Nyt on siis selvinnyt, että nettiyhteys toimii ongelmitta samoin kuin tietokoneen ja reitittimen välinen WiFi-yhteys. Jäljelle ei oikein jää muuta kuin televisio ja/tai sen asetukset. 4k 60 Hz vaatii paremman kaapelin kuin 4k 30 Hz (eli HDMI 2.0), mutta ei tuo sinun näytönohjaimesikaan näköjään pysty 4k-reoluutiolla kuin 30 Hz päivitysnopeuteen. Turha siis koittaa asettaa televisiota 4 k 60 Hz -tilaan.
ei kyllä mulla on kaikki näytöt kiinni HDMI porteissa tällä hetkellä siis kaksi näyttöä toinen on siis 4K ja toinen 2560 x 1440 resoluutiolla
Käsittääkseni siitä, että sinä koitat saada käyttöön korkeamman resoluution kuin mitä laitteisto tukee.
tuo teeevee on se mihin tietokoneeni liitän https://www.verkkokauppa.com/fi/product/431483/LG-75UJ651V-75-Smart-4K-Ultra-HD-LED-televisio joka tapauksessa sen langattoman näytön yhdistäminen on erikoinen ongelma,nytkään tietokone ei löydä teeveetäni verkosta useamman kerran koittanut
Käy katsomassa jos et jo ole, että onko se telkun ohjelmistolle jotain päivitettävää. https://www.lg.com/fi/tuki/software-firmware?csSalesCode=75UJ651V.AEN Varmista vielä, että versio on oikea. Ja lisäksi tuo Hz määrä on hyvä ottaa huomioon.
kyllä tuo päivitys ainakin pitäisi olla kunnossa,kun juuri noin kuukausi sitten päivitin teeveen kautta,ja on varmaankin juuri toi sama mikä tuossa Lg:n sivulla on,ja olen tarkistanut myös teeveen asetuksista ja siellä lukee että ei uusia ohjelmisto päivityksiä saatavilla Edit: ja nyt tämä näyttää taas että tohon wifille on uusi päivitys saatavilla,mitä ihmettä kun ei ole pitkä aika kun tuolta latasin uuden
Voi olla, että latasit edellisen vain sen verran paljon julkaisun jälkeen, että ero nyt julkaistuun on lyhyt siksi. Tai sitten syystä tai toisesta on julkaistu nopeammalla tahdilla uusia päivityksiä. Eipä sillä ole oikeastaan merkitystä. Hyvä kuitenkin pitää koneen päivitykset ajan tasalla.
Jos on mahdollista niin kokeile televisiota toisella lyhyemmällä hdmi-kaapelilla viemällä pc sen viereen testin vuoksi. Hyvin usein oudot ongelmat johtuvat huonosta tai viallisesta kaapelista. edit: jos telkkarissa voi valita yhteydelle erillisen pc-tilan, kokeile pistää se päälle.
sitten täytyisi pidentää kuitenkin kahden muun näytön johtoja että ylettyvät koneeseen jos tietokoneen paikkaa vaihtaa ja myös näppäimistön sekä äänikaapelin johto pitää vaihtaa pidempään https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/54707/hdmi-1030/deltaco-hdmi-1030 tuolla johdolla koitin yhdistää telkkariin,niin huomasin että nykiminen ainakin vähän hävisi,mutta ei kokonaan,entiedä mietin vieläkin syytä tuohon että mistä se voi johtua,kun ei näillä kahdella muulla näytöllä jotka on nyt koneessani kiinni niin ole ongelmia voiskoha teeveessä sitten olla jokin asetus väärin
asunnossani on 3 eri paikassa nuo seinässä olevat liittimet verkkokaapeleille ja vielä oli yksi kohta mistä en ollut koittanut,ja nyt koitin niin titokoneeni löysi heti telkkarini langattomasta verkosta kumma juttu kyllä nyt koitankin että miten kauan se kestää että ei enään taas löydy,niinkun kävi edellisillekkin paikoille Edit nyt on kyllä toiminut tähän saakka pientä pätkimistä kuvassa,mutta mietin että voisikohan tuota saada korjattua sillä että ottaa vielä nopeamman yhteyden elisalta,vaikka tuon 300 Mbit/s
Tuskinpa se on nopeudesta kiinni. Sen 100 megan yhteyden pitäisi kyllä riittää ainakin perus youtube videoille.
noniin vähän selvyyttä tuli tähän koko ongelmaan,olin yhteydessä elisaan ja siellä selvisikin että jokin vika siellä yhteyksissä on,eli ei siis ihme että se langaton yhteys telkkariini ei ole onnistunut ja se pätkiminen,katsotaan kun huomena saan kuulla via syyn,eli jos se syy sitten on ollutkin siellä yhteyksissä,ja se joka elisalta mulle soitti niin sanoi että todennäkösesti vika on jossain muualla kun mun tietokoneessa