1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Crysis pyörimään ...

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi sooveedee 18.11.2007.

  1. Kurmeli

    Kurmeli Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mahtavaa. Nyt lähtee uutta rautaa kehiin! Hyvän tarjouksen sain ihan Ykköspalvelusta joka on ihan Raahessa paikanpäällä. Siellä kone valmiina haettavaksi. Mm. GF 8800GT näytönohjaimen kerakkeella.

    Kiitoksia auttajille! ;)
     
  2.  
  3. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ykkköspalvelusta? tiiäksää se liike oli ennen kokkolassa, olin siellä aika vakioasiakas :D mutta sitten se muuttikin raaheen :s minkäslainen kauppa siellä? täälläpäin siellä tuppas olemaan vähän kallista... itsekin ostan tuon 8800 gt:n, hyvä näyttis :p
     
  4. Kurmeli

    Kurmeli Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jarska92, ihan hyviä hintoja siellä ainakin nyt on. Ennen oli aika kallista, nykynenkin kone on sieltä ostettu.

    Paketti, joka Jimmms PC Storessa maksaa yli 1300e, täältä about 1250e.

    Jo tilauksessa olevan kone on tämmönen:
    -AMD Athlon64 6000+
    -4GB DDR2 800MHZ
    -GEFORCE 8800GT 512MB
    -500GT kovalevy
    -22" TFT näyttö
    -Logitechin hiiri ja näppäimistö
    -Windows Vista Home Premium
    -2 vuoden takuu kaikelle


    Joku joka tietää, miten tällä pyöris Crysis, toimisko jopa High/Very High asetuksilla? :O
     
  5. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    nojoo onpa reilua :D nyt saa halvalla osia ja ennen se oli aika kallis liike.

    juu kyllä tuolla sun kokoonpanolla pyörii crysis high asetuksilla tai ehkä jotkut very high myös dx9:llä ja dx10:llä tuo toimii ihan jollakin high asetuksilla ja jokku ehkä mediumilla :p nuo shadowit tuossa pelissä hidastaa aika paljon, itselläni on nyt shadowit Low ja kaikki muut Medium niin toimii ihan hyvin 1280x800 asetuksilla mun koneella. ja sitten toimiikin todella hyvin kun saan sen 8800 GT:n.
     
  6. Kurmeli

    Kurmeli Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näin on. Nykynen kone maksoi lähes 1200e kolme vuotta sitten.

    -AMD Athlon 64 3200+
    -1GB DDR400
    -ATI Radeon 9600 128MB
    -Windows XP Professional
    -17" Acerin AL1715
    -Logitechin langattomat näppäimistö ja hiiri
    -160GB kovalevy
    -polttava DVD-asema

    Tällähän ei tosiaan enää paljoa tee, CSS ja TF2:kin vaativat conffien asentamista yms, että pelitulos olis edes jonkinlainen.

    Ens viikolla pitäis ykköspalveluun saapua 8800GT näyttiksiä, niin sitten ilmoittavat että voi hakea koneen pois. Ainakin sitte pitäis pyöriä. ;)
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2007
  7. wikii

    wikii Member

    Liittynyt:
    19.04.2007
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kysyinsin minäkin että pystynkö pelaamaan crysistä
    [​IMG]
    tällä koneella?
     
  8. wikii

    wikii Member

    Liittynyt:
    19.04.2007
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  9. Datamon

    Datamon Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuli vaan mieleen ku kattelin tota listaa ja miten pyörii asteikolla 1-4 ja toi mun kortti oli sielä 1.. ja pelailin pelin läpi tällä koneella 1280-1024 resolla kaikki mediumilla(paitsi water ja shader qualityt jotka menivät customiksi) ja ei pätkiny ku niissä autosave kohissa ja joissain kohissa ihan vähän... koitin sitten lähinnä läpällä että miten menee kaikki highilla.. no kaikkia ei saanu ees highille vaan niihin tuli custom näkyviin.. annoin olla sillein ja menin pelaamaan ja alussa lagaili aika pahasti mutta muutaman minuutin päästä se ei ees pahemmin lagaillu( tosin kun lähtii liikuilemaan nii sittenhän se jo lagaili, mutta läpällähän mää sen koitin koska tiesin että ei tää kone sitä kovin hyvin voi high:llä pyörittää).. ja nää kaikki ilman antialiasingia... vois kattoo vielä jollain millanen fps on ja laittaa tänne... tai voisin nyt käyä koittaa :D

    Edit:

    eli näissä kaikissa on ollu asetukset mediumilla, paitsi water & shader koska ne menevät jostainsyystä customille, anyway

    1280x1024 Med. Fps = 22
    1024x768 Med. Fps = 29

    tässä otin ja laitoin shadow qualityn low:lle

    1028x1024 Med. Fps 30 (+8 fps)
    1024x768 Med. Fps 39 (+10 fps)

    eli ihmeen hyvin pyörii minun mielestä vähän vanhemmallakin koneella. ja lopuksi vielä että kone oli täysin normikelloilla

    tässä koitin kun kone oli kellotettu: prosessori: 2,2ghz -->2,4ghz näyttis: 400/490@420/520
    shadows quality low:lla kaikki muut mediumilla (paitsi water ja shaders custom :D )

    1280x1024 Med. Fps = 35 (+5 fps)
    1024x768 Med. Fps = 46 (+7 fps)

    ja kaikissa on ollut kenttänä recovery ja kohtana village. ja kun testasin noita fps lukemia niin kuvissa ei ollut vihollisia tai taloja jotka puottavat fps:ää ufo olennoista puhumattakaan. mutta silti ihmeen hyvin toimii tälläkin koneella :D ja tässä pelissä 25fps riitää minulle sulavaksi liikeeksi, toisinkuin vaikka cs:sourcessa.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2007
  10. T0nDee

    T0nDee Regular member

    Liittynyt:
    01.06.2007
    Viestejä:
    726
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun itse pelailen tuolla 1152x864 ja asetukset MEDIUM paitti shadows ja shaders nii mulla on fps vaa jtn 15-30? Ja sillonku hajotan jonku kylän kokonaa, nii fps on joku 10! Ja mullahan o hiukan parempi ku sul, ja sul toimii kait paremmi?

    E: Ja osaako kukaan sanoa, millä kelloil sais tän näyttiksen laitetuu tappiin asti? Oletuskellot: GPU: 472 MEM: 486
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2007
  11. Datamon

    Datamon Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei kukaan voi sanoa sulle että millä/miten sää saat sen tappiin asti, mutta voin sanoo että kokeilemalla selviää... mullakin venyy muistit tosta mun näytönohjaimesta johonkin 560mhz mutta ku meen pelaa nii 520 on se maximi ja ku menee sen yli niin rupee tulee virheitä.. eli koitat vaikka tossa crysiksessä millon rupee tulee virheitä, eli sellasia että vaikka aseesta lähtee sellanen viiva taivaaseen esim...

    ja tosta fps jutusta että ei mullakaan toki koko ajan ole tollaset fps lukemat.. se riippuu niin täysin missä niitä kattelee, mutta voisin sanoa että mulla 1280x1024 ja medium asetukset (shaders ja water custom ja shadows lowlla) nii fps on sellaset 25-35... sisätiloissa voi mennä 40 yli.. kelloilla sitten vähän enemmän
     
  12. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tuo eka rata onkin aika kevyttä pyöriteltävää verrattuna muihin ratoihin, sitten kun tulee esim. se painovoimaton tila ja lumikenttä kokoversiossa niin johan rupee lagaamaan.

    itselläni tämä kone mikä näkyy allekirjoituksessa ja crysis 1280x800 kaikki medium paitsi shadow low niin alkuradoissa pyörii ihan hienosti eikä kummoisia lageja mutta justiinsa noissa radoissa jotka mainitsin niin johan rupeaa fps tippumaan.

    tuo painovoimaton rata niin siinä fps on vielä aika siedettävä joku 20-40 paikoittain mutta sitten lumikentässä (en muista nimiä) alkaa lagittamaan jo kivasti ja fps 15-30. mulle ei riitä se 25 fps sulavaan pelaamiseen :p pitää olla se 30 vähintään.

    Datamon: hyvinhän tuo peli pyörii itsellänikin vaikka high, 1024x768 noissa alkuradoissa jokusen 20-30 fps sellaisessa paikassa missä ei paljoa tapahdu mutta kun rupeaa tapahtumaan niin kyllä se lagittaa.

    pitää tässä jossain välissä itsenikin katsoa noita fps lukemia samassa paikassa missä olet sinäkin katsonut. en ole noita fps lukemia niin tarkasti katsellut, kunhan näin silmämääräisesti sanoin tuosta.

    luulis että sun koneella pyöris low asetuksilla kaikki sileästi mutta jos tosiaan toimii suurinosa medium niin ei se nyt kauhean huonosti ole. itse arvostan sulavaa pelattavuutta ja pistänkin vähän laatua huonommalle että toimisi hyvin, mutta haluan myös laatua niin se on vähän ristiriitaista, siksi pitääkin olla hyvä kone että voi olla tyytyväinen laatuun ja toimivuuteen =)

    päivittelen vaikka tänään vähäsen noita fps lukemia tänne.

    ...ei ylikellotuksia mun koneella, kaikki vakiona.
     
  13. Datamon

    Datamon Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    painovoimaton tila kyllä lagaili joo mutta lumikentät ei... siis pyörii siinä 25fps paikkeilla.. itekkin kyllä tykkään pelailla sulavasti mutta en tiiä minkä takia se ei crysiksessä tunnu lagaavalta vaikka onkin alle 30fps.. mutta mutta, jokainen pelaa sillein miten kone antaa periks xD.. en kyllä ymmärä minka takia esim crysis 2 joka on jo tekeillä panostetaan vielä enemmän grafikkaan.. älyäis jo että kaikilla ei ole halua ostaa high-end konetta 2000€.. ja panostais pelattavuuteen, joka kyllä on ihan ok crysiksessä paitsi tankilla ajaminen.. voi luoja meni hermot ku se saatana panaanivaunu jäi kii joka kantoon ja kiveen.. silti parhaimpia pelejä mitä oon pelannu ja nytten oon menossa deltalla läpi :D
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2007
  14. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    samaa mieltä, parhaita pelejä joita olen pelannut. seuraavaksi meinaan itsekin mennä deltalla läpi =) katson tässä simpsonit ja sitten teen vähän testiä tuosta toimivuudesta ja päivittelen tänne.

    edit: päivitystä...

    noniin nyt tuli vedettyä testiä läpi, otin fps lukemat ylös frapsilla, käytin sitä että fraps mittaa min,max ja avg fps:t pelistä, nauhoitin 3 minuuttia ulkona ja jotain minuutin talon sisällä.

    asetukset: 1280x800, kaikki Medium paitsi Shadows Low. AA 0x fullscreen.

    ulkona ajoin autolla, heittelin tavaroita, räjäytin autoja, juoksin ympäriinsä, tähyilin ympäriinsä, kaadoin puita, ammuin kaikkea, tuhosin talon, tapoin viholaisia, viholliset ampuivat minua jne.

    sisällä tuhosin paistinpannulla kaikkea, tähyilin ympäriinsä, ammmuin ympäriinsä, ja lopuksi heitin kranaatin nurkkaan niin että talo hajosi.

    http://www.imagehosting.com/show.php/1424442_nauhoituksenaloituskohta.JPG.html

    tuosta aloitin nauhoituksen ja lopetin sen 3 minuutin päästä siellä autotien varrella, ratahan oli tuo tokarata ja juuri se village kohta.

    Ulkona... Min fps:21, Max fps:90, Avg fps:43.2. suurimmaksi osaksi tuo toimi todella hyvin. tuo minimi 21 oli siinä ihan alussa kun aloitin nauhoituksen ja siitä se sitten nopeasti nousikin tuonne 40 tienoille.

    Sisällä... Min fps:29, Max fps:91, Avg fps: 60.9. ja edelleenkin, tuo 29 oli alussa joka tasoittui sitten tuonne 60 tienoille äkkiä. hyvin tuntuu pyörivän tällä koneella crysis. kyllä se lumiratakin toimii mutta niitä pätkimisiä siinä on.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2007
  15. Datamon

    Datamon Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo mulla ei oo kyllä mitään mahiksia saada 1280x1024 mediumilla paitsi shadowit tollasia fps avg lukemia.. vois olla joku 30 toi avarage jos sitäkään..
     
  16. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    juu, ja mullakaan ei ole nyt mahiksia pyöritellä high :/ kokeilin high 1440x900 niin toimi 12-20 fps :D ei kovin pelattavaa... 1024x768 nyt toimii kokoaika siinä 20 tienoilla mutta kuva ei ole silloin laajakuva = silloin se on venytetty. ja 20 fps on silti vielä turhan vähän.

    no se on sulla hieno juttu että toimii edes jotenkin tuo crysis, monella koneella tuo suostuu pyörimään vain kaikki Low:lla ja resot pieninä. itse vaan haluaisin saada High:lla toimimaan tuon ja resot jotain 1280x800/1440x900 mutta tällä näyttiksellä se ei oikein onnistu, ja muutenkin näyttiksessä muistia liian vähän, crysis vie high asetuksilla melko paljon näyttiksen muistia joten ainakin 512 mb muistilla oleva näyttis olisi suositeltava... siis jos haluaa vähänkään sulavaa pelattavuutta.
     
  17. Datamon

    Datamon Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    laitoitko muuten kaikki asetukset high:lle. mitä oon lukenu noita foorumeja nii tuo shaders ja shadow ku niistä vähä karsii nii jo toimii paremmin... tarpeeks hyvin mun mielestä pyörii ainakin mulle.
     
  18. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    juu tiedän, tuo Shadows vie aika paljon tehoja, itselläni nyt Low:lla ja toimii hyvin, toimii huomattavasti huonommin jos on myös Shadows Mediumilla.

    kun kokeilin crysistä High:lla niin oli kaikki asetukset high:lla, en muistanut laskea sitä Shadows:ia Low:lle/Mediumille kun vaan vähän niinku kokeilin miten silleen pyöri, ihan hyvin kyllä pyörii jotain 25-30 fps kun olen kokeillut jos laittaa kaikki High:lle paitsi Shadows Low:lle ja 1024x768, näyttää vaan noin pieni resoluutio vähän törkeeltä mun näytöllä kun tässä on natiivireso 1440x900.. ja sitten jos laittaa 1280x800 joka on edes vähän enemmän siedettävä niin tökkimistä tulee paljon enemmän.
     
  19. Datamon

    Datamon Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo kyllä sen itekkin huomaa ku laittta 1280x1024 resosta 1024x768 nii ku kattoo niitä puitten lehtiä tai puita niin ne lehet sillein säröilee :D
     
  20. Juzzukka

    Juzzukka Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mahtaako crysis toimia miten tälläisellä koneella:

    -Prosessori intel core 2 quad q6600 vakio kelloilla
    -Muistia 4G 800+Mhz
    -Näytönohjain Club3d 8800GT 512mb
    -Vista 32-bittinen ultimate.
     
  21. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kyllähän tuolla menee dx10 high asetuksilla, shadows med ja sitten jotkut ehkäpä very high niin aika hyvin. shadows:han tuossa niitä tehoja syö niin kun sen laittaa vaikka mediumille niin muut voikin laittaa high. saa nähdä sitten miten hyvin crysis toimii omalla koneella kun tulee tuo 8800 GT. toivottavasti jouluksi saisin :p
     

Jaa tämä sivu