1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

CM Centurion 5 II

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jarzka20 16.11.2011.

  1. Jarzka20

    Jarzka20 Regular member

    Liittynyt:
    09.09.2008
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onko muilla saman kotelon omistajilla ilmestyny kummallista räminää mikä alkaa voimistua entistä enemmä...oon koittanu kattoa että mikä vois rämistä enkä oo mitää huomannu...vai onko se sitte tämä kotelo josa o joku suunnittelu vika?
     
  2.  
  3. fallout_

    fallout_ Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2007
    Viestejä:
    603
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Kato ettei mitkään tuulettimet hakkaa johtoja vasten. Otat sivupaneelin irti, laitat koneen päälle ja katot osuuko laitetuulettimet mihinkään. Tuskin nyt mikään kotelo itsestään rämisee.

    Voi myös olla, että koko kotelosi resonoi jollain mystisellä taajuudella, jonka voi aiheuttaa vaikka lähes mikä vaan liikkuva osa. Laita koneen alle vaikka joku matto, katso häviääkö räminä sillä.
     
  4. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Mulla on sama kotelo, mutta mitään räminää tai resnointia en ole huomannut. Koita selvittää mikä osa tärisee kuuntelemalla ja pitelemällä osista kiinni. Kovalevy on varmaan yleisin resonoinnin aiheuttaja, joten sen seudulta kannattaa aloittaa.
     
  5. Jarzka20

    Jarzka20 Regular member

    Liittynyt:
    09.09.2008
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuo voiki olla mahollista että se rämisee siks ku ei oo mattoa tai mitää tuosa alla...ku tuo kummalline rämine alkaa jonku ajan päästä joskus ei rämisee useaan päivää sitte taas jonaki päivänä rämisee vähä väliä...oon huomannu että tuulettimen ritilän seuduilta käy vähä pistää painoa nii räminä lakkaa mutta alkaa taas uuestaa jonku aja päästä..ei se johoista johu ainakaa ja kotelon sisätila on puhistetu eli mikää likakaa ei sitä aiheuta
     
  6. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Ei sulla muuten satu mitään tyhjää tölkkiä tai astiaa olemaan siinä koneen vieressä? Itsellä kesti vähän aikaa tajuta mistä ihmeellinen sirinä lähti ja syyksi selvisi koneen vieressä ollut tyhjä alumiinitölkki, joka juuri sopivasti koski koneen kylkeä ja resonoi siitä. Pelkkä kylkipelti ei aiheuta ääntä, mutta kun siihen saa jonkin sopivan (ainakin tölkillä ja lasilla olen onnistunut) esineen sopivasti kiinni niin ääntä kuuluu.

    Tuulettimen seudulta kuuluva räminä voi johtua löysässä olevasta tuulettimesta. Kokeile kiristää ruuvit.
     
  7. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Itse veikkaisin myös kiintolevyä, nuo useimmiten aiheuttavat räminää koteloissa.

    Myös tuuletin saattaa aiheuttaa tuota, räminän ollessa aktiivinen koita paikallistaa se kuuntelemalla eri puolilta koteloa. Mikäli kuuluu esim tuulettimesta, kokeile painaa sitä koteloa vasten (tällöin syy lienee siinä ettei tuuletin ole riittävän tiukasti kiinni). Mikäli räminä tästäkin huolimatta jatkuu, myös virtalähde voi aiheuttaa tuota räminää. Tällöin powerin tuulettimessa on tod.näköisesti vikaa. Myös DVD/CD asema saattaa aiheuttaa tuota mikäli siellä kiekko pyörii miljoonaa eikä asemaa olla kiinnitetty oikein. Itse jouduin aikoinaan hieman virittelemään kumilenkkejä vanhaan Compucasen koppaani, omalla kohdallani ensimmäinen metelin aiheuttaja oli kiintolevy, sitten seuraavana DVD asema. Kiintolevyn laitoin roikkumaan kumilenkeistä, ja asemalle veistelin pyyhekumista sopivan kokoiset palaset ehkäisemään meteliä. Nuo auttoivat.
     
  8. Jarzka20

    Jarzka20 Regular member

    Liittynyt:
    09.09.2008
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    räminä loppu siihe ku laitoin ns vapaana roikkuvat johot sisätilasta kiinni nipppusiteillä.
     
  9. Jarzka20

    Jarzka20 Regular member

    Liittynyt:
    09.09.2008
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nojoo ei se räminä siihe loppunukkaa alkaa jo sen verra käymää tuo yllättävä räminä hermoo että tekis mieli repiä kaikki lärpättimet irti.

    ei se kiintolevystä johtunu eikä cd asemasta..tiiä mikä prkl tuon aiheuttaa
     

Jaa tämä sivu