1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Canal Digital ja satelliittiboxit

Viestiketju Keskustelua satelliittivastaanotosta ja satelliit -osiossa. Ketjun avasi Gaagamel 26.10.2009.

  1. Gaagamel

    Gaagamel Member

    Liittynyt:
    26.10.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi,

    kertokaa tyhmälle ihan selkokielellä, että onko olemassa jotain muuta boxia kuin noi CD:n tarjoamat joilla saa kanavat näkymään? Oon noita viestiketjuja kahlannut läpi ja osassa ilmenee että olisi muitakin boxeja joilla kavanat näkyy, mutta ketjut ovat jotain 2v vanhoja...

    Tilasin juuri rinnakkaiskortin viihde HD:n kaveriksi ja myyjä pakkomyi mulle niiden oman boxin vaikka ensin yritin olla ostamatta sitä, sillä olin siinä uskossa, että voin ostaa jonkun mahtavan hypersuper kalliin SatHD-boxin ihan mistä vaan... Myyjä väitti että kortti ei toimi kuin heidän hyväksymissä laitteissa.

    Eli onko asia näin?

    Kiitos ja anteeksi!
     
  2.  
  3. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaikea vastata.

    Kyllä Canalin kortti toimii myös muissa kuin heidän laitteissa, ei nyt ihan kaikkissa laitteissa mutta aika monessa. Joten siinä mielessä tuo myyjä puhuu paskaa.

    Sen sijaan on toinen asia että myykö ne Canalilla sinulle Canalin korttia olenkaan jos et osta JOTAIN heidän laitetta. Tilanne on vähän sellainen että nykyiset satelliitipalveluntarjoajat PAKKO myy heidän omia laitteitaan, vaikka asiakas ei siten niitä koskaan käyttäisikään.

    Itselläni ei tällä hetkellä ole Canalia kun eivät suostu tekemään kuin vähintäin vuoden kestäviä sopimuksia. Minulla on Viasatin virallinen laite ja Canalin virallinen laite, en kuitenkaan käytä kumpaakaan, vaan ihan jotain muuta.
     
    Viimeksi muokattu: 30.10.2009
  4. Gaagamel

    Gaagamel Member

    Liittynyt:
    26.10.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksesta!

    Olisivat ne minulle sen pelkän kortinki myyneet, mutta sanoivat että ei se toimi missään muussa laitteessa kuin heidän hyväksymässä. Ihmettelin sille myyjälle sitä, että miksi sitten on mahdollisuus ostaa pelkkä kortti, jos se ei todellakaan missään muussa laitteessa toimi kuin heidän hyväksymissään.... ei se myyjä siihen mitään suoraa vastausta antanut. Otin sitten sen halvimman boxin mitä niillä oli tajota. Olis pitäny tajuta, että käy se muuhunkin laitteeseen.... Mun mielestä tämä on kuluttajan huijaamista tällainen!!!!

    Kyseessä on muuten sitten sellainen rinnakkaiskortti. En tiedä onko sillä merkitystä asiaan...

    Mikä on se boxin merkki ja malli millä ne sais sitten näkymään???

     
  5. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En aio vastata suoraan missä laitteissa, koska se vaatisi että minulla olisi täsmällistä omakohtaista kokemus jostain laitteesta. En ole laittanut Canalia minun nykyiseen laitteeseen, mutta kyllä se siinä toimii, kun muillakin on toiminut.

    Kaiken kaikkiaan, lähes kaikki vastaanottimet joissa on conax tuki, niin niissä saa yleensä Canalin toimimaan tai niissä on CI paikka johon laittamalla conax CAMin, niin pitäisi yleensä saada toimimaan. Myös jotkut "linux" pohjaiset pystyy ohjelmallisesti käyttämään conax ja muitakin kortteja.

    Esimerkiksi minulla on "Dreambox 800S", joka on "linux" pohjainen.

    Jos halua käyttäjä kokemuksia, tarkkoja merkkeja ja malleja, niin kannattaa vilkaista kahta muuta foorumia. Siellä aina joku jossain mainitsee missä mallissa toimii ja missä ei.

    http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=139 (Hieman aktiivisempi kuin tämä, satellitti asioissa)

    http://huoltovalikko.keskustelupalstat.com/forum.php (vaatii rekisteröitymisen, jotta näkee sisällön. Paljon satelliitti asiaa täällä.)

    .
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2009

Jaa tämä sivu