1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Creative Zenin muistikortista

Viestiketju MP3-soittimet -osiossa. Ketjun avasi kmhr72 14.02.2010.

  1. kmhr72

    kmhr72 Member

    Liittynyt:
    01.12.2007
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole ihan varma kuuluuko tää kysymys just tälle palstalle, mutta en nyt muutakaan keksinyt.
    Mulla on Creative Zenin 4GB soitin, johon ostin 4GB:n SDHC-muistikortin. Mulla on tietokoneessa SD-muistikorttipaikka ja nyt kysymykseni (tyhmä sellainen) kuuluukin, että käykö tuo SDHC-kortti tuohon tietokoneen muistikortti paikkaaan?
    Sain sellaisen käsityksen Creativen ohjeista, että videoita/musiikkia pystyy lataamaan vain suoraan kortille, kortin ollessa tietokoneessa paikoillaan, ei siis niin, että kortti on kytkettynä itse soittimessa. Korjatkaa jos olen väärässä.
     
  2.  
  3. EeroKakko

    EeroKakko Active member

    Liittynyt:
    14.05.2008
    Viestejä:
    1,272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Voit siirtää muistikortille videoita/musiikkia myös kortin ollessa soittimessa seuraavalla tavalla:

    Päävalikosta valitset Muistikortti -> Siirrettävä levy.

    Tämän jälkeen näytöllä lukee jotain tällaista: Mahdollistaa muistikortin käytön tietokoneelta. Liitä USB-kaapeli.

    Nyt vain kytket soittimen koneeseen mukana tulleella USB-kaapelilla, jolloin tietokone ei tunnista itse soitinta, vaan näkee muistikortin siirrettävänä asemana/levynä.
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2010
  4. kmhr72

    kmhr72 Member

    Liittynyt:
    01.12.2007
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Suuret kiitokset neuvosta!
    Tein kuten neuvoit ja siinä kävi niin, että tietokone latasi Media Playerin näkyville ja olisi sieltä synkronoinut tiedostot muistikortille. Olen ladannut YouTubesta DownloadHelperin avulla MPEG4-muodossa olevia viedoita koneelle ja Creativen mukana tullut konvertointi-ohjelma muuntaa pätkät wmv. muotoon, mutta tallentaa ne Creativen omaan muistiin ei muistikortille. Mitä siis teen väärin?
    Tarvitsenko koneelle erillisen konvertointi ohjelman, millä saan tallennetut MPEG4:set muunnettua wmv.- muotoon ja MediaPlayerille(+sieltä synkronoitua Creativelle) ja onko tällaisista ohjelmista olemassa helppoa freeware versiota, jota tavallinen pulliainenkin osaa käyttää?

     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2010
  5. EeroKakko

    EeroKakko Active member

    Liittynyt:
    14.05.2008
    Viestejä:
    1,272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos en ihan väärin muista, creativen ohjelmassa voi valita, siirretäänkö konvertoitu video suoraan soittimeen vai ei.
    Tämän lisäksi voit valita kohdekansion koneelta, johon video tallennetaan, kuten C:\Users\XXX\Videos.

    Kun ohjelma on muuttanut tiedoston oikeaan muotoon ja tallentanut sen esim. tuohon kansioon, kopioit tai siirrät sen sieltä muistikortille edellisessä postauksessani mainitulla tavalla (Siirrettävä levy).

    En nyt tarkkaan muista, miten nämä kaikki asetukset meni, kun ei ole ollut tarvetta tuolle ohjelmalle vähään aikaan.

    Joku viisaampi voisi valistaa, mikäli on tarkempaa infoa.
     

Jaa tämä sivu