Kyseessä siis jonkin sortin ongelma cdon.com kanssa Ostin Fsb Aurum 1000w virtalähteen -45% tarjouksesta eli n.110e 17.5 tuote saapui Tuotteessa vikaa(tuuletin piti kovaa meteliä kuin diiseli olisi käynyt powerin sisällä) 17.5 laitoin vika ilmoituksen 18.5 saivat viestini ja lähettivät sen eteen päin.(elektroniikka osastolle) 20.5 pyysivät, tilaus numeroa,sarja numeroa ja tarkkaa vika kuvausta Englanniksi tai ruotsiksi (ei suomeksi?) vastasin heti! 22.5 Hakevat vahvistusta huollolle? 27.5 nyt ilmoittivat että lähettävät rahtikirjan ja huollon kopion postitse. 30.5 Rma lappu saapui! mutta siinä on vika kuvaukseni ja kaikki muu teksti minulle hepreaa eli Ruotsia? Ei hajuukaan mitä siinä lukee ja mitä nyt pitäisi tehdä? etsiä ruotsin kielen tulkkia? vai mennä lapun kanssa postiin? Kyllä on niin vaikeeta rikkinäisen tuotteen takuuseen/vaihtoon saaminen että huhu. eivätkä ole vastanneet kysymyksiin vaihtavatko tuotteen vai palautavatko rahat. en edes tiedä maksaako toi lähetys minulle jotain vai maksaako sen Cdon.com Arvatenkin tässä ajassa jo uusi virtalähde on jo hankittuna. Saas nähdä mitä tästä vielä tulee kun saa paketin lähetettyy, toiv.ei omalla kustannuksella
Onhan tuo kuitenkin Suomessa toimiva liike, sitä sitoo Suomen kuluttajansuojalaki. Eli takuupalautuksesta ei saa tulla sulle kuluja. Käsittääkseni voit myös vaatia liikkeeltä asiointia suomeksi, jos olet suomeksi tilauksenkin tehnyt. Vähintään voisit pyytää kääntämään tuon saamasi lapun englanniksi, jos suomennos tuntuu siellä päässä liikaa hidastavan hommaa. Soittamalla Kuluttajavirastoon ( http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/ ) voit kysyä tarkemmin oikeuksiasi ja pyytää neuvoja.
Jaa tos on tällänenki vaihtoehto, kiitoksii linkistä laitetaan kyselyy meneen jos homma alkaa vielä vaikeentuun.
En tiedä onko mahdollista enää, itsellä oli joskus cdon.com tuotteen kanssa ongelmaa. Soitin heille suoraan sinne puhelimella ja keskustelin puhelimessa asian suomeksi, homma hoitui vaikka tuo palautus taisi tulla silloinkin ruotsiksi, sain rahani takaisin nopeasti. Näin joskus ainakin oli asioiden hoitamisen suhteen myös mahdollista tehdä.
Ei ole puhelin numeroita puljuun eivätkä soita vaikka numeroni annoin. Rma saapui 30.5 Hullua oli että palautus aika on 14päivää mutta 22.5 lukien jolloin hakivat vahvistusta huollolta. oli 6päivää aikaa palauttaa tuote. 6.5 Tuote laitettu postiin kohti techcorp vai mikä lie ruotsalais huolto firmaa. Kai ne keksivät ettei siinä vikaa ole ja perii huolto/postitus kulut ja viallisena palautetaan.
Just joo kaikki sen kun vaan kehittyy ns. parempaan suuntaan. Kysyä sopii mutta ketä kohtaan? Välillä nuo takuu jutut, voi sitten olla selvissäkin tapauksissa todella ongelmallisia tämä homma on saanut mittani täyteen t.tekniikan kanssa yhtenä osana sekä monen muun asian kanssa. Vanha sanonta se on niin kun 'skoda kombi hypi ja pompi', olen tässä ajan mittaan tuota pomppimista asian kun asian suhteen saanut kurkkuani myöten täyteen, seuraava hyppy ehkä tyhjyyteen, saa sitten joku muu sitten hyppiä ja pomppia toiset kai tanssii nurmikoilla ja orvokeilla kun toisten on tanssittava niillä okaisilla ruusuilla, liika on aina liikaa mutta viis ne siitä, joten viis mäkään niistä.