1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Citymarketin halpis-DVD

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Spiritus 14.12.2002.

  1. mestari

    mestari Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    805
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä ymmärsin, että pitää olla polttava DVD-asema, jotta pystyy polttaa elokuvat DVD-soittimella katottaviks? (Tyhmä kysymys varmaan, mutta eka kertaa DVD juttujen kimpussa...)
     
  2.  
  3. viili

    viili Member

    Liittynyt:
    16.03.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No jos haluat polttaa elokuvasi DVD:lle tarvitset polttavan DVD-R(W) tai DVD+R(W) -aseman.

    On toki olemassa DVD soittimia, jotka osaavat toistaa Video-CD (VCD) ja Super Video-CD (SVCD) tai jopa CVD (Chinese Video Disk) -levyjä. Näistä kaksi ensimmäistä ovat oikeita standardoituja formaatteja. Nämä kaikki myöskin käyttävät aivan tavanomaisia CD levyjä, poltettuja tai ei.

    Jos näistä olet kiinnostunut, olen sitä mieltä että Baierin toosa on kovin huono vaihtoehto. Levyjen poltossa joudut kikkailemaan, ja Baierilla toimivat levyt (ainakin itse väsäämäni) eivät todellakaan toimi missään oikeissa (S)VCD:tä tukevissa soittimissa tietokonetta lukuunottamatta.

    Lisätietoa, niin aloittelijoille kun liikkuvan kuvan uudelleen pakkaamiseen perehtyneille, löytyy osoitteesta:

    http://www.dvdrhelp.com

    Tämä on tullut mainittua jo niiin monta kertaa että joku luulee minun saavan tästä provikkaa.
     
  4. Satane

    Satane Guest

    Onko tuo (s)vcd:n toistaminen siis estetty softalla vai eikö baierin tekniikka kykene toistamaan formaattia? Sain kyllä vcd:n näkymään noilla kikkailuilla jota ylempänä oli, kiitos niistä. Olishan se kiva jos noi näkyis ihan normaalistikin..
     
  5. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä se on ihan tuotteen ominaisuuksilla pelaamista.

    Kuin menet Thakralin sivulle

    esim

    http://thakral.expo.bizipoint.com/en/exhibit.php#pop689577

    ja valitse sieltä 903 ja katso ominaisuuksia!!

    On "DVD-Video/VCD/SVCD/CD/CD-R/CD-RW/MP3/JPEG Compatible" ja on jopa "3:2 Pull-down Progressive Scan Video Output"

    Nykyään on halvempaa tehdä kone jossa on kaikki ominaisuudet ja sitten myydä halvempaa mallia jossa osa ominaisuuksista on erilaiselle softaversiolla poistettu. Tällaista se on!

    Kun olet saanut sen Baier-SVCD:n tai Baier-VCD:n poltettua , ja toimimaaan, näet että koneen etupaneelissa syttyy "VCD" tai "SVCD" merkintä kun katselet levyä. Valmiudet siis on, mutta Kesko on ottanut (luultavasti jonkun "Jaskan importpuodin" kautta) riisutun mallin myyntivalikoimaansa.


    Ainoa keino saada normaalit näkymään olisi ilmeisessti että jostain vuotaisi softaversio, jonka voisi päivittää koneeseen... slim chance
     
  6. UAP-893

    UAP-893 Member

    Liittynyt:
    18.05.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun vanhemman version Baier soittaa kivuttomasti VCD1.1/VCD2.0PBC/SVCD-levyt, joiden imaget on tehty GNU VCDImagerilla ja poltettu originaalilla CDRWinillä. Minä tein imaget VCDEasyllä ja poltossa piti olla Raw Mode päällä, ennen kuin levyt toimivat. Joku CD-formaatteja paremmin tunteva voisi tutkia onko eri polttosoftissa eroja esim. subcodeissa tai lead-in/precap/yms. pituuksissa.

    CDRWinistä puhuttaessa ei pidä sotkeutua Padus'n engineen (AFAIK) pohjautuvaan rip-off v5:een. Joku on keksinyt kätevän konstin saada näkyvyyttä pöllimällä tunnetun nimen ja laittamalla pykälää isomman versionumeron. Aito asia on Golden Hawk Technologyn .bin/.cue-systeemin esitellyt softa.

    VCDEasy ja poltto-ohjeita:
    http://www.vcdeasy.org/modules.php?name=_Guides&id=BurnBin

    CDRWin:
    http://www.goldenhawk.com/

    Suuri hämy:
    http://www.disc4you.de/produkte/cdrwin/
     
  7. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nyt saa baier olla...

    poltin kaikki baierille poltetut normaaliin vcd ja svcd muotoon, laitoin chapteritkin jne

    katsoin neron recorder/ media info funktiolla ja baierrille tosiaan kelpaa vaan yhteen trackiin tehty poltos. kun nerolla cuesta poltettu tekee eri trackit nähtävästi ISO-infolle ja datalle, nin binistä poltettu tekee vain yhden trackin, vaikka jälki windowsin exlporerilla näyttää samalta

    baier ja baierin poltetut lätyskät , n. 80 meni kaverille, joka ei omia polta muutamaan vuoteen, kun on niin ei-tekninen

    hain anttilasta united 3054m (129 €) joka syö kaikkea paitsi näkkileipää

    nyt voi landellekin hankkia halpissoittimen joka soittaa normaaleja lätysköitä
     
  8. viili

    viili Member

    Liittynyt:
    16.03.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heh, ei ole paieri todellakaan mikään kotipolttelijan unelma, kesti hetken tosiaan että sain kaverille poltettua siinä toimivia levyjä =)

    Itse hommasin gigantista tossa muutama kuukausi sitten halpis peliksi Thomson 210:n, 99 erskaa ja soittaa (s)vcd:t ja cvd:t, myös "epänormaaleilla" bitrateilla =) Thomsonissa myös päivitettävä softa, ja region vaihdettavissa kaukosäätimellä.

    Ainoa hyvä puoli baierissa oli hinnan lisäksi cDVD toisto. En ole tosin kokeillut menuja sisältävää levyä, mutta dummy lätyt soivat hienosti 6000 kbps/s:n bitratella.
     
  9. justjuha

    justjuha Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tiedoksi vaan että Denver-merkkinen soitin ainakin mulla soittaa kaikki jpegit Mpeg1 Mpeg3 ja dvd levyt vaikka ne olis poltettu cd:lle tai dvd rw:lle. Eli voin katsella vaikka digikameralla otettuja kuvia sellaisenaan vaikka dvd rw levyltä. Baier ei ainakaan mulla suostu lukemaan dvd rw levyjä. Eipä tullu kokeiltua kuinka digikuvat sillä näkyi. Denver maksaa Minimanissa 89 euroa ja Keskisellä 98 euroa.
     
  10. niiranen

    niiranen Member

    Liittynyt:
    02.06.2003
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvää päevää.

    Ostin abuut viikko sitten Baier 903:sen,
    poltin tänään ensimmäisen VCD:n, eikä se sitten
    pyöri soittimessa... Joku kirjoitti että SVCD saattaa toimia.

    Kommentoikaas lisää asiaani. Onko SVCD:n polttaminen turhaa? Vai onko jotain erikoista
    kikka-kolmosta jolla saa norm. VCD:t toimimaan?

    Eipä muuta tälläkertaa...
     
  11. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "normaali" vcd ja svcd ei skulaa

    lue tätä säiettä niin näet miten teet baierille sopivat vcd:t ja svcd:t..

    valitettavasti ne taas ei toimi "normaaleilla" soittimilla jotka pelittää vcd:tä ja svcd:tä

    jos haluat että "normaalit" skulaa, slumppaa baier jollekin ei tekniselle kaverille joka vaan katsoo dvd:tä ja osta laite joka pelittää vcd:tä ja svcd:tä

    päätä itse kumman teet
     
  12. Ronning

    Ronning Member

    Liittynyt:
    04.06.2003
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Piti käydä eilen hakemassa baier 903 Cittarista.
    DVD ja MP3 levyt toimiin hyvin, tosin MP3:sta ei näy kuin muutama merkki kappaleen nimestä, VCD:stä ei tullut valituksia ja pääsin menuun painamaan kolmosta, mutta eipä auttanut. Näkyi vain harmaata ja lumisadetta, ääntä ei kuulunut ollenkaan.
    Ja eräs todella ärsyttävä asia on kuvan outo välkkyminen silloin kun näkyy DVD-logo (eli kun kuunteleen esim mp3:sia tai levyä ei ole ollenkaan sisällä). Kun laitan leffan pyörimään, ei ole mitään ongelmia, mutta kun kuuntelee mp3;sia tai selaan asetuksia, niin näkyvyys ei ole parhain mahdollinen. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
    Olen liittänyt Baierin komposiittikaapelilähdöllä Nokia-tv:n scart-liittimeen. Yritin muuttaa PAL/NTSC asetuksia, mutta mikään ei tunnu auttavan.
     
  13. KrimReape

    KrimReape Guest

    Loistavua!!!

    Minäkin voin (=P)vahvistaa että yhdistelmällä TMPGenc-VCDimager-Cdrwin 5.x tulee toimivia
    (s)vcd:itä!!!
     
  14. UAP-893

    UAP-893 Member

    Liittynyt:
    18.05.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen tehnyt karaoke-Laser Disc:eiltä kaapatuista biiseistä levyjä siten, että jokainen kappale on omalla trackillä (2 - n.20) ja alussa on MPEG Still Image (track 1), jossa on mainittu biisin nimi ja raita. Trackeistä sain kätevän kappalehaun.

    Ainakin mun karaokekoosteet ovat toimineet Baierin lisäksi JVC, LG ja Sony -merkkisissä DVD-soittimissa.

    Ja soittaa kopiosuojattuja CDDA-levyjä (key2audio, Cactus200 ja joku Naikkareiden levyssä oleva). Lisäksi 2x/4x pikakelauksella ääni kuuluu vastaavasti nopeutettuna - Naikkaritkin saa kuulostamaan pikkuoravilta ...
     
  15. topiz

    topiz Member

    Liittynyt:
    28.06.2003
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, elikkäs täällä jossain keskusteltiinkin siitä, että tulee muutaman hetken päästä mv näyttöön ja selviteltiinkin sitä!
    Kokeilin kaikki mahdolliset elikkäs: TV typen laitoin palille (oli ensin multissa). toimi hetken n. 20 min. Näyttö YLLÄTTÄIN meni mvseksi.
    noh naputin setuppia ja muutin sen palille, multille ja NTSC:lle mutta mikään ei auttanut pysyvästi. värit pysyi n. 0-20 minuuttiin.

    Sitten, siirsin dvd:tä kauemmas. nyt se on ollut tuossa pari päivää eikä auta. kirjahyllyn toiseksi korkeimmalla tasolla televisiosta n. metrin päässä ja stereoitten ja dvd:n välissä taso 30 cm väliä, joten mikään magneettisuus eikä lämpöhalvaus ei konetta vaivaa!
    kaikki on tehty mitä nyt aamutunneilla enää keksin...

    pitäskö viedä vaihtoon ja yrittää uudestaan?!?!

    Kyllä alkaa ärsyttään...

    Auttakee minua!
     
  16. topiz

    topiz Member

    Liittynyt:
    28.06.2003
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, elikkäs täällä jossain keskusteltiinkin siitä, että tulee muutaman hetken päästä mv näyttöön ja selviteltiinkin sitä!
    Kokeilin kaikki mahdolliset elikkäs: TV typen laitoin palille (oli ensin multissa). toimi hetken n. 20 min. Näyttö YLLÄTTÄIN meni mvseksi.
    noh naputin setuppia ja muutin sen palille, multille ja NTSC:lle mutta mikään ei auttanut pysyvästi. värit pysyi n. 0-20 minuuttiin.

    Sitten, siirsin dvd:tä kauemmas. nyt se on ollut tuossa pari päivää eikä auta. kirjahyllyn toiseksi korkeimmalla tasolla televisiosta n. metrin päässä ja stereoitten ja dvd:n välissä taso 30 cm väliä, joten mikään magneettisuus eikä lämpöhalvaus ei konetta vaivaa!
    kaikki on tehty mitä nyt aamutunneilla enää keksin...

    pitäskö viedä vaihtoon ja yrittää uudestaan?!?!

    Kyllä alkaa ärsyttään...

    Auttakee minua!
     
  17. zeniitti

    zeniitti Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Meni herne nenään Baierin kanssa. Palautin puol vuotta vanhan DVD:n cittariin ja hain Prismasta 99e maksavan AFK DVD100-soittimen. On ihan pirun hyvä!

    Poltin normaalina datacd:nä mpeg-1 ja mpeg-2 tiedoston cd-rw:lle ja toimii. Kokeilin polttaa VCD:n valikoilla ja toimii. Kuten myös SVCD. Jopa mp3-cd-r-levyllä hakemistoissa olevat audiocd:n kansikuvat piirtyvät näytölle. Ei ongelmia missään.

    Voishan tosta AFK:sta alaoittaa omankin threadin...
     
  18. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu mullakin on tollanen Baier 903 =)

    Aluevapaa koodin löysin eka dvdplaza.fi sivuilt eli: Cd-luukku auki koodi: 628180 ja luukku kii. Tarkistuksen et koodi toimi voi koittaa koodil: 6281 tämänjälkeen näyttöön pitäisi ilmestyä GURRENT REGION: 0 joka katoaa muutaman sekunnin kuluttua.

    Vcd.itä en ole saanut soittamaan tälläkään koodilla jonka löysin täst ketjust 2119 vcd (on) ja 2110 vcd (off) =( Enkä halua tehdä vcd.itä jotka eivät toimisi muilla kuin Baierilla. Wav cd vaihto juttuu en o vie kokeillut(seki pitää kokeil). Softa versio ja päiväys o täysi sama ku vla.lla ykkös sivul eli:
    Soft: IDE31181-baier903-2
    DATE: 10-14-02 16:19:11

    Ja sit olis toine ongelma et Baier tykkää välil seot sillee et ei an cd-t ulos eikä käynnist konet mutta kun ottaa töpselin pois seinäst ja pistää takasin niin kaikki toimii taas normaalisti.
     
  19. topiz

    topiz Member

    Liittynyt:
    28.06.2003
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Selittäkääpäs tämä:

    Baier DVD löytyy, Saloran vanha TV (varmaa ekoja jossa scart liitäntä) ja panasonicin J45 videot vm. 92.

    DVD scartilla televisioon ei onnistu sillä n. 30 min kuluttua näyttö muuttuu mustavalkoiseksi. noh entäs DVD videoihin scartilla?
    eräs ostamani leffa näkyy moitteetta, mutta tässä viime viikolla ostin pari muuta DVD:tä (PAL on 2) niin eipäs näykkään kunnolla. Kuva on kuin tv:n kanava ei olisi kohdallaan. mutta sen tarkemmaksi sitä ei saa. Videoista ei saa säädettyä kanavaa ku on AV1 eli scartilla. Elikkäs kuva "tuijaa edestakaisin" ja on epätarkka lähes koko ajan. värit heittelee ja kuva alkaa hyppimään.

    Kokeiltu on kahdellakin baierilla. tulos on sama. kokeiltu JVC dvd soittimella. no problemo. eli vika ei levyissä.

    kokeiltu kahdella eri scart piuhalla. sama tulos.

    elikkäs käytännössä kaikki on kokeiltu ja vähiin loppuu keinot.
     
  20. repale

    repale Member

    Liittynyt:
    27.03.2002
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Johtuskohan macrovision-suojauksesta, eli ei dvd-laitetta videoitten kautta
     
  21. topiz

    topiz Member

    Liittynyt:
    28.06.2003
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikähän on toi Macrovision?
    Mitäs se niinku käytännössä tarkoittaa?!
    ja miten ton mun dvd:n saa näkymään normaalisti.
    Vai pitääkös mun nyt sitten ostaa uusi televisio?!
     

Jaa tämä sivu