> määritä ip osoite käsin sinne. Mikä on muuten purkkisi ip osoite?

    Laita myös DNS-osoitteet käsin. Ne löytyy palveluntarjoajan kotisivuilta. (nimipalvelimet)
     
  6. Hiiva

    Hiiva Member

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ilmeisesti siis tuonne laitetaan sama ip kuin aikaisemminkin, kun kävin availemassa niitä portteja?

    Sama kun tuo sisäverkon? 169.254.251.199

    En nyt äkkiseltään noita DNS:ä miltään sivuilta äkännyt, mutta onko ne nuo samat mitkä näkyy ipconfigilla?

    Edelleen, kiitokset kärsivällisyydestä :)
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2005
  7. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Purkkisi ip on ipconfig komennolla oletusyhdyskäytävä. Tuo sisäverkon ip tulee modeemisi DHCP:ltä, eli modeemisi jakaa automaattisesti tuon ip:n koneelle.

    DNS-osoitteet näkyy tosiaan myös ipconfig komennolla. Ota ne ylös ja määritä käsin.
     
  8. Kimmoman

    Kimmoman Member

    Liittynyt:
    07.05.2004
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsekkin juuri tuon vehkeen hommasin, ja tietysti kädetän näin vaikeaselkoisen asian. Minulla on kaksi konetta tuossa boxissa kiinni, ja molemmissa jopa toimii verkko/netti :)..mutta dc++ ei toki toimi, muuten kuin passiivitilassa.

    Eli, ipconfig:ni näyttää samaa ip:tä DHCP ja DNS palvelimille, sekä oletusyhdyskäytävälle (192.168.. Ip osoite on eri, mutta vain viimeisen numeron osalta. www.whatismyip.com näyttää taas aivan eri numeroita (ei 192... alkuista).

    Mitä minun siis täytyy muuttaa 510:n oletusasetuksien jälkeen. Bridgeä, dhcp:tä, UPnP, security, verkkoyhteydet...Liian monta kohtaa tyhmälle ihmiselle.
     
  9. amishi

    amishi Member

    Liittynyt:
    18.10.2004
    Viestejä:
    87
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mää ainakin sain nyt toimimaan cd:n aktiivina ku laitoin purkin conffeihin auki portin 1412 start ja end kohtiin.. ja sitten dC:hen sama portti. ja sitten +myip komennolla ip siihen ip kohtaan.. :)
     
  10. Kimmoman

    Kimmoman Member

    Liittynyt:
    07.05.2004
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kokeillut vähän jokaista yhdistelmää IP:den ja porttien välillä :p. Mutta näköjään noita en ollut kokeillut. Eli tuo +myip:n antama DC:hen, ja 192.. boxiin. Joku kun ehdotti metallicaa hakusanaksi..ainoastaan 6k kohdetta löytyi. Thx
     
    Viimeksi muokattu: 29.10.2005
  11. amishi

    amishi Member

    Liittynyt:
    18.10.2004
    Viestejä:
    87
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    hhehe :p
     
  12. Theremin

    Theremin Guest

    Alkaa mennä melko vaikeaksi. Telewell EA-500, Window palomuuri poissa käytöstä, F-secure palomuurina ja Revconnect /DC++ 0.674 käytössä. Määritin itselleni static ip:n tämän http://www.portforward.com/networking/staticip.htm avulla. Sitten ohjasin portit 1412 (TCP / UDP) ip:hen Virtual Serverillä täysin ton edellisen linkkisivuston mukaan. DC++:aan määritin activen päälle, ip kohtaan +myip, porttikohtiin 1412. Siltikään ei hakutuloksia millään yleisimmillä hakusanoilla. Mikä avuksi?
     
  13. matsku89

    matsku89 Guest

    Moi. Mullakin on vähä ongelmaa ton static ip:n kanssa.. oon siis säätäny sen ip:n tän http://www.portforward.com/networking/staticip.htm sivun ohjeilla.. Mut sit ku mul on A-Link roadrunner44b nii tuolt samalta sivulta otan sen ja sit koitin BitCometia säätää nii siinä pitää laittaa siihen laatikkoon se oma static ip ja sit niinku kirjottaa se tonne osotepalkkiin nii pitäis päästä johonki ihme sivulle mihin tarvii salasanan ja sielt näkee jotai tietoja omasta routerista ym. Mut ku mä kirjotan sen oman ip:n tonne palkkiin ja painan enter nii tulee et yhteys estettiin.. Hmm. Tuolt sivulta näkee tarkemmin sen vielä siel alareunassa on se joku ihme sivu mihin pitäis päästä. http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/A-Link/roadrunner44b/BitTorrent.htm
    Apu ois ihan jees..
     
  14. Kaarinalt

    Kaarinalt Member

    Liittynyt:
    09.06.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen saman avun tarpeessa, kuin muutkin tässä ketjussa kyselevät. DC++ Active ei toimi. Omat vermeeni ovat XP Pro+SP1(pelkäänkö aiheetta SP2:ta?), ZoneAlarm Pro, AntiVir, DC++ 0.668, ei Win palomuuria, Saunaverkko ja TeleWell EA-500 uudella ja vanhalla BIOS-koodilla. DC++ ei löydä mitään Searc'illa Active-moodissa. DC++ 0.674 ei toiminut yhtään paremmin.
    Ketjulle olisi varmasti arvokasta tietoa, jos joku osaisi kertoa MIKSI KAIKKI NÄMÄ TOIMIVAT AIEMMIN HIENOSTI?!. Down ja Up kulkivat niin lujaa kuin Saunaverkko mahdollisti.
    Mikä on muuttunut? Itse ympäristö siten, että muusta syystä asensin saman XP Pro:n uudestaan, sekä aika ajoin WinUpdateja. Onko syy näissä?
     
  15. antti94

    antti94 Member

    Liittynyt:
    21.02.2005
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    6881 on monilla tracereilla blacklistillä.(Korjatkaa, jos olen väärässä.)Laita 5908.
     
  16. Kimmoman

    Kimmoman Member

    Liittynyt:
    07.05.2004
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Dc++ toimii aktiivina oikein loistavasti, mutta nyt pitäisi azureuskin saada toimimaan. Laitoin tw 501 NAT asetuksista vaikkapa tuon 6882 samalla tavalla kuin dc++ virtual server kohtaan..Nat/palomuuri testi azureussa sanoo Ok, mutta samalla kertoo virheen: UPnP: Määritys "Nat tester (TCP/6882) epäonnistui.

    Kun valitsen ok, sanoo tuo tälläisen virheen:

    UPnP: Määritys Sisääntulevien asiakasyhteyksien portti (TCP/6882) epäonnistui.

    Mitenhän tuon korjaisin, sygaten softa muuri pitäisi olla ok.
     
  17. joopajoo1

    joopajoo1 Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meillä on iso ongelma ton DC++ kanssa. Eli siis passiivina saadaan haettua kyllä, mutta tulee vaan aina pari-kolme hakutulosta. Olen käsittänyt että pitäis tulla enemmän. Myöskään monilla hubeilla ei saa hakea passiivina yms. eli olis ihan mukava jos vois vaihtaa siihen aktiivitilaan. Ongelma on se että kun on aktiivitilassa, se ei anna hakutuloksia ollenkaan. Olen laittanut IP:n yms. siihen. Meillä on Telewellin EA-201 ja ip-osoite alkaa 84.248.XXX.XXX
    En ymmärrä noista säätöjutuista mitään mitä ootte muille neuvoneet. Sen verran olen tajunnu että olen tarkistanut palomuuriasetuksista että se hyväksyy (luultavasti) DC++:n. Apuva!
    Lisäys: niin ja miten windowsin palomuurin saa pois päältä?
     
    Viimeksi muokattu: 22.12.2005
  18. hannu80

    hannu80 Guest

    Hei joopajoo1!

    Sinulla on Telewell ADSL TW-EA201 modeemi jossa ei ole NAT, DHCP ja palomuuri
    ominaisuuksia, joten sinun ei tarvitse tehdä (eikä niitä voi tehdä)
    portin uudelleenohjauksia modeemisi asetuksiin.

    Ja koska ainoa palomuurisi on Windowsin oma, niin sitä ei saa poistaa käytöstä,
    tai tietokoneellesi murtaudutaan muutamassa minuutissa.

    Jos modeemissa ei ole NAT/palomuuri ominaisuuksia tai ulkoista palomuurilaitetta
    ei ole niin DC++ ohjelman "Connection settings" asetuksiin ei saa laittaa
    IP-osoitetta eikä portti numeroita.

    Sulla pitäisi DC++ toimia aktiivi tilassa kunhan olet antanut Windows XP:n
    palomuuriohjelmalle (tai jollekin muulle palomuuriohjelmalle) luvan, kun ne
    sitä DC++ ohjelman ekalla käynnistyksellä kysyvät.
     
  19. joopajoo1

    joopajoo1 Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hei
    Minulla on myös F-Securen virusturva+palomuuri. Mielestäni olen käynnistäessä antanut luvan tälle ohjelmalle. Ehkä ongelma onkin siinä että olen laittanut kaikki ip- ja porttinumerot. Kokeilenpa ilman niitä. :)
     
  20. joopajoo1

    joopajoo1 Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei toimi vieläkään... Löysin juuri Windowsin palomuurin ja siinäkin pitäis olla asetukset kunnossa. Nyt tulikin mieleen, että voisko syynä toimimattomuuteen olla se, että mulla on kaksi palomuuriohjelmaa, Soneran F-Secure JA Windowsin palomuuri? Uskallanko kytkeä Windowsin palomuurin pois päältä ja kokeilla sitten?
     
  21. joopajoo1

    joopajoo1 Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    JES! Löysin vastauksen. En ollut asettanut palomuurilleni uutta ADSL Ethernet Adapter-juttua (en oikeasti tiedä edes mikä se on :) ) luotettavaksi lähteeksi. Kun laitoin sen luotettavaksi, siihen tuli ip ja nyt kaikki toimii. :eek:D
    Kiitos avusta Hannu80. :)
     

Jaa tämä sivu