1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Citymarket kusettaa pc:n ostajia

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi dfwta 23.01.2006.

1. Rubertti

Rubertti Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Miten niin kusetus?

Sehän on kuin mannen mosse, ei kulkenutkaan kuin mersu.
    Tuohan ei tee kauppiaasta huijaria, ainoastaan saattaa kyseenalaiseksi tuttaviesi tietotason.

2.  
  3. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ja nämä ei mahtuneet samaan viestiin?
    Kusetusta siinä mielessä ettei kone suoriudu tehtävistä joita kauppias mainostaa..

4. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Rubertti:n trollaus alkaa mennä jo sille tasolle että voisi olla muistutus paikallaan. Lisäksi aletaan jo menemään aika tavalla henkilökohtaisuuksiin.
    Edit näppäintäkän ei osata käyttää. Pieni muistutus voisi olla paikallaan.

5. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  6. toope

toope Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en näkisi kovinkaan tärkeänä että mainoksessa kerrotaan juurtajaksaen tietokoneet tiedot nämä asiat kun saa selville menemällä liikkeesee kysymään jos eivät tiedä niin seuraavaan liikkeeseen.Ei näitä koneita nyt niin useasti osteta/vaihdeta etteikö itse voisi nähdä vähän vaivaa asian eteen.Tuskin kukaan ostaa konetta pelkästään mainoksen perusteella vaikka siinä olisikin kaikki tiedot esillä.Meinaan tällä sitä
    että valittaisiin mainoksesta kone sitten liikkeeseen kone kainaloon ja kassalle.Näin ei ainakaan pitäisi toimia.Veikkaan että suurimmalle osalle suomalaisia riittää se mopoinkin kone mitä kaupasta löytyy ei siitäkään potku lopu kesken.Itse kuitenkin kasasin oman koneen kun netistä löytyy kaikki tarvittava tieto mitä operaatioon tarvitaan.Jopa täältä afterdawnista löytyy paljon asiaa.

7. henkka90

henkka90 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jaa, kyllä nuo gigantin hinnat varsinkin atk-puolella ovat aika kalliita ja vielä tuosta HP:stä että nykypäivänä pitäis tajuta ettei nykypäivänä näyttöä tuu mukaan tuolla hinnalla.

8. henkka90

henkka90 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jaa, kyllä nuo gigantin hinnat varsinkin atk-puolella ovat aika kalliita ja vielä tuosta HP:stä että nykypäivänä pitäis tajuta ettei nykypäivänä näyttöä tuu mukaan tuolla hinnalla.

9. venalaine

venalaine Regular member

Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Tuokin on vähän tulkinnanvaraista, suurimmalla osalla pakettikoneitakin kyllä pystyy pelaamaan uusia pelejä. Eli mikäli myyjä sanoo että pelit toimivat koneella, ei hän syyllisty valehteluun. Asia on sitten täysin eri, mikäli myyjä käyttää ilmaisuja tyyliin: "pyörii loistavasti" jne...

Toisaalta suurimmalle osalle ihmisiä sitten riittääkin se että pelit pyörivät kohtalaisesti, eikä asetusten tarvitse olla kaakossa.

10. handeran

handeran Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  11. kuassa

kuassa Guest

Täytyy tosin huomauttaa että ongelma ei ole pelkästään noilla jälleenmyyjillä.

Katselin esim. kannettavaa kovastikin tuossa pari kuukautta sitten, ja minulle kyllä jäi vähän sellainen kuva etteivät kaikki valmistajat kaikkea ihan viittineet ilmoittaa. LG:llä oli esimerkiksi aika mieleenktoisesti saatavilla speksit heidän kannettavistaan. Muistaakseni se oli PDF tiedosto jossa olivat kaikki kannettavien tiedot samassa taulussa, joka oli vielä kaiken lisäksi siinä tiedostossa vaakasuorasti asemoitu eikä normaalin A4 tapaan ylhäältä alas kuten kaikki muut tiedot siinä tiedostossa.

Yleensäkin jostakin syystä yritykset ovat alkaneet kitsastella tuotteitden speksien jakamisessa. Silloinkin kun sitä on saatavilla, se on monesti jonkin karsean mutkan ja etsinnän takana.

12. toope

toope Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun on tullut puheeksi miten hyvin tai huonosti pelit pyörivät jollakin koneella niin tuskin se on suurimmalle osalle tietokoneen käyttäjistä kovinkaan tärkeätä.Harvempi aikuinen viitsii pelejä pelailla.Pelit kun ovat nuorempien juttu.

13. mvnet

mvnet Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä ne aikuisetkin pelaavat pelejä ja aika monikin heistä. Tää on niin kuollut lausahdus, että "vain nuoret pelaavat pelejä". Itse ainakin aion pelata pelejä hautaan asti niin kauan kuin vielä näköä riittää ja sormet liikkuu. Itsellänikin kyllä pelaamiseen liikenevä aika on pienentynyt ja pelaaminen vähentynyt opiskelujen edetessä, mutta silloin kun aikaa on, niin pelejä kyllä pelaan - tosin pelikonsoleilla. Itse en oikein PC-pelaamista viitsi harrastaa, hyvän näytönohjaimen hinnalla kun saa pari pelikonsolia. Tämä nyt ei tähän aiheeseen niin liittynyt, mutta oli pakko kommentoida.

14. toope

toope Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on ikää 30v enkä ole edes kokeillut pelejä eikä tuttava piirissä kukaan pelaa ei ainakaan myönnä.Työpaikkalta ei tule ketään mieleen kuka pelaa.Pelit on tarkoitettu lapsille ja lapsenmielisille.

15. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Aika rajoittuneessa maailmassa elät. Ilmeisesti kukaan tuntemasi "aikuinen" ei lue aku ankkaakaan. Sehän on kuitenkin selkeä "lastenlehti".
    Lukuisissa paleissä on nykyään K-18 luokitus joten lapsillehhan nekin on varmaan tarkoitettu?
    Ja käyppä katsomassa mitä nuo vehkeet maksavat. Ei niitä lapset edes pysty ostamaan. Tunnen hyvin paljon siinä 30 hujakoilla olevia ihmisiä joilla on sellaiset pelikoneet kotona että lapset voivat vaan unelmoida niistä...
    Itse kuitenkin suosittelisin että tulet sieltä pullosta pois ja alat katsomaan maailmaa laajemmasta näkökulmasta.
    Se voi ruveta näin näyttämään paljon paremmalta...

16. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Miten voit sanoa että pelit on lapsille tai lapsenmielisille jos et ole edes koskaan niitä kokeillut.Sulla on varmaan hirveän hyvä perustelu tuolle kommentille.

17. microbi

microbi Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    toopen pitäis etsi se threadi jossa kysyttiin minkä ikäinen olet - vois yllättyä + ei tuo pelaajan ikä ole mitenkää vertaus henkiseen ikään. Toope koht 30 eikä pelannut pelejä? Just..mitä sinä teit lapsuudessasi kun nyt aikuisenaKIN et pelaa? Leikit puupalikoilla? Onhan se (kai) hieno, että tuntee itsensä paremmmaksi(?) kun on JO melkein 30 eikä pelaa.

Hyvä toope - oletko nyt siirtynyt jo muovisiin legopalikoihin?

Ai niin, olen 34v, naimisissa, 1 lapsi. Pelaan + teen muuta koneella niin että perhe-elämä EI siitä kärsi + harrastan liikuntaa ja monia muita asioita. Pelaaminen, oli sitten pelityyli mikä tahansa on mainoa keino päästä "irti arjesta", iästä riippumatta.

18. juhaerik

juhaerik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Gigantissa ei saa palvelua, en osta sieltä kuin tyhjiä cd levyjä kun
    ne ovat tarjouksessa ja ne löytyy ilman palvelua, sitten vaan tiskille ja tarkistat summan ennen kun poistut.

19. kuassa

kuassa Guest

Turha tuosta riidellä minusta. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja kyllähän tuokin pitänee paikkansa sikäli että aika moni ostaa koneensa muuhun kuin pelikäyttöön.

Mitä tulee ikään ja peleihin, niin tietokonepelit tulivat muotiin Suomessa 80-luvun puolivälissä. Sen jälkeen peleistä on tullut isompia ja osasta ehkä enemmän vakavia aikuisille suunnattuja(kuten Civit) eikä voi oikein sanoa suoraan sitä minkä ikäiset pelaavat sekä mitä siihen tarvitaan enään että voi pelata.

Kuten joku huomautti, pelaaminen on aika kallista puuhaa ja luultavaa on että pelejäkin pelaavat muutkin kuin nuoret opiskelijat. Osa HC pelaajista on varmaan edellämainituista syistä noin 30 ikävuoden kieppeillä.

Sivuhuomtauksena, itse olen 31 enkä yleensä pelaa enää peleja kun ei ole aikaa. Kiinnostuinpahan vain tuosta Rooman antiikin valtakunnasta ja jäin kiinni yhteen siihen liittyvään sotapeliin pahemman kerran.

20. toope

toope Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli kirjoitettua pikkaisen väärin.Olen toki pelannut tietokone pelejä nuorempana silloin kun asuin vanhempien luona ja sen jälkeenkin mutta en enään moneen vuoteen siis tietsikalla.Piti sanoa etten ole tällä nykyisellä koneella edes kokeillut pelejä.Siis tässä iässä ei enään kiinnosta pelit minua eikä oikeastaan ketään minun ikäisiä tai vanhempia joita tunnen.Eikä siitä nyt kuitenkaan niin kauan ole kun olin koukussa noihin peleihin.Komerosta löytyy kuitenkin pleikkari ykkönen ja kakkonen sekä xbox.Vaikka pelit olisivat k18 niin silti niitä pelaa alle 18 ikäiset ja lapsihan joku 18-20 vuotiaskin on.Olen toki siirtynyt lego palikoihin leikin niillä useasti kahden lapseni kanssa.

Mutta väitän silti ettei iso osa tietokoneen ostajista ole kiinnostunut miten jossakin tietokoneessa pelit pyörivät ja kiinnostus senkuin hiipuu mitä vanhemmaksi tullaan.Saatan tietysti olla väärässä.

21. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No voi hyvää päivää miten olen kasvanutkin isoksi. Vielä vähän aikaa sitten pelit kiinnosti mutta ei enää kun olen jo 30 vuotias!!!
    No onneksi sinä sitten tiedät suppean näkemyksesi perusteella miten asiat menee. Ja aika ontuva selitys tuolle pelin ikärajalle. Pelaahan niitä nuoremmatkin mutta ne pelit tehdään vanhemmille. Eikä lain mukaan K-18 peliä saa myydä sitä nuoremmalle.
    Polttaa ja juohan moni alle 18 vuotiaskin...
    Ja tuo sinun käsityksesi lapsesta. Onhan oma isäsikin lapsi. Ihan yhtä lailla kun sinäkin...
    Ja käsittääkseni 18 vuotias luokitellaan jo yhteiskunnassa täysi-ikäiseksi. Lapsista turha puhua!
    Johtuisikohan siitä että eniten tietokoneita ostetaa työkäyttöön.
    Ja hyvin paljon myös nettikäyttöön...
    Vaikea tietää...

Viimeksi muokattu: 28.01.2006

Jaa tämä sivu