1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DC++ Active tila | Helppo-ohje TW-EA501 v2 omistajille

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Ryukage 08.01.2006.

  1. Jesari

    Jesari Member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sama homma täällä vaikka motukkana onkin EA510 v3
     
  2.  
  3. marssi

    marssi Member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mihin toi 192.168.0.254 pitää oikeen laittaa ku en pääse alkuun....couter-strikessä pitäs päästä tekeen oma servu ja pitäs toi NAT juttu ottaa pois...jos vaan joku kertois kiitän jo etu käteen.
     
  4. marssi

    marssi Member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mihin toi 192.168.0.254 pitää oikeen laittaa ja mistä pääsee tonne hallintaan???? kertokaa tarkemmin ku ei alkuun pääse ollenkaan...
     
  5. marssi

    marssi Member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    niin et tätä meinasin.... :D
     
  6. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    192.168.0.254 syötetään selaimeen nettiosoitteena... joka kyllä lukee modeemin käyttöohjeessa sekä näissä ohjeissa muutenkin jos vaivautuu lukemaan...
     
  7. astar2

    astar2 Member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    enkö osaa vai onko mul muuten vaan aikas paljon erinlainen tuo

    http://192.168.0.254 osotteen konffaus ku noissa kuvissa en saa millään toimimaan dc++ saa multa voidaan ottaa mut ite en onnistu imuttaan mitään :(

    siis onko sonera nyt tehny jotai? ei ees passivessa toimi lataus ainoastaan hublistan lataus siis se että nään hubit ja pysytn joinaan mutta mitä en saa imutettua vaan multa pystyy imuttaan :/ en mä saa tätä millää toimiin mul tw-ea501 modeemi mut pohjas ei lue versiota onko tää joku pili pali vanha modeemi versio?
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2006
  8. janzars

    janzars Member

    Liittynyt:
    13.03.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    öö mulla on tw-ea400 sitä ei oo tuol portforwardis eli en saa avattuu portteja mulla on se vika että tää ohjelma utorrent valittaa että "reititin/palomuuri rajoittaa verkkoliikennättä.sinun täytyy avata portti jjotta muut voi ottaa suhu yhteyttä" oon yrittäny tehä tota tolla tw-ea500 mut ei tunnu onnistuva..ja muute mikä ip siihe "host ip" kohtaa tulee?
     
  9. sepsi

    sepsi Member

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    "en mä saa tätä millää toimiin mul tw-ea501 modeemi mut pohjas ei lue versiota onko tää joku pili pali vanha modeemi versio?"
    eikös se niin ole, että jos lukee vaan tuo tw-ea501, niin sitten on kyseessä ykös versio.
     
  10. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    janzars

    host ip on koneesi sisäverkon ip, mikä on muuten mainittu tuossa muutamaa viestiä aiemmin.kannattaa lukea tarkkaan edelliset viestit niin selviää helpoiten :)
     
  11. jarska82

    jarska82 Member

    Liittynyt:
    30.10.2002
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei toimi aktiivi tila ei vaikka kuinka säätää. Mitä eroa on siltaamattomalla ja sillatulla yhteydellä. Aattelin vaan ku vanhalla boxilla toimi mut se sippas ja sain uuden boxin ja yhteydentarjoaja vaihto ton mun liittymän sillatuksi. Ja boxi on TW-EA501 ver.1. Oon koittanut soveltaa noita ohjeita mut se mun boxin valikko on ihan erilainen. Siinä missä ne virtual server portit pitää laittaa ni ei saa valita mitään TCP/UDP. Onko ihan normaalia et ku haen ip tiedot ipconfigillä ni se ip on sama ku tossa ohjeessa? 192.168.0.100
    Jos jollakin on hyviä ideoita olisin erittäin kiitollinen.
     
  12. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jarska sulla on sama boksi ku mulla, homma on hyvin yksinkertainen sillä kuhan osaa. Eli sun kannattaa ensinnäkin laittaa kiintee ip. se on jotain väliltä 192.168.0. 1-99

    Laita sen verkkoyhteyksistä klikkaamalla lähiverkkoyhteyden ominaisuudet ja laittamalla sieltä Internet Protocollan asetuksiin uuden ip:n ja muut asetukset. Kaikki löytyy cmd komennolla
    ipconfig /all tämän saatat osatakin

    sitten laitat sille uudelle iplle ne asetukset. itse avasin portit 1- 50000 suoraan ni ei tarvii joka pelille ja ohjelmalle erikseen säätää, tosin tällöin kannattaa olla palomuuriasetukset kunnossa koska avonaisia portteja on niin paljon.

    sitten sovellat niitä ohjeita mitä tuolta www.portforward.com ista löytyy. Pitäis pelittää, ja muista dc:hen laittaa ulkoinen ip asetuksiin ja oikeat portit!
     
  13. Jesari

    Jesari Member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jos laittaa ton kiinteen ip:n itse niin yhteys katkeaa heti (siis reititetyssä tilassa) eli sulla oli varmaan toi modeemi sillattuna kun teit noin?
     
  14. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no ei kyl pitäs olla sillatussa tilassa. Ja tarkista ne tiedot, nettiyhteys katkee jos laitat väärän tiedon sinne. Eli telewellin tossa boksissa asetukset pitäs tulla ESIMERKIKSI näin:

    IP-OSOITE: 192.168.0.25 (riippuu myös liittymästä)
    ALIVERKON PEITE: 255.255.255.0
    OLETUSYHDYSKÄYTÄVÄ: 192.168.0.254

    ENSISIJAINEN DNS-PALVELIN: 192.168.0.254
    VAIHTOEHTOINEN DNS-PALVELIN: EI MITÄÄN


    Tossa on yks esimerkki miten ne pitäis olla. Itelläni soneran liittymä ja hyvin pelittää. Sitten taas jos tuolla boksin asetuksissa tulee ongelmia, niin NATtia EI SAA KOKONAAN KAATAA! Jos kaadat NATin eli palomuurin boksista niin kaatuu tässä mallissa netti samalla. Tosin ilmeisesti jos laittaa sillatuks ja sit kaataa palomuurin ja jotain ni sitten ei pitäs netti kaatuu.. mutta ite ei oo kokemusta siitä.
     
  15. Jesari

    Jesari Member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    noniin nyt sain laitettua tuon ip:n kiinteeksi (samat kun sinulla) ja netti pelaa.. mikäs nyt on se sisäverkon ip jota tarvitaan sinne virtual serveriin?
     
  16. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    eli siis nyt sun pitäs laittaa www.portforward.comin mukaan sieltä Boksin säädöistä (osoitteessa http://192.168.0.154, käyttäjätunnus admin, salasana admin) kohdasta pakettisuojaus osote minkä oot laittanu (tuossa yllä 192.168.0.25) ja valita sieltä eka että ulospäin menevä liikenne ja sallittu, ja sitten sisäänpäin menevä liikenne ja salittu. Sitten palomuurin asetuksista ne portit mitkä siellä DC:ssäkin on niin tuolle ip:lle avoimiks, ja sitten meet vaikka myip.is osoitteeseen ja sen mikä siellä tulee eli ulkoisen ip:n laita DC:n asetuksiin.
     
  17. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis sisäinen IP ei riipu mitenkään liittymästä, vaan koneen ja modeemin välisestä "yhteistyöstä". Kun kyseessähän on sisäisen IP:n tarkistaminen komentokehotteesta ipconfig /all komennolla. Ja kyseinen modeemi määrittää sisäisen IP:n erikseen, joka näkyy ipconfig komennolla, ulkoisen IP:n "jäädessä" modeemille.

    amcee06 Lisäksi eräs kohta:
    niin kannattaa puhua sisäisestä IP:stä, jonka alue vaihtelee modeemin säätöjen mukaan, mutta itselläni tehdasasetuksilla sisäisen IP:n alueena toimi 192.168.0.0-100

    Yleensä sisäisen IPn asettaminen kiinteeksi ei ole tarpeellista. Asetukset ei yleensä muutu kuin OS uudelleenasennuksella, eikä aina edes silloin. Joten modeemilta Virtual server asetukset kuntoon, pakettiohjauksia ei ole tarvinut myöskään aina laittaa.

    ja jarskalle, tuossa on 6 edellistä sivua jo täys samoja ohjeita, miks pitää lukee vain viimeiset?

    Ulkoisen IP:n selvittämiseen on hyvä osoite www.whatismyip.com
    Ja varoitus tuosta kaikkien porttien aukomisesta, silloin jää modeemilla olevan muurin hyöty käyttämättä, jotta jos vain DC tarvii portin aukomisen, niin suosittelen sitä ehdottomasti.
     
  18. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ahelvis!

    idea onkin siinä, että jos laitat modeemin asetuksiin esim ip:n 192.168.0.100, ja sitten se kun hakee uuden verkko-osoitteen ottaakin vaikka 192.168.0.101, niin silloin ei taas toimi asetukset. TÄMÄN takia on hyvä olla se ip kiinteenä.

    Ja sanoinkin ohjeistaessani että avaa portit jotka tarvitsee, itse olen avannut 100-10000, jolloin joka ohjelmalle ei erikseen tarvitse avata porttia, ja ohjelmapalomuuri turvaa selustan. Oliko vielä jotain?
     
  19. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Eipä tuo sisäinen IP kovinkaa usein muutu. Vaikka ite reissaan läppärin kanssa paikasta toiseen, niin aina näyttää samas paikas olevan sama IP, IP:t sitten vaihtelee eri paikkojen mukaan.. Sitä minä tuossa hain, ettei ne kovinkaan herkästi muutu.

    Poiketen asiasta, ihmettelen kuinka ei telewellin omilla sivuilla olevia ohjeita osata lukea, niin yksinkertaiset kuin vai voi olla ja toimivat ohjeet. Tuo ei ollu sulle amcee06
     
  20. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No omasta mielestäni noi telewellin omat ohjeet ei kerro sitä suoraan. Yhdessäkin kohdassa lukee "mene pakettisuodatukseen. Valitse haluttavat asetukset ja paina tallenna". Ei kerrota missään vaiheessa että mitkäs ne asetukset pitäis olla. varsinkaan oman nykyisen TW-EA510 v3 :n kohdalla. Ja sillon itellänikin tuossa EA501 ni sai kyllä säätää ja säätää ennenku toimi. Kyllä portforwardissa on muute hyvät ohjeet, mutta ku löytäs samanlaiset vielä suomeks. Ja siellä portforwardissakin ne eroaa aina hieman siitä mitä ne meillä täällä on.
     
  21. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Helppo-ohje TW-EA501 v2 omistajille

    jossain vaihteessa laajentunut kaikkiin versioihin.. mutta miksi pitää vielä lisäksi tulla 510 mallin ohjeita tänne... ei voi ymmärtää..
     

Jaa tämä sivu