1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DC++ Aktiivi

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi fendeli 21.09.2005.

  1. simosa

    simosa Member

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, mullakin on nyt uus yhteys ja tän kanssa en löydä dcllä mitään. kävin telewellin sivuilla laittamassa nuo säädöt kohdalleen mut ei se muuttanut asiaa mitenkään.

    dc kuitenkin konnektaa hubille mut se search ei löydä mitään. kaikki asetukset pitäis olla ihan ok sieltä, mistähän kiikastaa??
     
  2.  
  3. amishi

    amishi Member

    Liittynyt:
    18.10.2004
    Viestejä:
    87
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    simosa testaa passiivilla?
     
  4. fendeli

    fendeli Member

    Liittynyt:
    21.09.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo sain laitettua nuo portit. Nyt tulee nopeampaa JOS lähtee edes lataamaan. Ja ei mullakaan löydä kuin muutaman hikisen tiedoston. Aktiivissa ei toimi.
     
  5. tomppa_sw

    tomppa_sw Member

    Liittynyt:
    26.09.2005
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mulla on myös telewell TW-EA501 ja sain kuin sainkin DC:n pelaamaan myös aktiivi tilassa. laitoin UPnP käyttöliittymän päälle winkun lisää tai poista windowsin osia valikosta jonka jälkeen muutin modeemin sillatuksi. sen jälkeen alkoi toimimaan. ohjeita ko. modeemille tuntuu olevan paljon ja kokeiltuani melkein kaiken tämä oli ainoa keino miten sain toimimaan DC:n aktiivina.
     
  6. fendeli

    fendeli Member

    Liittynyt:
    21.09.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    laitoin UPnP käyttöliittymän päälle winkun lisää tai poista windowsin osia valikosta <- Ja mitenhän tuo onnistuu? Ja miten saan modeemin sillattuun tilaan?
     
  7. haruotsa

    haruotsa Guest

    ei nyt dc juttuja mulla mutta kyseisen modeemin virtual serverin asetuksista kans samoja kokemuksia että ei toimi...

    Pitäs saada ssh tuleen läpi eli virtual serverissä asetukset näin:

    start 22
    end 22
    ja ip:n kohdalla 192.168.0.101 (ssh serveri)

    ja pskat ei pelaa...

    Entinen modeemi oli tw-ea200 ja kaikki toimi heittämällä, taitaa olla vielä keskeneränen koko ea501... ei muutakun telewellille haukkuja jos saisivat uuden päivityksen tuleen
     
  8. swrt555

    swrt555 Member

    Liittynyt:
    28.09.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos ei portti ohjaukset onnistu niin ottaa natin pois sotkemasta välistä ja ei ongelmia enää p2p ohjelmissa.
     
  9. tomppa_sw

    tomppa_sw Member

    Liittynyt:
    26.09.2005
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    UPnP asetukset: ohjauspaneeli -> lisää tai poista sovellus -> lisää tai poista windowsin osia -> valitaan verkkopalvelut ja klikkaa seuraava. kone pitää muistaakseni käyttää tämän jälkeen kiinni. modeemi meni sillattuun tilaan vaihtamalla asetussivulta routing asetuksen kohdalle bridge. tämän jälkeen tallenna asetukset ja käynnistä modeemi uudelleen. (katso ohjeet myös telewellin sivuilta).
     
  10. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    En suosittele ottamaan NAT:ia pois kokonaan käytöstä. Aukaiskaa nyt vain niitä portteja ohjeiden mukaan. Ennen ku itel oli NAT käytössä, niin softamuuri huusi hyökkäyksistä päivittäin useita kertoja, mutta neki loppu samantien kun laitoin NAT:in käyttöön. Ei ole sen jälkeen tullut yhtäkään hyökkäystä tuohon softamuurille asti.
     
  11. rednex

    rednex Member

    Liittynyt:
    24.09.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    samallalaillahan se softamuurikin ne pysäyttää nuo "hyökkäykset" kuin Nat, mutta natti tekee sen vain valittamatta :).. Ite vaihoin koko paska telehell ea501 pois ja pistin vanhan 300b käyttöön, ja ei niin minkäänlaista ongelmaa p2p ohjelmien kanssa :p
     
  12. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Kyllähän se softamuuri tosiaan ne hyökkäykset pysäyttää, mutta NAT tuo lisäturvallisuutta hommaan. Eikä sen kans mitään ongelmia ole, kun vain osaa sen oikein konffia. :)

    Ja tosiaan ittee rupes niin ärsyttämään tuo jatkuva muurin vilkuttelu tuos tehtäväpalkis, että NAT käytössä niin vilkuttelu loppui siihen.
     
  13. Jormak

    Jormak Member

    Liittynyt:
    25.09.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    dc++ lopetti toiminnot luulisin että niihin aikoihin kun asenttiin F-Securu 2005 ohjelma ennen toimi moitteettomastiADSL on Telewel TW-EA 200 ei toimi vaikka laittaa uuden IP osoitteen yleensä ei aukea koko dc sivu,mitähän konstia siihen yrittäs,ei toimi aktiivisena eikä pasiisvisena.
     
  14. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Jos ei toimi aktiivisena eikä passiivisena, niin vika on luultavasti softamuurissa (eli siinä F-Securessa). Onhan sinne F-Securen asetuksiin annettu dc:lle lupa?
     
  15. Theremin

    Theremin Guest

    Mulla puolestaan on F-secure ja Telewell EA-500. Tarkotus olisi saada DC++ / Revconnect active-tilaan. Telewellille olen kertonut jo tcp- ja udp-portit 1412 Virtual server-toiminnolla ja F-securessa olen antanut ohjelmalle oikeudet toimia palvelimena. DC++:aan laitoin connection - välilehdelle activen, ip:n jätin tyhjäksi ja porteiksi 1412. Silti active ei toimi, ainakaan hakutuloksia ei tule. Mikä neuvoksi?
     
  16. amishi

    amishi Member

    Liittynyt:
    18.10.2004
    Viestejä:
    87
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    laita siihen ip kohtaa oma ip:ees komenoola +myip
     
  17. Theremin

    Theremin Guest

    Laitoin nyt ip-kohtaan ton +myip-komennon. Avasin vielä portit 411, 412 (TCP/UDP) DC++lle Telewellin Virtual serverillä. uPnP - toiminta sanoo aina: "failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself".
    Modeemi oli siis Telewell ea-500, Windows palomuuri on pois käytöstä, F-secure toimii softapalomuurina (sielläkin annettu dc++lle oikeudet).
     
  18. Jonaz88

    Jonaz88 Member

    Liittynyt:
    04.10.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä sain vihdoinkin dc++ tomimaan aktiivisessa tilassa. Mulla on telewellin ea501. Mä otin ensin niistä security asetuksista pois kaikki filtterit, sitten pistin siellä remote controll management allow all, ja sitten vielä upnp asetuksissa enable ja allow. Mulla on windows x64, mutta xp:ssä oli ihan sama ongelma. Sitten mun piti vielä laittaa modeemin sillattuun tilaan. Ajattelin jo että mitä helvettiä on tapahtunut dc++lle, no, ensin tuli 90 osumaa hakusanalla metallica, nyt 3700 :D En käytä mitään upnp controllia siellä dc++, mun piti vain laittaa oikean ip:n sinne, ja portit, ja sitten windows firewallin asetuksissa samat portit avasin. Nyt msn file transferitkin toimivat. Nyt on todella hywä fiiwis!!
     
  19. Hiiva

    Hiiva Member

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos on tuommonen muuttuva ip-osote, niin ei kai sitä joka kerta tarvitse erikseen määrittää modeemin asetuksiin vai voiko sinne laittaa jotain tyyliin 85.29.xx.xxx? Tai sitten vaihtoehtoisesti, onko meikäläisen mahdollista saada kiinteä ip?


    Edit: Niin ja aina kun nuo asetukset pitää tallentaa, yhteys katkeaa ja taas tulee voimaan uusi ip-osote eli siis aktiivi-tilaa ei saa milloinkaan toimimaan. Kaippa tähän joku ratkaisu löytyy? :/
     
    Viimeksi muokattu: 21.10.2005
  20. Hiiva

    Hiiva Member

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko siis kellään tietoa miten saisin aktiivitilan toimimaan? Kai teillä muillakin nyt muuttuvia ip-osotteita on?

    Typot...
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2005
  21. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Sinne modeemin asetuksiin laitetaan sisäverkon ip, ei ulkoinen. Eli se ip ei vaihdu kuin silloin jos on modeemin DHCP päällä.
     

Jaa tämä sivu