Datanomi?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi thejammy 02.08.2006.

1. Pesmerga

Pesmerga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen toisen vuoden, niin eivät hirveästi taida olla tekemisissä toistensa kanssa meidän ryhmät.

Onko teillä aluksi se kolmen viikon jakso auto/sähkö ja metalli puolilla joiden tarjoavien aineiden keskiarvolla sitten saatte hakea minne haluatte? Näin meillä oli viime vuonna ja piti olla myös viimeinen vuosi kun moista härdelliä enää on. Itse halusin päästä sähköpuolella ja oli hieman paskamainen maku suussa kun keskiarvoksi tuli 3.8 ja olisin tarvinnut sinne 3.9.

Vai ihan suoraan pääsette nyt peruskoulusta haluamallenne alalle?

2.  
  3. jmpk

jmpk Guest

siis käsittääkseni tavallinen sähköalan pt on että ensin on jotain yhteistä ja sitten "valitaan" lähteekö säkköasennukseen, elektroniikkaan vai automaatioasennukseen.

mutta tämä kaksoistutkinto menee suoraan elektroniikkaan

jos näät tällaisen lyhyen paksun kaverin niin nykäise hihasta

4. kiiveri

kiiveri Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itse kun aloitin viime syksynä elektroniikka-asentajan kolutuksen, niin meillä haettiin jo peruskoulussa meneekö a) elektroniikka- ja tietoliikennetekniikkaa b) sähkövoimaa c) automaatiota opiskelemaan eikä ollut tuollaista jaksoa alussa

5. thejammy

thejammy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo eli lisäisin tälläisen että itselleni luokio on " se viimeinen oljenkorsi" oli mietin pääni puhki mitä sitä haluaisi tehdä ja jotain tietokoneisiin liittyväähän se olisi.

6. aruthan

aruthan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    http://www.paivola.net//matematiikka/

Mitäs mielt olete ko. paikasta?
    Itselläni monta kaveria ollut tuolla ja hyvin ovat vihtyneet. Paikka on nörttejä pullollaan =)
    Tuolta saisi mm tuon Nokian kesätyopaikan kautta hyviä suhteita ja ohjelmontipuolen koulutusta ika kiitettävästi, mutta kannattaisiko mieluummin nopean työpakan toivossa suorittaa datanomin kaksoistutkinto (ainakin kovempi sana kuin mpelkkä datnomi eikä vaadi paljoa enempää) ja mahdollisesti millä paikkakunnalla olisi paras mahdollinen koulu tälläiselle perusnörtille, joka taitaa iin raudan kuin softanin käytön ja -teon?

Onhan päiölässä oma etunsa, mm se, että lukio hoituu kahdessa vuodessa , ohjemointia on enemmän kuin riitämiin jne... niin että mitä suositelisite?

Viimeksi muokattu: 05.08.2006

Jaa tämä sivu