1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DC++ Active tila | Helppo-ohje TW-EA501 v2 omistajille

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Ryukage 08.01.2006.

  1. KIA

    KIA Member

    Liittynyt:
    07.12.2003
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siksipä tähän postasin, kun tuossa ekalla sivulla oli niin hyvät kuvat ja alempa hienot ohjeet myös tälle omalle laitteelle. Idea sama, ohjelma eri. Ja kun ei kerran toimi itsellä, laitoin noi omat ruudunkaappaukset josko olisin tehnyt jotain väärin.
     
  2.  
  3. KIA

    KIA Member

    Liittynyt:
    07.12.2003
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    E: tupla
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2007
  4. maukku

    maukku Regular member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täällä alussa oli ainakin reippaasti telewellin asetuksista. Noh itkenpäs sitten itsekkin omaa kurjuuttani :D

    Eli utorrent ei löydä portteja ja käytössä on telewellin tw-ea501 v3 ja ohjekirja on tarkoitettu versioille 2 ja kolme joten oletan että laitteet ei suuremmin eroa toisistaan.

    Olen kokeillut portforward.comista laittaa portit kuntoon mutta ei, torrentin testissä herjaa sitä samaa ettei portti ole kunnossa ja ilmeisesti tästä syystä lataus on hidasta ja samalla netissä liikkuminen on hidasta vaikkei sieltä juuri mitään tulisikaan.

    Nettinä 8/1 ja utorrentin latausnopeutta on parhaimmillaan jotain 400kb/s.

    Niin, olen katellut ne staattiset iipeet command komennolla ja laittanut sitten sinne modeemin asetuksiin porttien numeron kera, siis sen minkä utorrent ohjelma ilmoittaa, mutta kun homman on tallentanut, mitään konkreettista ei asian suhteen ole tapahtunut.


    Koneista tieten jotain tiedän mutta nyt on ensimmäisiä kertoja jolloin joudan säätämään modeemin ja porttien sekä iipeen etc asetuksia.
    Mitenköhän saisin portit kuntoon ja latausta nopeammaksi?
     
    Viimeksi muokattu: 07.07.2007
  5. Tw1ztid

    Tw1ztid Member

    Liittynyt:
    07.01.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Suurkiitos Ryukage:lle tästä oppaasta. ^^
     
  6. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ensinnäki, portforward.com osota ei niitä portteja aukasta vaan siellä on ne ohjeet. Jos tuon oot sekottanu niin aika hyvä oot.

    Toisekseen, tää ohje on DC++ ohjelmaa varten, ja samat asiat sotkettu tässä sen miljoona kertaa, eli sanon samaa mitä jo pari kertaa, lue alusta niin löydät vastaukses. ja portforwad.com:sta niitä ohjeita löytyy siihenki ohjelmaa, sinne vaan tutkimaa.

    Osottaako järjen puutetta kysyä aina eriksee samasta asiasta, vai osottaako se laiskuutta. Taitaa osottaa kumpaaki noista.. Hommatkaapa silmät päähänne jotka luette tätä viestiketjua lopusta, se pointti oli jo tuolla alussa, eikä tässä kohtaa sivua.

    Valitkaa tuolta sivulta haluamanne ohjelma ja seuratkaa ohjeita ja VOILÁ, sulla on aktiivina toimiva ohjelma. Olipa vaikeeta, tai jos ei onnistu, käyttäkää passiivia ja suksikaa muualle kysymää samaa kysymystä sen miljoonatta kertaa tässä viestiketjussa. Jos tarvitte kädestä pitäen opastusta, kääntykää fiksumman kaverin puolee ja pyytäkää käymää kylässä, jos oma taito ei riitä. Tuskin täällä kenelläkää riittää mielenkiinto neuvomaa kerta toisen jälkee samassa ongelmassa kun se on selostettu 20 kertaa aiempaa jo.
     
  7. KIA

    KIA Member

    Liittynyt:
    07.12.2003
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ^ pahoittelut, että olemme pilanneet poliisin päivän, tai pari.
     
  8. Slap

    Slap Member

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen lukenut tätä viestiketjua tarkkaan enkä ole vielä saanut DC++:aa toimimaan. Ongelmani on sama kuin useimmilla muillakin, eli pääsen hubeille, mutta en saa ainuttakaan hakutulosta.
    Modeemina on Telewellin EA-200, siihen kytkettynä on Buffalon langaton tukiasema, jonka kautta toinen kone on verkossa. Toisessa koneessa ei ole DC++:aa. Palomuurina on Sygate ja virusohjelmana F-Secure.
    Olen tehnyt nuo portinohjaukset kuten edellä on erittäin selkeästi opastettu ja myös DC:n asetukset ovat kuten pitääkin. Myös palomuuri sallii DC:n sekä määritetyt portit(TCP 1412 ja UDP 1412).
    Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että päästäkseni modeemini portinohjausasetuksiin, minun pitää ensin muuttaa verkkoasetuksia manuaalisesi ja ottaa DHCP pois päältä? Tämän jälkeen syötän portinohjauksiin sen sisäisen IP:n, mikä minulla on sen jälkeen kun asetusten vaihtamisen jälkeen laitan jälleen DHCP:n päälle?? Näin olen tehnyt, eikä haku toimi.
    Itse asiassa nyt kun olin muuttanut nuo asetukset, en pääse edes hubeille vaan saan seuraavanlaisen virheilmoituksen: Yhteyden muodostamisyritys epäonnistui, koska vastapuoli ei vastannut oikein määritetyn ajan kuluessa, tai aiemmin muodostettu yhteys epäonnistui, koska palvelin, johon yritettiin muodostaa yhteys, ei vastannut.

    Toivottavasti jollakin vielä riittää hermot vastaamisen, olisin erittäin kiitollinen avusta!
     
  9. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuossa kyseisessä telewellin mallissa ei ole edes porttiasetuksia, joilloin sinä et edes kirjaudu modeemin asetuksiin. DHCP palvelinta et ota pois päältä, koska se sekottaa koko sun buffalos, koska se on puoliks siltaavana ja puoliks reitittävänä, tästä johtuu ettei netti toimi.
    Eli, sun tarvii etsiä ohjeet siihen Buffalon säätämiseen, portforward.com varmaan auttanee siinä. Etsit sieltä ohjeet kuinka avataa portti DC käyttöön. JOS 1412 portti ei toimi, testaa muita portteja väliltä 3000=>65000 (esim. 6565 tai 12342 tmv.) Ja jos vieläkään ei toimi, taitaa vika olla siinä että olisi netintarjoajalta tilattu erillinen turvapalvelu, jolloinka nettiyhteydessä olisi muuri jota ei pysty ohittamaan. Se on kyllä hyvin harvinaista. Suosittelen ensinnä tarkistavan kaikki asetukset ennen ku epäilee tuota muuria.
    Eli, joko säädät Buffalon kokonaan siltaavaksi (tällöin ei tarvi porttiohjauksia, myöskään lähiverkon välisten koneiden tiedonsiirto ei onnistu nopeana) tai sitten säädät porttiohjaukset ja näin ollen säilytät rautamuurin yhteydessäsi mikä on turvallisempaa ja fiksumpaa.
     
  10. Slap

    Slap Member

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mukavaa että joku vaivautui auttamaan, kiitos siitä!
    Jos ei modeemissa ole edes porttiasetuksia niin mitähän asetuksia sitten olen mahtanut sinne laittaa?? Ja kyllähän netti toimii, ainoastaan DC:ssä sain tuon edellä mainitun virheilmoituksen. Modeemin asetuksien muuttamisen jälkeenhän pistin DHCP:n jälleen päälle.

    Ongelmana on sekin, että en oikein tiedä miten pääsen Buffalon asetuksiin. Olen kokeillut tuota jossain mainittua osoitetta 10.1.0.254(tai jotain sinnepäin) ja siitä pääsen ainoastaan palveluntarjoajani, eli Sparknetin asetuksiin. Sieltä en mielestäni löydä mitään portinohjauksiin liittyviä asetuksia. Itse Buffalo-purkin asetuksiin en ole päässyt. Portforward.comissa neuvotaan osoitteen olevan 192.168.11.1, mutta tuo ei ainakaan toimi. Nyt tässä viestiä kirjoittaessa tuli mieleen, että voiko olla mahdollista, että selaimella olisi merkitystä tähän asetussivun avaamiseen? Olen kokeillut ainoastaan Firefoxilla.

    Tämän vaihtoehdon voisin kyllä laskea pois, koska olen käyttänyt DC:tä aikaisemmin. En ole varma, minkä toimenpiteen jälkeen DC lakkasi pelittämästä, koska en kuitenkaan ole kovin aktiivinen DC:n käyttäjä. Mutta luulisin, että sen jälkeen kun pistin NAT:in päälle.
     
  11. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu sekotinkin tuon modeemin mallin EA-200 tuohon EA-201 malliin. 200 mallissa on virtual server asetukset löydettävissä http://www.telewell.fi/ohjeita/virtual_server_ohje1.htm
    Itse suosittelen tuon Buffalon ottamista välistä pois, tai sitten modeemin säätämistä siltaavaan yhteyteen. Joilloinka Buffalosta pitäisi tehdä sitten portti asetukset. Jos et pääse Buffalon asetuksiin, koita resetoida se, joilloinka alkuperäisellä IP:llä pitäisi päästä sinne. Tämän enempää jaksa tuosta ohjetta vääntää ku ei ongelma tänne kuulukkaa.
     
  12. nti

    nti Member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    moi.
    en enää tiedä et onko tää edes oikea paikka mutta kysyn kumminkin, eli mun DC++ lataa publichubit ja pääsen hubeille, mutta search-tilassa se ei löydä mitään. omat jakoni sain ladattua sisään.
    tein kaikki niinkuin ohjeessa sanottiin, ja kokeilin niinkin etten laittanut packet filteriin mitään, ainoastaan virtual serveriin.
    tein dc:nkin asetukset ohjeen mukaan (uusimman version, enäänhän siinä ei ole niitä active/passive namiskoita).
    silti search -tilassa ei tapahdu mitään. oon tapellu tän kans jo monta päivää, aaaarrrhhh...
    testasin toisella modeemilla toisessa paikassa, sielä toimi moitteettomasti et kyl se tossa motukas on.
    jos jollain on mitään neuvoa mulle antaa niin kiitän ja kumarran...
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2007
  13. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siitä vaan sitä ruukkaamaan. Tuolla sun selostuksellas ei paljon onnistu lisävinkkejä antaa. Ainoa että muistathan varmast tallentaa ne muutokset. Myös Virtual Server asetuksia tehdessä voi tallentaa siitä heti alta DMZ- kohdan (tuo on ulkomuistista, mikä siinä lukee) ite tallentanu sillä, sen jälkee vielä alhaalta tallenna asetukset alhaalta ja modeemin buutti. Jos modeemin buutin jälkeen vielä asetukset on tallella niin sen pitäis sillo olla oikein. Lisäks pitää tarkistaa että se lähiverkon IP on oikein, eikä se muutu mihinkää buuttiessa konetta tai modeemia, sen pystyy myös pakottamaa johonkin tiettyyn tarvittaessa. Jos millään tavalla ei tuokaan onnistu, niin sitten on mahdollista sillata modeemi joilloinka ei edes tarvi portti ohjauksia tehdä. Silloin on paree pitää koneessa palomuuri ja virusturva kunnossa (windowsin oma on sitten surkee, ihan vaa varotukseks). Tässäpä nää mahdolliset neuvot, Siltauksee löytyy ohjeet palveluntarjoajalta tai telewellin sivuilta.
     
  14. nti

    nti Member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    pitäiskö mun nyt sit keskittyä vain siihen virtual serveriin, koska niinkun joku täällä aikasemmin jo totesikin niin telewellin sivuilla sanotaan:"Jos ohjelmalliseen palvelimeen tehdään ohjauksia, ei samoille porteille voi tehdä sääntöjä pakettisuotimiin, koska tällöin syntyy ristiriita ohjelmallisen palvelimen kanssa". VAI pitäiskö keskittyä vain packet filteriin.
    Lisäksi, kun teen virtual serveriin asetuksia, en ole oikeastaan varma mitä hittoa siellä pitäisi valita (olen tosi onneton näiden kanssa, suurin osa noista lyhenteistä ei sano mulle mitään). Esim: Palvelun valinta -> määritä. minkä sieltä valitsen, vaihtoehtoja joku 15 (jos valitsen siitä jotain, se antaa portit automaattisesti, pitäskö se jättää tyhjäks vai vaihtaa ne portit automaatista huolimatta tähän 1412?). Protokolla -> TCP. pitäskö antaa ton olla ja tehdä toinen UPC:lla, vai valita että BOTH. joo ja voin vain korostaa että olen todellakin onneton näissä jutuissa...
     
  15. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli pelkällä virtual serverillä pärjää kyllä noissa asetuksissa, ei tarvi erillistä pakettisuodinta laittaa, se vaan haittaa jos sen tekee. Ja jos virtual serverin asetuksissa on TCP/UDP/BOTH valinta niin valitsee BOTH koska sillo se tekee molemmat ja ITSE selviää helpommalla. Lisäks, ei oo pakko valita porttia 1412, voi itse sen päättää (väli 3000-65000) haluamansa (esim. 6565 , 6969 , 14422 jne). Ja ei kannata valita mitään automaattista, vaan tehdä kokonaan uusi. Ekaa kertaa tehdessä niitä voi tehdä useamman, tulemaa samalle hubille (eli se lähiverkon IP) ja silloin pääsee testaamaa DC:llä jos 1412 portti ei toimi, että toimisko joku muu (valitse vaikka porteiksi 1412 , 6565 , 6969 , 14422 , 23423 ja tee asetukset BOTH valinnalla). Kun sopiva ja toimiva portti on löytynyt, poista modeemin asetuksista ylimääräset mitä et tarvi. Enkä voi korostaa tarpeeksi sitä, että PITÄÄ muistaa tallentaa ne asetukset modeemille. Lisäks, DC++ voi vaatia buutin hyväksyäkseen portin vaihdon. Ja liian usein ei saa hakeakkaan testatakseen toimiiko se aktiivi, suositeltava väli hakujen kanssa on 45sec ja muistaa sulkee hakuikkunan siinä välissä. Hakuhäirintä on yleensä estetty ja tuo 45-60sec on aika normaali hakuväli tiedostoille. Ja suorita haku vaikka " metallica " hakusanalla koska sitä nyt löytyy kaikkialta. Hmmm.. Siinähän taas ne tarpeelliset, katotaa jos näillä pärjäisit.
     
  16. nti

    nti Member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    toimii!!
    kiitti ahelvikselle paljon avusta. loppupeleis vika oli siinä et mun ulkoinen ip oli asetuksis väärin, en tajuu kyl miks...
    mut kuitenkin sulle paljon kiitti avusta ja kärsivällisyydestä! :D
     
  17. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oleppa hyvä, hyvä että sait toimimaa sen =) Ja IP:n oleminen väärin asetuksissa, voi johtuu ihan siitä että oot sen ulkosen IP:n kattonu ennen modeemin buuttia, ja buutin jälkee se on hakenu uuden IP:n. JOS sulla se IP vaihtuu jatkuvast, kannattaa melkein rekisteröityä sivulle www.no-ip.com ja ottaa itelle joku DNS osote sieltä. Sen jälkeen ladata koneelle NO-IP DUC ja asentaa se, laittaa sinne rekisteröitymis tiedot ja pistää ohjelma käynnistymää koneen mukana aina. Sitten se osote, minkä teit itsellesi, laitat DC:n asetuksiin siihen IP:n tilalle. Tästä on apua siinä kun IP vaihtuu usein, näin sitä ei tarvi itse päivittää. Koska NO-IP DUC päivittää IP:n sinne no-ip.com sivun tietoihin, ja sulla on _AINA_ (ehkä 5min viiveellä) oikea ja toimiva IP siellä DC:n asetuksissa. Myös joissaki clienteissä on olemassa toiminto, että se päivittää aina käynnistäessä (tai 10min välein) IP:n oikeaksi, mutta suurimmalla osalla näistä clinuista saa bannit hubeilta. Eli suosittelen NO-IP DUC ohjelmaa jos IP vaihtuu usein ja et jaksa sitä jatkuvast päivittää.
     
  18. B4TI

    B4TI Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei mitää enää
     
    Viimeksi muokattu: 24.08.2007
  19. Juha76

    Juha76 Member

    Liittynyt:
    21.01.2004
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse sain juuri tänään tuon Telewell TW-EA510 versio 3 modeemin. Tässä sitten ohjailin noita portteja utorrentille, emulelle sekä dc++:lle. Laitoin noita portteja vain tuonne Ohjelmallinen Palvelin (Virtual Server) kohtaan.. homma pelittää ja DC++ toimii aktiivisena ja haut toimii yms. Mutta kysymys kuuluukin että pitäisikö noi samat portit lyödä vielä tuonne palomuuriin, Pakettisuodatus (Packet Filter) kohtaan? Telewellin sivuilla oli mielestäni jotain mainintaa että samoja portteja ei saisi pistää sekä virtual serveriin että packet filteriin koska aiheuttaa ristiriitoja?
     
  20. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no mitäs helevettiä niitä säätämään jos kerran toimii?
     
  21. Ullevi

    Ullevi Member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin. Johan taas myrkyn lykkäs! Dc ollu poissa käytöstä hyvän aikaa. Uus versio 0.699 suomenkielellä. Mutta taaskaan haut ei toimi aktiivina. Eli onko tossa joku asetus, mitä en ole tajunnut? Modeemi on tehty aiempien ohjeiden mukaan ja hienosti pelas joskus. Nyt ei, kun piti kokeilla. Mikä olis ongelma?
     

Jaa tämä sivu