1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Canon MP610 tulostus

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi KBH5050 17.03.2012.

  1. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Tervehdys!
    Minulla on ollut jo pidemmän aikaa ongelmana Canonin MP 610 valokuvatulostus. Kaikki tulostetut kuvat ovat liian ruskeita ja millään ohjelmalla en ole näitä tulostusvärejä saanut korjattua. Kuvankäsittelyohjelmia on useita maksuttomia ja maksullisiakin. mutta ei vain onnistu. Yleensä olen noita kuvia tilannut netistä, kun on kyse suuremmista määristä ja pienissä määrissä paikallisesta liikkeessä tulostanut, koska omalla koneella ei onnistu. Tuo tulostustarpeeni on pienehkö kotitulostuksissa yleensä, mutta toisinaan tarvitsen nopeaa tulostusta tai tulostan erikoismateriaaleja tai DVD levyn keskustoja. Aikaisemmin, kun käytin HP:n tulostimia, kaikki onnistui ok, värien suhteen. Mikähän auttaisi asiaan, en haluaisi uusiakkaan hieman arvokasta kotitarvemonitoimilaitetta, jossa värikopiointi ja -skannaus toimii ihan ok, väritkin, näitä halpislaitteita on kyllä vaimolla yksi ja kopiokoneena yksi lomapaikassa, läppäriinkin liitettävissä, mutta haluaisin tällä paremmalla toimia.
    Noita värejäkin on kulunut alle 10 säiliötä, joista mustaa pari kumpaakin ja pari muuta väriä, joten kovasta käytöstäkään ei ole kyse.
    Auttaisikohan jos vaikkapa Revouninstallerilla poistaisi kaikki Canonin ohjelmat ja asentaisi uudelleen? Vai löytyisikö helpompaa mahdollista apua?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Olet varmaankin jo käynyt läpi kaikki tulostusasetukset, eli päällä ei ole mikään vedostila ja paperityypin asetus on oikein. Itse olen saanut värivirheisiä kuvia käyttämällä HP:n halpispaperia Canonissa. Outoja värejä tuli myös värikasettiliikkeen halpiskasetilla.

    Jos mikään muu ei ole auttanut, niin tottahan tuota Canon-ohjelmiston poistamista uudelleen asennustakin kannattaa kokeilla. Asennus on tehtävä käyttöohjeen mukaisessa järjestyksessä. Ainakin joissakin Canon-malleissa ohjelmisto on asennettava ennen kuin tulostimen USB-kaapeli kytketään tietokoneeseen.
     
  4. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
     
  5. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Kyllä nuo liitännät aikoinaan hoidin ihan tulostimen haluamalla tavalla ja näinhän se meni, että asennus ensin ja sitten tuo liittäminen, jossain loppuvaiheessa.
    Jouduin tämän uuden tulostimen hankkimaan, kun aikaisempaan HP:n scanneri/faksi tulostimeen ei saanutkaan uutta ohjelmaa ja ajureita, uudelle win versiolle. Täytynee odottaa, mitä laitteen valmistaja vastaa ja sitä ennen tulostaa vaimon HP halpascannerilla kuvat.
    Sen verran keljuttaa, että taidanpa, mikäli laitteen tuotetuesta ei saa apuja, jätän laitteen kopiokoneeksi ja hankin HP:n tilalle. Ovat toimineet aina aivan ok. minulla.
     
    Viimeksi muokattu: 17.03.2012
  6. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Oletko käyttänyt muita kuin Canonin paperia?
     
  7. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Kyllä käytän kaikenlaisia papereita,eri valmistajien ja siirtokuvia yms.
    Asia ratkesi, kun aamusta varhain aloin poistelemaan Canonin ohjelmia(yllättäen huomasin, että aamu olikin jo ohi, kun regeditillä olin viimeisetkin rippeet Canonista poistanut ja uudelleen asentanut ohjelmat;() ja asentelin uudelleen, kuvat kyllä vaalenivat reilusti ja ovat nyt nk. julkaisukelpoisia. Eräältä toiselta foorumilta sain myös apuja, hieman myöhään vain. Noita väriprofiileja on mahdollisuus muokata tuolla Canonillakin, en ehtinyt kokeilla, mutta nyt kuitenkin tuntuu olevan ok, muutamien kuvien tulostuksen jälkeen.
     

Jaa tämä sivu