1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Codec-hämmästystä?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi paittola 05.11.2008.

  1. paittola

    paittola Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    MovieMakerin editointivaiheessa toistoikkunassa ei näy kuvaa, mutta ääni kuuluu, kun soittaa projektia. Katkaisemalla toiston ja pätkimällä videota näkyy snappari clipin aloituskohdalta, mutta ei muualta. Mistähän tämä mahtaa johtua? Lisäksi Movie maker näyttää käynnistävän 3 ffdshow-codecia, kun alkaa tallentaa leffaa. Miksi?

    Kun RealPlayer, MediaPlayer ja Qtime eivät toistaneet uusia mpg-tiedostoja ja netissä olleita DivX:iä, latasin suositeltuja codeceja. Asennettu on Asennna-Poista sovelluksien mukaan seuraavat:
    DivX codec,
    CCCP,
    AVI Codec pack

    Mikä näistä kannattaa jättää ja minne ffdshow on mennyt, kun sitä ei näy Lisää-Poista sovelluksissa? Näyttää siltä, että se on useampaan kertaan ladattuna.
     
  2.  
  3. Make_72

    Make_72 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1,666
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    lataa ja asenna k-lite kodec pack full niin ei tarvitse enään latailla mitään muuta.itse olen noin vuoden käyttäny eikä mitään ongelmaa,toimii kuin junan vessa,tästä tulee varmasti viestejä et ei kannata ja asenna sitä ja tätä,mutta suosittelen tota siinä on kaikki tarvittavat kodecit samassa paketissa sekä isokasa työkaluja,mitkä voi jättää asentamatta,kun vaan ottaa sen täpin pois siinä asennus vaiheessa,mutta ei niistä mitään haittaakaan ole vaikka ne asentais.
     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2008
  4. paittola

    paittola Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistähän löydän ton fddshow:n paketin, että saan sen poistettua, vai onks se sama packi kaikilla noilla asennetuilla codeceilla?

    Ja miksi ihmeessä systray:ssä näkyy kolme kertaa sama kuvake, kun käynnistän Movie Makerin?

    Ulead Videostudio 11 toimii hyvin ja se on muutenkin mun tarpeisiin loistava.
     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2008
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Oletusasetuksilla ffdshow asennetaan kansioon C:\Program Files\ffdshow. Sieltä pitäisi löytyä myös unins000.exe -niminen poisto-ohjelma. Itsekin olen huomannut, että tehtäväpalkkiin ilmestyy joskus tilapäisesti kaksi tai kolme ffdshow -kuvaketta, en tiedä miksi.
     

Jaa tämä sivu