1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Compiz , taz.gr jne...

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Arvilommi 12.01.2008.

  1. Arvilommi

    Arvilommi Member

    Liittynyt:
    18.07.2007
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No siis compiz toimii mutta kaikki toiminnot ei toimi .. niinkun esimerkiksi se ikkunoitten helskytys kyllä ohjelma menee päälle mutta niinkun jo sanoin kaikki ei toimi ..niin että laittasinko päivityksen Atin ajureille ? vai mikä siinä o..

    EDIT: voisiko joku kertoa myöd miten saan entiset asetukseni takaisin .. kun en voi pelaa tuo xGL päällä .. kun pistän komennon siellä pelin kansiossa " ./warsow " niin se käy lataa sitä pelii mutta ei mene peliin .. ja sitten se valittaa jotain siitä GL:stä .. niin jos joku voisi vielä olla niin kiva ja laittaisi sen komennon miten saan sen xgl pois ja päälle .. ja että tulis ne vanhat asetukset takaisin jotta voisin pelata .. tänks.

    tässä vähän tekstii mitä tulee kun yrittää käynnistää :

    toni@toninkone:~/warsow> ./warsow
    Added pk3 file ./basewsw/data0.pk3 (331 files)
    Added pk3 file ./basewsw/data0pure.pk3 (637 files)
    Added pk3 file ./basewsw/data1.pk3 (58 files)
    Added pk3 file ./basewsw/data1pure.pk3 (11 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wamphi.pk3 (25 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wca1.pk3 (19 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wca2.pk3 (46 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wctf1.pk3 (28 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wctf2.pk3 (44 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wctf5.pk3 (90 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wdm1.pk3 (54 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wdm11.pk3 (38 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wdm14.pk3 (46 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wdm2.pk3 (57 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wdm3.pk3 (59 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wdm5.pk3 (102 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wdm6.pk3 (23 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wdm7.pk3 (51 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wrace1.pk3 (16 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wtest13.pk3 (64 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wtest15.pk3 (25 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wtest16.pk3 (154 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wtest17.pk3 (38 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wtest18.pk3 (11 files)
    Added pk3 file ./basewsw/map_wtest4.pk3 (87 files)
    Added pk3 file ./basewsw/modules_03.pk3 (12 files)
    Added pk3 file ./basewsw/modules_031.pk3 (12 files)
    Added pk3 file ./basewsw/modules_032.pk3 (12 files)
    Using . for writing
    Executing: default.cfg
    Executing: config.cfg
    Couldn't execute: autoexec.cfg
    fs_basepath is write protected.
    fs_usehomedir is write protected.
    Hostname: toninkone.arvilommi.com
    Alias: toninkone
    IP: 127.0.0.2
    Game running at 62 fps. Server transmit at 20 pps
    Console initialized.
    ------- sound initialization -------
    Loading sound module: qf
    SDL Audio driver initializing...
    Calling SDL_Init(SDL_INIT_AUDIO)...
    SDL_Init(SDL_INIT_AUDIO) passed.
    SDL audio driver is "alsa"
    Format we requested from SDL audio device:
    Format: AUDIO_S16LSB
    Freq: 44100
    Samples: 1024
    Channels: 2

    Format we actually got:
    Format: AUDIO_S16LSB
    Freq: 44100
    Samples: 1024
    Channels: 2

    Starting SDL audio callback...
    SDL audio initialized.
    Sound sampling rate: 44100
    Initialization of qf succesful
    ------------------------------------

    ----- R_Init -----
    ref_gl version: GL 0.01
    Using libGL.so.1 for OpenGL...Display initialization
    Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
    ..XFree86-VidMode Extension not available
    ..XFree86-Xinerama Extension Version 1.1
    ..Got colorbits 24, depthbits 24, stencilbits 0
    no mode found
    r_mode will be changed upon restarting video.
    ref_gl::R_SetMode() - invalid mode
    ...setting mode 3:
    Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".

    GL_VENDOR: Mesa project: www.mesa3d.org
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    GL_VERSION: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.2)
    GL_EXTENSIONS: GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATIX_texture_env_combine3 GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_INGR_blend_func_separate GL_MESA_pack_invert GL_MESA_ycbcr_texture GL_NV_blend_square GL_NV_point_sprite GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_rectangle GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SGIX_shadow_ambient GL_SUN_multi_draw_arrays
    GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 2048
    GL_MAX_TEXTURE_UNITS: 8
    GL_MAX_CUBE_MAP_TEXTURE_SIZE: 2048
    GL_MAX_3D_TEXTURE_SIZE: 0

    mode: 4,
    CDS: enabled
    picmip: 0
    texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
    swap interval: disabled
    compiled vertex array: disabled
    multitexture: enabled
    texture cube map: enabled
    texture3D enabled
    texenv add: enabled
    texenv combine: enabled
    texenv dot3: enabled
    NVtexenv combine4: disabled
    texture edge clamp: enabled
    anisotropic filtering: disabled
    compressed textures: disabled
    draw range elements: enabled
    BGRA byte order: enabled
    ----- finished R_Init -----
    Unknown command "menu_main"
    Opening UDP/IP socket: *:0

    ********************
    ERROR: R_Upload32_3D: texture is too large (resizing is not supported)
    ********************
    Error: Error during initialization
    toni@toninkone:~/warsow>
     
    Viimeksi muokattu: 15.01.2008
  2.  
  3. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Itsellä on suurinpiirtein sama ongelma, mutta käytän radeon- ajureiden sijaan fglrx- ajureita. Syy siihen että 3d- pelit ei toimi Compizin kanssa on atin kehnossa ajurituessa. Jotta 3d- kiihdytys toimii nykyajureilla on compositen oltava pois päältä, tällöin compiz lakkaa toimimasta. Compizilla leikin jonkin aikaa, nykyään se on pois päältä. Porukoiden koneella on vanha radeon 9200, siinä opensource- ajureilla compiz toimii 3d- kiihdytyksen kanssa ok, odotellaan tukea uusillekin korteille.

    Vilkaise kansiota /etc/X11/, löydätkö sieltä backuppia xorg.conf -tiedostolle. Tallenna nykyinen xorg.conf vaikka kotihakemistoosi ja nimeä backup xorg.conf :ksi. Ctrl+alt+backspace käynnistää näytön uudelleen. Tarvitset pääkäyttäjän oikeuksia että pääset noita editoimaan.
     
  4. IsoPylly

    IsoPylly Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2005
    Viestejä:
    459
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en tiedä susesta mutta eikös tuolta xorg.conf ista puuttunut kokonaan näytön tarkkuudet ?!?

    Edit: Joo silmien käyttö sallittu :D siellähän ne seisoo joo..
     
    Viimeksi muokattu: 15.01.2008
  5. Arvilommi

    Arvilommi Member

    Liittynyt:
    18.07.2007
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    miten saan asennettua linuxille ajurit ?? en osaa nääs .. kun osaan juurijajuuri pelattua linuxilla (paitsi nytte). Pitääkö ne olla ne atin omat ajurit vai ne jotkuu opensource ajurit ? ja jos jossain olisi sellanen rautalanka-ohje niitten asentamiseen niin olisi kiva... ja että miten saan sen compizin pois kokonaan .. en välttämättä tarvi sitä , kun mielummin pelaan linuxilla , kun että compiz tuhoaisi mahikset pelaamisen kannalta .ja mistä muuten näkee että mikä näyttis on koneella käytössä?
     
  6. IsoPylly

    IsoPylly Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2005
    Viestejä:
    459
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siinähän se ajuri seisoo...

     

Jaa tämä sivu