1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DC++ Active tila | Helppo-ohje TW-EA501 v2 omistajille

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Ryukage 08.01.2006.

  1. Ullevi

    Ullevi Member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kelaapas tämä viestiketju alkuun niin löydät kaikki ohjeet. Käyttäjätunnus: admin Salasana: admin
     
  2.  
  3. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tän viestiketjun ekalla sivulla ois kyllä koko juttu. Mut tässä käytännössä lyhyesti: Meet selaimella osoitteeseen 192.168.0.254 (siis jos telewellin boksi)

    Tunnus: admin
    salasana: admin (tai 1234)

    Meet sinne asetuksiin ja säädät pakettisuodatuksen sekä ulos että sisään (TCP/UDP) vaikkapa ip osoittelle 192.168.0.20 (riippuu operaattorista mutta yleesä tämä toimii)

    Sitten menet asetuksista etsimään semmoisen kun Ohjelmallinen Palvelin. Sieltä laitat sille samalle em. kohtaan laittamallesi IP:lle auki vaikkapa sen portin 1412. Sekä TCP että UDP!

    Sitten vaan tallenna, sitten oikeasta alakulmasta "tallenna asetukset muistiin"

    Sitten meet osoitteeseen myip.is Ja sieltä nappaat ulkoisen ip:n, se DC:n asetuksiin ja porteiksi aiemmin laittamasi (esimerkissä 1412) molempiin kohtiin. Näin.

    www.portforward.com <-- lisätietoa.
     
  4. RockyBo

    RockyBo Member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Boksi? Sanoin et oon noob näis et voitteko tarkentaa mitä meinaatte boksilla?

    EDIT: Niin ja kokeilin tota osotetta ni tuli googlen hakutuloksia.
     
    Viimeksi muokattu: 01.06.2007
  5. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Boksilla tarkoitetaan modeemia ja TeleWell TW-EA501 v2 on tässä se modeemi. 192.168.0.254 on tuo modeemin hallintapaneelin osoite joka kirjoitetaan selaimeen.
     
  6. RockyBo

    RockyBo Member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nii siis se boksi mistä pystyy sammuttamaan nettiyhteydenkin nappia painamalla. No jos siitä kyse ni siinä luki ZyXEL. Neuvoja activen toimintaan?
     
  7. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siinä tapauksessa tämä on väärä viestiketju. Sinulla ei ole telewellin modeemia.

    Tee seuraavaa.
    - Tarkista siitä modeemista malli.
    - Kirjoita uusi viestiketju ongelmastasi.
    - Kuvaa ongelmasi mahdollisimman hyvin ja kerro tuo modeemisi merkki ja malli siinä.

    Näillä pääset eteenpäin. Tekemällä näin mahdollistat sen että jos jollain muulla ihmisellä on vastaavia ongelmia niin hän sen tiedon paremmin löytää. Samoin myös ihmiset jotka selaavat tätä foorumia osaavat tarpeentullen auttaa sinua ongelmassasi kun näkevät viestiketjun otsikosta mistä on kyse.
     
  8. konne

    konne Member

    Liittynyt:
    11.04.2007
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No mulla ois sellanen ongelma että mitenkä saan tcp ja udp yhtä aikaan käytöön, koska mun boksissa ei voi valita vaihtoehtoa both. niin ja toisen vaan voin ottaa käyttöön.
     
  9. RockyBo

    RockyBo Member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos nyt haku toimii activella! Yks juttu mikä pitäis fiksata on et tiedostot ei lataa. Te varmaan osaatte antaa neuvoa?

    Eli vaihdoin activetilaksi ja tuli tämmöinen ilmotus. Mitä pitäisi tehdä?
    [​IMG]
     
  10. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Konne, tee kuten "normaalisti" eli laitat kummatkin asetukset peräkkäin sinne ja samalle portille.. jos ei onnistu, niin valitse eri portit..

    Rocky, TLS porttin tekeminen ei oo pakollista, eli kunhan TCP portti toimii niin ei ongelmia.. Tietyst latauksen ongelmallisuus voi johtua siitä että sulla on ApexDC käytössä, ei mikää DC ystävällinen clientti. mutta TLS portin voit avata jos modeemi sitä tukee, samat asiat pitää tehdä ku UDP/TCP porttien aukasussa.
     
  11. RockyBo

    RockyBo Member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei oo apexdc:tä. Ja ihmetyttääkin, kun sieltä mistä aukaisin ne portit ei pysty avaamaan TLS:lle.

    E: Nyt toimii! Ei tullut ilmoitusta ja lataus pelaa. Kone siis tarvitsi boottauksen.
     
    Viimeksi muokattu: 02.06.2007
  12. XXX007

    XXX007 Member

    Liittynyt:
    02.06.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis miten saan portit auki uTorrentille? Oon tehnyt kaikki ohjeiden mukaisesti. Portin vaihdoin tuohon 31221 jne. joka on uTorrentille se oikea, eikä siltikään toimi. Mulla on tuo TW-EA501 v3... ja mullahan on toi NAT päällä ;P
     
    Viimeksi muokattu: 03.06.2007
  13. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laitoitko uTorrentin asetuksiin sen saman portin? Se pitää muuttaa sieltäkin. Eikä DC:lle tai uTorrentille ole mitään tiettyä oikeata porttia, koska sen voi ite valita. Mutta joissakin peleissä joissa porttia ei itse saa valita pitää muistaa jostain tsekata mitkä on oikeet portit.
     
  14. Heiskis

    Heiskis Member

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    päivitin TW-EA501 v3 modeemin biossin ja enää en pääse muuttelemaan niitä asetuksia ( siis kun kirjottaa sen ip:n 192.168.0.254 osote riviin niin tulee että sivua ei voi näyttää).
    eli miten pääsen ?
     
    Viimeksi muokattu: 11.06.2007
  15. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Paina resettiä
     
  16. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Päivitit siihen ilmeisesti siltaavan biossin. Nyt jos jostain syystä haluat mennä muuttamaan reitittimen asetuksia, niin sinun täytyy asettaa verkkokortille kiinteä ip. Tämä tapahtuu siis lähiverkkoyhteyden ominaisuuksista.

    IP: 192.168.0.100
    SB: 255.255.255.0 (aliverkon maski)
    GW: 192.168.0.254 (oletusyhdyskäytävä)

    DNS: 192.168.0.254
     
  17. Eddie_3

    Eddie_3 Member

    Liittynyt:
    18.06.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei PRKL, mulla Telewell EA501 v3 ja Apexdc. En oikein ottanu mitää selkoo noista ohjeista miten saan active tilan toimii ku puhuttii vaa normi DC++ ja telewell v2-1. Siis mitä mun pitää sinne virtual serverii laittaa että active tila toimis, jelppikää nyt noobia hädässä!!! Mhdollisimman yksinkertaset ja tiivistetyt ohjeet VIELÄ KERRAN jos joku viittis mulle neuvoo??
     
  18. LameX

    LameX Member

    Liittynyt:
    30.01.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jotenkin tuntuu, että tähän viestiketjuun on vastaillu kaiken näköset taapertajat tietämättä asiasta mtn. jo vain sen perusteella, että topicin nimessä käytettiin adjektiivia 'helppo'.

    Ittelle tästä oppaasta oli apua sillon, ko tää tuli tänne ja kyllä täältä vieläkin jotain on aina välillä käyty tarkastaas.

    Hyvät ihmiset, kuten joku jo mainitsi miettikää eka itse ja kysykää sitten, ettette kysele tyhmiä ja joku ammattilainen täällä niihin sitten tuhlaa aikaa, kun vastailee, ko niitten pitäs ratkoo omiakin juttuja ... kuten sanaristikoita ja onko maapallo pyöreä vai litteä...
     
  19. amcee06

    amcee06 Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo tätä viestiketjuu vois tyhjennellä välissä, niin nyyppäjuttuja turhaan, kuka jaksaa lukea ties kuinka montaa sivua tätä shaissee?

    Mutta tosiaan, ENNEN KUIN KYSYTTE, LUKEKAA tämä viestiketju alusta loppuun niin ei ehkä tarvitse kysyä? Itsekin selittäny tänne samat asiat about viis kertaa ^^
     
  20. KIA

    KIA Member

    Liittynyt:
    07.12.2003
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen lukenut tämän ketjun läpi, mutta silti on ongelmia.
    Laite on TW501v1, mutta siinä on KOVIN ERILAINEN KÄYTTÖLIITTYMÄ verrattuna noihin TW:n sivuilla oleviin oppaisiin (ks. kuvat alla).

    Asetuksista löydän siis NATin, mutta siellä ei ole tuollaista multiple-to-one optiota, missä pääsisi noita portteja asettelemaan. Natin alla näkyy seuraava näkymä. Siitä olen valinnut ohjelmallisen palvelimen, jossa pääsisi porttiasetuksia myös muokkaamaan. Päivitin juuri laitteen ja sinne ilmestyi useita vaihtoehtoja sovellukseksi aiemman tyhjän sijaan (kuva). Mikä noista mahdollisesti pitää valita Azurekselle?

    BTW. ennen päivitystä kokeili tätä samaa ja menettelin kuten yllä ketjussa oli puhetta eli tähän viimeiseen näkymään lisäsin nuo Azureksen portit ja oman ip:n, mutta siitä huolimatta AZ näytti keltaisia naamoja eikä NAT testi mennyt läpi.
     
  21. ahelvis

    ahelvis Member

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tää ohje on DC++ varten, ei azureusta... Mutta, ei se valinta niikseen oo tärkeetä, kunhan portit katot mitä laitat...
     

Jaa tämä sivu