1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Burnout Paradise - Ultimate box

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi jarkko.83 14.06.2009.

  1. jarkko.83

    jarkko.83 Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    574
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Latasin kokeilu mielessä kyseisen pelin koneelle ja totesin et sehän on ostamisen arvoinen. Oikein hauskaa aivot narikkaan kaahausta :D. Mutta kun vaihdoin virustorjunnan testivoittajaan ilmaisessa luokassa (Avira Antivir), niin virusohjelma löytää heti pelikansioon jo mentäessä vakoiluohjelman/troijalaisen 'TR/Crypt.XPACK.Gen [trojan]'. Googletin asiasta ja jotain juttua löysin että se olisi ea:n oma vakoiluohjelma. Pitääköhän tämä asia paikkaansa ja löytyykö sama troijalainen myös alkuperäisestä pelistä? Poistin torrenttipelin heti kun viirus löytyi.
     
  2.  
  3. jm_fallin

    jm_fallin Member

    Liittynyt:
    28.06.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis pelit kannattaa aina ostaa kaupasta tai STEAMin kaltaisilta latauskaupoilta. Noissa Torrenti-peleissä on aina jokin haittaohjelma istutettuna tai muuten vaan takaportti haitallisille koodeille. Monesti ne keräävät henkilökohtaisia tietojasi, kuten salasanojasi, pankkikortti tietojasi ja jne. Olen muutaman kerran testanut torrent-ohjelmia ja todennut ne koneen tietoturvan pullonkaulaksi, kaikki tietomurto menee siitä tietokoneellesi suoraan palomuurin läpi. Eli jos joku haluaisi koneeellesi hän myös pääsee.
     
  4. Jers1

    Jers1 Regular member

    Liittynyt:
    27.06.2008
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Melkoista paskaa suollat. Riippuu kuule ihan julkaisusta, että onko siellä niitä viruksia. Aitoa scenejulkaisua kun lataa, niin mitään viruksia ei tule. Itse olen warettanut kymmeniä pelejä ilman minkäänlaisia viruksia. Myös Burnout Paradisen. Lisäksi, aloittaja sanoi kyseessä olevan ilmeisesti EA:n oma vakoiluohjelma. Että näin.
     
  5. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juuh tuosta on ollut aikaisemminkin puhetta. Saattaa olla false positive tai sitten oikea virus. Ihan sama, silloin kun pelit haetaan kaupasta tänne voi tulla kyselemään ohjeistusta ongelmaansa. Myyntiversioissa ei noita virusilmoituksia kyllä yleensä tule.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2009
  6. jm_fallin

    jm_fallin Member

    Liittynyt:
    28.06.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei ainakaan omassa aidossa pelissäni mitään troijaa ole löytynyt. Lisäksi pelit, musiikit, elokuvat ja kaikki tekijänoikeusmateriaalia ei saa nykyään edes ladata. Kiva jos kiinni jäät, niin saat koko loppu elämäsi maksaa tekijänoikeusrikoksistasi. Monet aina luulevat, että mä vaan lataan tässä. Oikeastaan sä jaat sitä kamaa siinä samalla, joku toinen lataa sulta sitä samaa tiedostoa sillä aikaa kun se sulle tulee.

    Huomatkaa, että takaportteja ei edes aina havaitse mitenkään. Koska vain harvat virustorjunnat osaavat oikeasti takaportteja havaita. Se voi olla vaikka pelin kuvakkeeseen sijoitettu. Vaikka kuinka levynkuvan tarkasti tehtyä peliä lataat, aina niissä on kopiosuojaukset rikottu. Moni peli tarvitsee alkuperäisen DVD:een sen käynnistämiseen, mutta torrent-peli onkin korvattuna Crack-nimisellä sovelluksella. Eli ei se olekkaan enää kovin aito peli. Sallit pelin nettiin ja samalla koko kone on tietoturvariskin vaarassa. Latasin kerran testin vuoksi pari näytettä suosituista sivustoista. Kaikki pelit oli suoraan DVD:stä otettu levynkuva versiot. Eli mukavas alkuperäisiä. Skannasin kaikki tehokkailla skannereilla, Tunnistaa myös takaportit ja virukset, kaiken. Jokaisesta testistä löytyi virus ja kahdesta muusta löytyi jopa takaportti, jolla takaportin tekijä olisi voinut halutessaan päästä koneelle.

    Aika paskaa säkin kyllä suollat. Alkuperäisien pelien tekijät eivät julkaise takaportteja peleihinsä. Takaportien tekijöiden mielessä on vain tietokoneen vahingoittaminen ja mahdollisesti luottotietojen/pankkikorttitietojen vieminen rahan saamiseksi.

    Olet vain yksi yksinäinen paskakasa, jolle ei Isä pelejä halua ostaa. Eikä ole sitä omaa rahaakaa, jolla niitä ostat. Hanki oikeaa työtä ja osta palkallasi haluamasi pelit. Yhtä hyvin jos mä tietäisin sun oikean nimesi, niin voisin samantien marssia kohti poliisilaitosta ja ilmiantaa sut vertaisverkkojen käytöstä. Ai niin, saahan sen selville Ip-osoitteen avulla. Että, sun pelit voi pien olla ohi.


    Jos itse saisin päättää, sulkisin kaikki torrent-sivustot. Jos haluaa hommata mukavaa homma, niin kaikki saa kaupasta. Kuten niin on se aina ollutkin. Vertaisverkot ovat vain piikkinä perseessä, joista ei ole hyötyä kenellekkään.

    Imuttakaa vaan kaikki vertaisverkoista ja kohta ei ole enää pelejä ollenkaan, koska tekijöille ei tulee niistä mitään voittoa.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2009
  7. Jers1

    Jers1 Regular member

    Liittynyt:
    27.06.2008
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt pistät harvinaisen kovaa tekstiä. Oikein ilo lueskella. Ihan turhaan luet minulle lakia, tiedän kyllä waretuksen olevan laitonta. Tiedän myös, että ladatessa tulee helposti myös jaettua. Noista takaporteista, eikös Sony BMG:n levyissä ollut aikoinaan ohjelma, joka asentui koneelle lupaa kysymättä ja käyttäjän huomaamatta?

    Olet aivan oikeassa, isäni ei osta minulle pelejä. Ostan ne itse. Myönnän, että warettamieni pelien määrä on moninkertainen ostettuihin peleihin verrattuna. Ostan kuitenkin pelejä. Maanmainiot TF2 ja L4D tuli ostettua heti, kun oli kunnon pelikone alla. Lisäksi tämän vuoden pakkohankinnaksi muodostuu ainakin Modern Warfare 2.

    Oii, nyt uhkaillaankin jo poliisilla. Imartelevaa, mutta mistäs sinä minun IP-osoitteeni kaivat? :--D.

    Olen varma, että jos sinä (tai joku muu yksittäinen henkilö) saisi kaikesta päättää, maailmamme olisi hyvinkin toisenlainen... Miten niin torrent-sivustoista ei ole hyötyä kenellekkään? Tähän kaipaan kovasti perusteluja! Lisäksi en usko teoriaasi siitä, että kohta pelien tekeminen lopetetaan. Aivan tarpeeksi löytyy teitä peliteollisuuden pelastajia maksamaan meidänkin puolestamme.

    Edit: Niin, ja myönsit tuossa itsekin warettaneesi.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2009
  8. jm_fallin

    jm_fallin Member

    Liittynyt:
    28.06.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hieno homma, että ostat kuitenkin niitä pelejäkin. Itseäni vaan nykyään harmittaa pelien tekijöiden puolesta. Kun monet tekijät ja julkaisijat jättävät ainakin PC:een puolelta kovia nimikkejä pois vertaisverkkojen takia juuri pienien myyntilukemien takia. Myönnän että olen myös warettanut, mutta siitä on jo muutamia vuosia. Enemmänkin testejä. Tietoturva on aina ollut itselleni se parhain puoleni. Sonyn BMG:en levyissä oli tosiaan ohjelma, mutta tais olla just vertaisverkojen tutkimista varten. Tais se ohjelma sisältyä myös ripattujen mukana lataajille. Poliisi asia oli hatusta vedetty. Sori siitä :)

    Torrent-sivustoista saat yleensä vain nykypäivänä suojattua materiaalia, siksi sulkisin kaikki sivustot ja julkaisisin suuren sivuston, jossa olisi ei suojattua materiaalia tai bändien ilmaiseksi julkaitua materiaalia. Eli puhdas- ja laillinen latauspaikka.

     

Jaa tämä sivu