Minkälaiset toimitusajat ovar CDRohlige24:ssä tyypillisesti? Taitaa olla ok ostopaikkana, kaikillehan joskus virheitä sattuu..
Tilasin 35 x Verbatim dvd+r ja kauppa onnistui mainiosti. Levyt oli mitä piti (en kylläkään ole vielä polttanut yhtään) ja muutenkin olen tyytyväinen kaupan toimintaan. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli paketin virheellinen paino. Rohlinge ilmoitti painoksi osto hetkellä 4,77Kg vaikka se todellisuudessa painoi vain 3,5Kg. Olisin voinut ottaa samoille postikuluille enemmän tavaraa, kun muutenkin on sika hintaisia nämä postikulut.
Miten paketin paino sieltä tilattaessa vaikuttaa hintaan? Minä en ainakaan heidän sivuilta löytänyt muuta kuin toimitushinnat paketin arvon mukaan. til.arvo Shipping cost 99,- EUR 9.99 EUR 200,- EUR 14.99 EUR 400,- EUR 19.99 EUR 500,- EUR 24.99 EUR 700,- EUR 29.99 EUR 1000,- EUR 34.99 EUR 2000,- EUR 39.99 EUR > 2000,- EUR 49.99 EUR Menikö sulla lisä- alv Suomen mukaan ja miten maksoit?
FI bis 2,1kg 15,00 EUR inkl MwSt bis 5kg 18,56 EUR inkl MwSt bis 10kg 29,00 EUR inkl MwSt jne... shipping fee information, kohta löytyy ainakin dvdrohlinge24:n sivuilta. http://www.dvdrohlinge24.com/catalog/shippingfee.php/language/uk alv sisältyi hintaan (Saksan epäilisin) eikä tullut mitään lisäveroja, varmaan kun oli näin pieni tilaus. Maksoin heidän tililleen etukäteen tilisiirtona ja tavaran laittovat sitten tulemaan. Alle viikko meni siitä kun heillä näkyi minun maksu, niin tavara tuli.
Tuo on eri pulju kuin cdrohlinge24. Levyn vaihdoista sen verran, että kerran cdrohlinge24:stä lähettivät nimettömien tilalle Prodye-levyjä, joten en nähnyt syytä valittaa (molemmat kun on halpiskamaa). Tuossa Verbatim-tapauksessa on jo syytä älähtää asiasta.
Kun CDRohlinge24 ilmoittaa postikuluiksi esim. että 200,- tilaus 14.99 EUR, niin laskevatko tuohon 200 eukkoon myös nuo postikulut? Eli siis silloin levyjen arvo saisi olla n. 185 eur?? Vai saako levyjä olla 200 eur edestä niin saa 15 eur postikuluilla?
pcmate: ei, tavaramäärän mukaan laskevat. Kun itse tilasin, summa oli muutaman euron vajaa kahdesta sadasta, ja laskivat tuon 14,99 euron mukaan. Verot tuohon tuli vielä päälle, ja kokonaissumma oli jotain 220-230 egee muistaakseni.
Tilattiin porukalla 590 euron edestä tavaraa tilisiirrolla, perille tuli ja kaikki sitä mitä pitikin. Saksalaiset eikä oikeastaan muutkaan maailmassa (paistsi kuriirifirmojen FedEx/DHL käyttäjät) eivät ole ikinä tainneet kuullakaan lähetystunnuksesta, muuta tuolta CDRohlinge24:sta mä sain sähköpostilla kinuamalla sen koodin itelleni. Ekan laatikon postissa avattuani huomasin että jotain vielä uupuu ja whinetin jo sinne saksaan, mutta seuraavana päivänä postilaatikossa olikin jo toisenkin paketin hakulappu... ja ne saksasta vastas että "sorry you have another package MO034242..." Hienosti löytyi tuon seurantakoodin kanssa paketti heti Kauniaisten postista, kun paketti purettiin saksanlaivasta Suomen Postin satamassa.. Postin nettisivuilla oleva haku kertoi ihan minuuttitäsmästi että missä se paketti milloinkin kulkee.. Kaveri oli postilla duunissa, ja se kertoi että saksan postilaiva puretaan yleensä iltapäivällä, ja yöksi se saattaa jopa keretä postiterminaaliin Pasilaan, joten siitä vielä toinen yö ja pitäis klo 14 mennessä olla paikalliskonttorissa. Siis, jos laiva tulee maanantaina, se on keskiviikkona taikka torstaina paikallispostissa. Jostain Kuopion korkeudelta kestää pikkupaikkakunnille ylimääräisen päivän noiden postipakettien kanssa..
vahvistan, postikulut lasketaan tilatun tavaran alv-0 hinnan mukaan. Loppuhinta lasketaan, kuten laki sanoo, alv0 hinta + alv22 + postikulut. postikulut on muutenkin alv22 alaista.. eli homma pelaa järkevän matikan mukaan..