Sain tossa jouluna lahjaksi Nokian C7 puhelimen ja huomasin vuodenvaihteen tienoilla että puhelin yhdistää itsestään nettiin joko 3G-yhteyttä käyttäen tai Wlan-verkkoa. Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu? Mitään sovelluksia ei ole käynnissä taustalla.
On, tarkistin heti ekaksi. EDIT: Sain ratkottua ongelman. Totesin vanhalle tuttavalle kuinka uusi luuri tekee tämmöistä ja hänellä sattui olemaan sama ongelma. Kyse oli sähköposti-sovelluksesta, poistin Gmail-postilaatikkoni käytöstä eikä enää yhdistele turhaan. Todennäkösesti päivitti uusien postien varalta ja siksi roikkui netissä.
Juu näissä symbianeissa on aina ollut saman tyyppisiä "ongelmia". Postilaatikon asetuksista saa kyllä muutettua ainakin s60 5th tuota asetusta, ettei turhaan yhdistele automaattisesti.
Itselläni ei auttanut mitään asetuksien muuttaminen. Poistin koko sähköpostip--n sovelluksien hallinnasta ja puhelin ei ole yhdistellyt enää yksinään nettiin. Melkein suosittelisin samaa ja hankkii sitten tarvittaessa jonkun kolmannen osapuolen sähköpostisoftan puhelimeen.
Minulla on hyvin toiminut Nokian oma sähköposti ohjelma. Kannattaa muuten hankkia datapaketti kännykkään. Silloin ei tule kotimaassa turhia lisämaksuja.
kiitos tästä. itse olen tapellut monta päivää c7n kanssa kun kokoaja yhteys päällä. datapaketti on kyllä mutta aika hyvin syä akkua ku tarkistaa postia kokoajan