1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Canal Digital satelliitti vastaanotto tapa!

Viestiketju Keskustelua satelliittivastaanotosta ja satelliit -osiossa. Ketjun avasi KaparZo87 23.04.2008.

  1. KaparZo87

    KaparZo87 Member

    Liittynyt:
    23.04.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos on kysyttävää kyseisetä vastaanotto tavasta tai kanavista niin kysykää! Paljon on keskustelua hinnoista, ongelmista yms. joten ajattelin laittaa tänne uuden topicin jossa voitte kysellä jos kyseinen asia askarruttaa yms..

    -Canalin jälleenmyyjä-
     
  2.  
  3. valtee

    valtee Guest

    Eikös Canal Digitalilla ole asiakaspalvelu sitä varten, että voi kysellä ;)

    Toivottavasti et ole puhelinmyyjä *murr*
     
  4. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okey, kysytään.

    Mistä saa Canal digitaalin katseluun satelliittivastaanottimen, jossa on HDTV ja DiSEqC 1.2 mootorinkääntö tuki?
     
  5. Raid_dawn

    Raid_dawn Member

    Liittynyt:
    16.03.2004
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kylläpä pistit pahan heti alkuun :)
     
    Viimeksi muokattu: 28.10.2008
  6. pera70

    pera70 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2004
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Missäs vastaus viipyy.Kohta on 5 kuukautta kulunut kysymyksestä.Tosin ei se Canalin aspakaan olisi ehkä vielä ehtinyt vastata.
     
  7. valtee

    valtee Guest

    Mikä tahansa Conaxia tukeva boksi käy. Ei Canal Digital ota käyttöön sitä linkitystä, menettäisivät liian paljon asiakkaita. Voisin kysellä, saisiko tuohon HD Comboon DiSEqC 1.2 tuen, kun siinä jo on 1.0 tuki, jotta voi hakea Astran, Hot Birdin ja Siriuksenkin. Samallahan voisivat lisätä automaattihaun myös muille kuin em. satelliiteille. Joku Blind Scannia vastaava.

    HDPVR:ään ei ole tulossa DiSEqC päivityksiä Canal Digitalin teknisen johtajan mukaan.
     
  8. KaparZo87

    KaparZo87 Member

    Liittynyt:
    23.04.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oho täällä on aktiivista väkeä! Pahoittelen kun en ole ehtinyt vastaamaan! Koulu ja työt vievät ajan hyvin! Tällä hetkellä Canalilla ei ole boxia mikä tukisi moottorikääntöä! Enkä osaa sanoa onko tulossakaan! Kaikki boxien vaihdot yms. lähtevät Canalin johdon päästä ja se tapahtuu yleensä Norjan suunnassa! Meillä täällä ei kauheesti ole sananvaltaa! Ja linkitys on tulossa ensivuoden alkupuolella! En lähtisi itse ainutkaan ostamaan mitään kalliita esim.Toppyn boxeja siinä toivossa että ne ensivuoden puolella vielä toimisivat! Olen itse samaa mieltä että Canalilla pitäisi olla 1000 kertaa paremmat hd-boxit! Toivottavasti saadaan joskus tulevaisuudessa parempia boxeja mistä löytyisi diseq 1.2, 2-suuntainen usb,toimiva ethernet, 1080p-tuki yms..
     
  9. valtee

    valtee Guest

    Voin laittaa pääni pantiksi, ettei pairing rajoita enää tulevaisuudessakaan Canal Digitalin korttien käyttöä muissa kuin heidän hyväksymissä laitteissa. Ihan turvallista ostaa mikä tahansa huippuluokan vastaanotin. Toppyä en nyt muutenkaan suosittelisi :)

    Canal Digitalin HD PVR:ssä aktivoituu Ethernet liitäntä VOD palveluille joulukuun 2008 aikana.

    1080p ei kyllä ole tulossa DVB-puolelle vähään aikaan. Ongelmana on se, että vielä niin monella on CRT televisio. Muutenkin tuo progressiivinen skannaus näyttää vähän jäykältä jos ei ole telkkua, joka pehmentää liiketoistoa näyttämällä kuvaa 100fps eli 4 x normaali 25fps. Ero näkyy erittäin selkeästi esim. Sony W4000 ja W4500 sarjojen välillä.

    USB liitäntä HDPVR:ssä tuleekin tämän vuoden aikana käyttöön, jolloin ohjelmien siirto PC:lle tai vastaanottimen käyttö mediapalvelimena onnistuu.
     
  10. KaparZo87

    KaparZo87 Member

    Liittynyt:
    23.04.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    En tiedä mistä olet tietosi saanut mutta itse nyt asian vielä teknisestä tuestamma varmistin!

    Eli usb-portti toki löytyy mutta ei ole sen takia tulossa käyttöön koska ohjelmayhtiöt sen kieltävät! Mieti, jos usbi toimisi kaikki laittaisivat leffat film-hdlta jakoon ja naapurin pekalle kopioisivat jyp-blues pelit!

    Ethernet liitäntää saattaa olla tulossa palvelu mutta sekään ei ole varmaa!

    Esim. Jenkeissä 1980x1080p tulee jo satelliitin kautta ja tottahan toki tämä kuluttajalle on parempaa! Miettii että kuinka monella nykyään Suomessakin on käytössä full-hd tv, myyntilukujen mukaan niin totta kai lomittamaton kuva olisi esim.leffoille film hdlle parempi ja varsinki urheilu lähetyksissä! Jenkit tietenki ovat edellä kävijöitä satelliitti tekniikassa muutenkin ja kanavatarjonnassaan ( heille n.110 hd-kanavaa sat. kautta )

    Ja pairing on tulossa käyttöön! Jos muut kanavat jollain boxilla näkyy niin pairingin jälkeen hd-kanavat ei!
    Ja sen verran voin kertoa että ens vuonna canalilla pitäisi olla jo melkein 15 hd-kanavaa ;)
     
  11. valtee

    valtee Guest

    Mä uskon, että mun tietolähde tietää vähän enemmän, kun kuitenkin on se taho joka noista asioista Canalilla päättää ;) Tekninen veturi on hänen toinen nimitys siellä CD:llä - pitäshän se sun tietää jos oot Canal Digitalissa töissä :p
     
  12. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Vähän tähän malliin tämä tulee menemään kuten Valtee mainitsee, eikä tässä ole vielä kosketeltu EU:n monopoolilakiakaan joka on aika tiukka.

    "Raid_dawn" teki tähän myös hyvän aloituksen kunhan vain kiinnostusta riitää, itse en kuulemma voi kirjoittaa kun en asu suomessa, mutta tuossa linkki adressi sivulle.
    http://www.adressit.com/conaxpairing
     
  13. valtee

    valtee Guest

    Juuh. Pairing on tulossa kaapeliverkkoon nyt / tai se on jo itseasiassa sen takia, kun HD kanavien oikeuksienomistajat näin vaativat. Canal Digitalilla on vielä vuosi aikaa jaella satelliitin kautta HD kanaviaan ilman HDCP:tä ja pairingia. Näin olen saanut "veturin" puheista ymmärtää. Ja se on varma tieto, että CD kyllä vääntää kättä näiden ohjelmayhtiöiden kanssa, jotta HD ja muutkin kanavat pysyvät jatkossa ilmoilla ilman pairingia.
     
  14. KaparZo87

    KaparZo87 Member

    Liittynyt:
    23.04.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hui! Kyllä on sulla Valtee kovat tietolähteet! Täytyy kyllä sanoa että nyt jää jo meikäläinenki ulapalle! Canalilla Suomessa oma ns" labra " missä kehitellään päivitykset, etitään syyt jos boxeissa vikaa, kehitetään palveluita yms.. Sinne päin olin yhteyksissä ja aika jännä kun sieltä ei näitä sinun mainitsemia "asioita" millään tavalla vahvistettu ja aika hyvin kyllä kumottiin väitteet että joulukuussa olisi tulossa softa ethernetille ja usbille, jos näin olisi olisimme olleet esim.tekniikkakoulutuksessa yms... Mutta voihan olla ihan totta että työntekijöille ei kerrota mitään, eikä heitä kouluteta vaan kerrotaan asiat "kavereille" ja he kouluttavat sitten forumeilla muut :)
     
  15. valtee

    valtee Guest

    Mä väitän vain sitä mistä olen saanut tietoa. Pidän lähdettäni luotettavana kunnes toisin todistetaan. Voihan se toki olla, ettei yhteistyökumppaneille kerrota kaikkea totuuden mukaisesti, koska emme kuitenkaan ole osa Canal Digitalia.

    Minulle kuitenkin demottiin tuota ethernetin kautta toimivaa VOD palvelua noin kuukausi sitten siellä Espoon toimistolla. Siinä kahvin merkeissä tuli höpistyä vähän kaikista tulevista uudistuksista koskien jälleenmyyjiä, HD kanavia (2 kpl tänä vuonna), pairiginsta jne.
     
  16. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tämähän vaikuttaa aivan oikealta toteamukselta, ja mikä on hienoa tässä on se että luulen tämän olevan se oikea toteamus asiassa ja varmaan myös oikeasta lähteestä.No nyt jos sekoitetaan korttipakkaa hiukan, katsotaan kenen omistuksessa koko paletti on :yksi osakas on EU:n ulkopuolella siis voi tehdä miten haluaa, toisena puolena Ruotsi joka on EU.N sisäinen, silti kuitenkin iso tekijä Ranskaa vastaan (joka myös EU:ssä) ja ajaa itse ilman virallista tietä tavallaan vastaan tätä paringsystems. Meillä ruotsissa ei tämä ole luvallista muualla kuin Viasat:in puolella, mutta he eivät ole kieltäneet yhtäkään ulkopuolista vastaanotinta heidän kortiltaan, joten se yhteensopivuus voidaan tehdä puhelimen välityksellä milloin vain. Tähän tulee päätyymään myös Canal digital ja canal+. Siis kontentan oletetaan olevan tämän ei rikota monopolilakia joka on aika tiukka juuri EU:ssa

    Huomioikaa kaikki että kerron nyt ruotsin puolen stooria. joka ei välttämättä päde suomen vastaavaan, kuitenkin mainitsen tämän että kumpikin satelliitti alkuinen kanavien tarjoaja liikkuu harmaan rajan puitteissa kun aletaan katsomaan monopoli lakia. En kuitenkaan haasta heitä, mutta tuo linkki tuonne adressiin on oikeutettu ja löytyy aikaisemmasta viestistäni. silti varaudun myöhäiseen tiedonantoon oikealta taholta koska en ole yhteydessä sinne päivittäin täällä ruotsin puolella. Jota olin aiemmin.
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2008
  17. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oksa, sinun mainitsemasi asia että Viasat hyväksyy kaikki vastaanottimet joissa heidän kortti toimii on periaatteessa juuri se tulossa oleva ongelma. Sillä se HD-kanavien salaus ja korttien linkitys on tehty niin että se ei toimi kuin operaattorin hyväksymissä laitteissa.

    Sillä eikö nyt ole juuri niin että HD-kanavien suhteen Ruotsissa, Viasat HD-kanavat toimii vain kahdessa HD-vastaanottimessa.

    1. Page TDS850NV HDPVR (tallentava)
    2. Samsung DSB-H670N

    Kun itse aikoinaan olin ostamassa SD-vastaanotinta Viasatin puolelle, niin heidän valikoima oli noin 10 eri laitetta, joista yli puolen valmistus oli jo lopetettu.

    Tarkoitan tällä että kun operaattorin palvelu sidotaan laitteeseen, niin tällöin pitäisi jokaisen valmistajan tehdä jokaiselle operaattorille oma laitteeensa. Kuinka moni täällä uskoo että näin tapahtuu? Ei sitä tapahtunut SD-laitteiden osalta Viasatilla, miksi se tapahtuisi HD-laitteiden osalta?

    Ongelman on että kuluttaja ei pääse lompakollaan äänestämään, kenen valmistajan laitteita hän haluaa, vaan valinnan tekevät operaattorit. Tällöin ei synny vapaata kilpailua laitevalmistajien osalta, kun kuluttajat eivät asiaan voi vaikuttaa. Jotta tällaisessa tilanteessa syntyisi vapaa kilpailu, pitäisi eri operaattoreita olla kymmeniä joka maassa samoilla palveluilla. Jotta laitteet voisivat ratkaista mitä operaattoria kuluttaja haluaa käyttää. Nyt kun on vain kaksi operaattoria, niin he ovat monopoli asemassa, eikä heidän välillä ole oikeasti kunnon kilpailua. Etenkin kun nämä operaattorit eivät enään itse edes määrää laite teknologiaansa, vaan sen määrää yksi ja sama taho, joka tätä muutosta haluaa, eli TV-ohjelmiston tuottajat.

    Jos tätä Viasat tilannetta verrataan nykyiseen Canal Digital tilanteeseen. Jossa linkitystä ei ole käytössä ja heillä on Conax CAM:ja laitteisiin jossa on vain standardi CI-paikka. Niin tämä nostaa operaattorin vastaanottimien valikoiman kuluttajalle aivan erillaiseen luokkaan. Kun laite valmistajien ei tarvitse tehdä jokaiselle operaattorille yhteensopivia laitteita, vaan he voivat tehdä yleisen standardin mukaisia laitteita.

    Ainakin Suomessa tämä on aiheuttanut sen että Canal Digitalin asiakas määrä on huomattavasti isompi kuin Viasatin. Jo ennen kuin Viasat poisti Suomen kanavat palvelustaan.

    Tarkoitukseni on sanoa että kyseessä ei ole pelkästään siitä että ohjelmatarjonnan jakelijat saavat riittävän turvan heidän ohjemistolleen, vaan myös siitä, että se aiheuttaa laitevalmistajien kilpailun poistumisen kuluttajan taholta, kun operaattorit valitsevat mitä laitteita kuluttajat käyttävät ja tv-ohjelmien tuottajat määrittelee tekniikan heidän omien tarpeittensa mukaisesti, ilman että kuluttajan tarpeita huomioidaan olenkaan.

    Ikävää on että me kuluttajat olemme jo hävinneet tämän sodan, saman sodan joka oli tekijäoikeus lakien uudistaminen Suomessa ja joka on nyt tulossa myös Ruotsiin. Siinä ohjelmatarjonnat tuottajat määräävät kaiken ja kuluttajat eivät saa minkäänlaisia oikeuksia. Tässähän on käytännössä takana samat tahot loppujen lopuksi.

    Ainoa asia mitä me kuluttajat voimme tehdä on luopua kyseisistä palveluista ja ajaa nuo operaattorit konkurssiin. Ehkä nuo TV-ohjelmien tuottajat ymmärtävät tämän jälkeen että myös kuluttajaa tulisi kuunnella asioissa. Jos luotatte EU:n määräyksiin ja valtioiden lakeihin, niin olette jo hävinneet sodan. En tarkoita että ei kannattaisi taistella vastaan, mutta ikävä kyllä kaikki kuluttajat eivät ymmärrä asiaa ja siksi me häviämme tässä asiassa.

    Itse olen jo valmistautunut äänestämään lompakolla, eli luopumassa operaattoreiden palvuista kokonaan, kunhan sopimukseni loppuu.
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2008
  18. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    On pakko antaa koko lainatun tekstin olla mukana, ensinnäkin en sano että Viasat hyväksyy kaikki vastaan ottimet joissa hiedän korttinsa toimii, vaan että jos kortti toimii jossain purkissa joka ei ole heidän omistuksessaan nimellisesti, (kaikki jotka tulevat viasatilta he myös omistavat ja sinä vain vuokraat nämä)on siis ulkopuolinen vastaanotin, eikö niin, no jos nyt saat sen ulkopuolisen purkin toimimaan viasatille suoritetun puhelin soiton jälkeen, jos purkki alkaa toimimaan tämän jälkeen on ViaSat juriidisesti hyväksynyt ainakin sen purkin joka aiheutti sen soiton heille, saatiin oikea koodi jotta vastaanotin toimii. Tätä asiaa en saa miksikään muuksi en ruotsissa enkä myös missään muussa maassa. tämä on siis ok.Vai?

    Tämä osa jonka mainitset:
    Koskee juuri heidän omia vastaanottimiaan. Olen silti ollut mukana asentamassa erillisiä vastaanottimia, jotka toimivat tämän puhelin soiton jälkeen moitteettomasti. Olen vieläkin valteen kanssa sitä mieltä että, miksi kumpikaan operaattori haluaisi vähentää noin puolet asiakkaistaan yhden pikku asian vuoksi, tämä ovela kertomus näistä tekijän oikeuksista sen työnnän suoraan Per...seeni ainoastaan sen takia että kumpikin operaattori ostaa kanvapakettinsa ulkopuolelta lue he eivät omista niitä vaan vuokraavat, mutta jos he maksavat jostain kanavasta voivat he joko lähettää sen tai ei he päättävät itse eikä kukaan muu.Itselläni ei enään tänä päivänä ole samanlaisia yhteyksiä operaattoreihin kuten "valteella" ehkä on, joten en voi keskustella ainoastaan siitä, vaan siitä joka on totta täällä ruotsin puolella sikäli ovelaa on tämä että suomessa ei keskustella likimainkaan laki asioista kuten tehdään ruotsissa???
    Okey olen optimisti, mutta en oikeastaan tiedä miksi, luulen että tämä sääntöihin piittaamattomuus tällä puolella lahtea vaikuttaa siihen. Ota vastaukseni suolan kera koska en voi luvata että suomessa minut hirtettäisiin, tekstini jälkeen, kerron vain sen mihin olen ollut osallisena täällä.
     
  19. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep, ymmärrän mitä tahdot sanoa, mutta ajattele asiaa hieman eri kantilta. Tahtooko kumpikaan operaattoreista menettää asiakkaita?

    Ei tietenkään, mutta kuten esimerkiksi Canal Digital itse sanoo:

    Lihavoin nuon tärkeät kohdat.

    Miksi esimerkiksi siirryttiin analogista liitännöistä laitteessa digitaalisiin? (HDMI ja DVI?)

    Tärkeä on huomata että se ei tapahtunut vain siksi että saataisiin entistä parempi tiedonsiirto, jossa "video" pysyisi parempilaatuisena. Sillä tuolla on myös toinen puoli, eli HDCP:n saaminen siihen. Tällä estetään "video" signaalin kopioiminen ja sen väärin käyttäminen niiden tekijäoikeusien haltijaa kohtaan.

    Miksi sitten pyritään linkittää laiteet, niin että HD-lähetystä ei voisi siirtää johonkin toisen mediaan? Juuri samoista syistä, eli nuo materiaalin omistajat, eli tv-ohjemien tuottajat haluavat estää sen että missään kohtaa järjestelmäketjua ei kuluttaja pystyisi kopioimaan tuota heidän omistamaa materiaalia (tekijäoikeudet).

    Operaattorit ovat salanneet lähetyksensä vain siksi että kukaan ei käyttäisi ilmaiseksi heidän palveluaan. Heille on ihan sama että pystyykö joku kopioimaan lähetystä ja siirtämään sen PC:lle. Se ei kuitenkaan ole sama sille jolta nuo lähetykset alunperin ostetaan. Juuri nämä tahot haluavat linkittää nuo laitteet toisiinsa, jotta saataisiin ne heikot lenkit pois välistä. Juuri tästä noissa Canalin lainauksissa puhutaan. Ei se ole operaattorit jotka tätä haluavat, se on ne materiaallin tuottajat, joilta operaattorit ostavat materiaallinsa.

    Miksi puhuin tekijäoikeuksista?

    Koska juuri heistä ja heidän asioista tässä on kyse, eikä pelkästään operaattoreista. Juuri samoista asioista joista on kyse uudessa tekijäoikeuslaissa. Jolla pyritään estämään kopiontia.

    Mikä tässä sitten menee pieleen noin kuluttajan kannalta?

    Ensinnäkin tuo linkittäminen aiheuttaa kuluttajalle laite valikoiman katastrofaalisen vähenemisen. Toiseksi se estää sen saman minkä nykyinen tekijäoikeus laki, eli kuluttajalta poistetaan oikeus siirtää mediaa toisesta formaatista toiseen. Satelliitti puolella tällä tarkoitetaan, että ei sitten siirretä sitä HD-lähetystä talteen PC:lle. Vaan se on ja pysyy siellä "suojaussa" vastaanottimessa.

    Tämä tietenkin tarkoittaa että mikään vastaanotin jossa on kuluttajan hallitsema käyttöjärjestelmä (esimerkiksi linux) ei voi koskaan olla hyväksyttyjen laitteiden listoilla. Koska siitä olisi liian helpo siirtää tiedot toiseen paikkaan.

    Asian ongelman voi kuvannoillistaa käyttämällä ase vertausta. Eli USA:ssa voi jokainen kunniallinen täysi-ikäinen kansalainen ostaa aseen. Tarkoittaako se että koska asetta voi käyttää rikoksiin, että jokainen kansalainen jolla on ase on rikollinen, ei tosiaan. Tässä on kyse että rikos tapahtuu vasta kun sen tekee, eli aseen käyttö/omistus ei ole vielä rikos. Kansalainen joka käyttää asetta rikokseen on rikollinen.

    Satelliitti laitteiden osalta on kyse ennalta ehkäisemisestä, eli tekijäoikeusjärjestöt ovat ottaneet kannan että jokainen kansalainen on rikollinen ja heidän velvollisuus on ennalta ehkäistä että he eivät pysty tekemään rikosta. Tällä tarkoitan että Dreamboxia voi käyttää ihan laillisesti ilman että lakia rikotaan, mutta sillä voi myös tehdä rikoksen. Vertaa ase juttuun. Aseita ei kielletä, mutta laitteet joilla voi tehdä tekijäoikeus rikkomuksia poistetaan kuluttajien käytettävistä tai rajoitetaan niiden käyttämistä.

    Kyse on siis kansalaisten perusoikeuksista. Ase tapauksessa kyse on valinnan vapaudesta ja tekijäoikeus asiassa iso-veli valvoo, eli määrää mitä saat tehdä ja mitä et. (kotonasi)

    Joten kun sinä ajattelet positiivisesti asiaa, niin minä olen realistinen. En tarkoita tällä että en taistelisi kuluttajan puolesta asiassa. Olen jo Suomessa lähettänyt Suomen kuluttajavirastoon ja kilpailuvirastoon virallisia valituskirjeitä asiasta. Ongelma vain on että noilla ohjelman tuottajilla on rahaa ja aikaa saada asiansa läpi.

    Miksi he tulevat voittamaan?

    Siksi että he ovat jo nyt pystyneet muuttamaan valtion lakeja heidän omaksi edukseen, ilman että kuluttajan mielipiteitä otettiin huomioon. Suomessa ns. "Lex Karpela" laki, eli uusi tekijäoikeuslaki. Vastustus oli yli 90%:nen actiivisilla kuluttajilla jotka oli asiasta tietoisia, erilaisissa kyselyissä. Ongelma oli kuitenkin se että suurin osa kuluttajista on sellaisia että kyllä se siitä, ei ne onnistu siinä, mitä tuolla on oikeastaan väliä, jne. Eli tuo positivinen välinpitämöttömyys on se joka aiheuttaa sen että kuluttajat häviävät.

    Jos haluatte että näin ei käy niin ainoa vaihtoehto on, tehkää asialle jotain, valittakaa viranomaisille asiasta NYT ennen kuin se on liian myöhäistä.
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2008
  20. KaparZo87

    KaparZo87 Member

    Liittynyt:
    23.04.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole muuten näkyny sitä Valteen mainitsemaa "VOD" - palvelua, onkohan se sit tulossa tänä vuonna? Eikös pitäny tulla 2008 jouluna??
     
  21. valtee

    valtee Guest

    Ilmeisesti vaan viivästynyt. Voi olla, että Viasat ehtii julkaisemaan omansa ennen Canal Digitalia. Kyllä se sieltä tulee, kärsivällisyyttä. Viivästys voi todennäköisesti johtua PVR:n nykyisistä ongelmista, joiden korjaamiseen uskoisin CD:n keskittyvän ennen kuin VOD otetaan käyttöön.

    Ilmoitan samantien kun mulla on täysin varma julkaisupäivämäärä tiedossa.
     

Jaa tämä sivu