1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Buffalo Linkstation Live - asennus ongelma

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi rompton 05.09.2007.

  1. SimoPP

    SimoPP Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla meinasi käydä myös noin mutta kun en antanut periksi niin en menettänyt mitään. Eli kyllä ne sieltä purkista olisi vielä talteen saanut, keinolla jos toisellakin. Buffalo.nas-central.org auttaa aina jos vain kielitaito riittää. Mulla lähti asia lapasesta kun yritin päivittää firmistä wlanilla ja lisäksi osa firmiksistä on huonoja. Nyt olen ollut oikein tyytyväinen ja kun olen pistänyt aika paljon tärkeää tietoa sisään, laitoin toisen purkin rinnalle ja backupin joka yönä. Web accessia en saanut toimimaan mutta tuohon löytyy oikeastaan ihan yhtä hyviä ja yhtä ilmaisia menetelmiä, jopa monipuolisempiakin. Edelleen kiinnostaisi ronkkia tuota purkkia ja tehdä siitä avoimempi jos vain ymmärtäisi linuxista jotain.
     
  2.  
  3. zetsuboi

    zetsuboi Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ostin tuossa eilen buffalon linkstation liven. en ole saanu asennettua sitä vielä kokonaan mihinkään näistä minun koneistani. voisiko joku auttaa? ongelmani on seuraava= NAS navigaattori kyllä näkee levyn koon ja ip sun muut ja pääsen säätämään linkstationin sivuja yms. firmware on 1.03
    ongelmani on se että jostain syystä masiinat vinkuvat asennuksessa ja sillonkun koittaa ite tehä tuota "map a network drive" tulee vaan se failed to map network drive. olen koittanut ettiä tietoa siihen mutta eipä taho löytyä. ai niin. jokaisessa koneessa on WIN XP. welhon liittymä ja niitten romu motorola sb5101e kaapeli modeemi. josta sitten lähtee piuha hubiin ja hubista koneisiin/linkstationiin. onko oikein?

    kävin jo kertaalleen vaihtamassa linkstationin koska edellinen oli hajalla. se oli ihan erinäkönen loota ku mitä ohjeissa yms ja kun laittoi virrat ni alko vilkuttaa erroria yms. ,P kävin sitte vaihtamassa takuussa. alkaa pikkuhiljaa nakertaa ;P olisi pitäny ottaa rahat eikä vaihtaa :D tuli semmonen fiilis ettei toi toimi welhon netin / tuon romun motorola modeemin kanssa tjsp ;P

    auttakaa pliis ;P toivottavasti tossa on vielä voimassa se 14pv palautusoikeus :) vois viedä/ kysyä voiko palauttaa vaikka parin päivän päästä tai ensi viikolla jos ei ala toimia.

    niin joo. sillon asentaessa se tunkee tuota failed to map network drive. muttakun koittaa nas navigaattorista tehä sitä niin se vinkuu
    this terastation is already mapped or there isnt share folders. terastation? minulla on linkstation. näkeeköhän se sen väärin tai jotain ;P
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2008
  4. JaleTM

    JaleTM Member

    Liittynyt:
    01.03.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Buffalo linkstation lähtee palautuksena takasin. Kunhan olen ekaks saanu sieltä kuvat ja videot takas. Ei toiminut kovinkaan luotettavasti. Tilalle on tulossa Lacien verkkolevy. Saas nähdä miten sen kanssa käy.
     
  5. toivosi

    toivosi Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt toimi kaikki hyvin, paitsi pääsy BufaloNAS.com. Kaikilta kotona olevilta koneilta pääsee bufalonas:in kautta niille asemille, mille on oikeudet laitettu, mutta jos kaveri kokeille samoilla tunnuksilla, ei onnistu. Miten muilla toimii?

    Miten tuon FTP:n saa käyttöön. Pelkkä Enablointi ei taida riittää. Pitäkö hallinnointi työkalusta muitakin asetuksia säätää tai asentaa koneelle FTP ohjelman?
     
  6. sande6

    sande6 Member

    Liittynyt:
    08.03.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse ostin tänään linstation 500gt mallin ja eihän se tietenkään lähtenyt toimimaan vaikka mainostettiin että on niin helppo asentaa.

    Asennuksessa valittaa "Failed mapping network drives". laitteseen ei myöskään pääse käsiksi ip osoitteen kautta. Reitittimenä on rr24ap joka on nat tilassa ja käyttiksenä xp. Näköjään muillakin ollut samaa ongelmaa, joten jos joku tietää miten tämän saa korjattua olisi todella hyvä, kun ei buffalon omilta sivuiltakaan mitään löytynyt.
     
  7. reptail

    reptail Member

    Liittynyt:
    20.03.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kukaan kokeillut streamata LinkStation 500gb:ltä vaikka biiseja, videota tai mitä vaan, esim playstation 3:lle (tai jollekin muulle dlna laitteelle)?
    Mulla se toimii kyllä ihan hyvin niin kauan kuin käy laittaan sieltä admin työkalun kautta sieltä PCast asetuksista sen, että se hyväksyy vain tietyt laitteet niiden mac osoitteen perusteella. Sitten painaa aply, niin jaot näkyy pleikalla ja voi soitella biisejä.
    Sitten, kun sammuttaa koneen ja uudelleen käynnistää pleikan niin eipä enää jaot näykkään. Pitää taas käydä laittaan sieltä PCast asetuksista aplya.
    Ei oikein toimi silleen, kuin olis toivonut. Ei tuolla varsinaisesti mitään tee jos pitää kone olla päällä, aivan yhtä hyvin olis voinut ostaa vain jonku usb kovon ja pitää koneella vaikka TVersity softaa päällä. Streamaus onnistuu silleen takuu varmasti.
     
  8. sande6

    sande6 Member

    Liittynyt:
    08.03.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt toimii, soitin Buffalon tekniseen tukeen ja linkstation oli EM-modessa. Neuvoivat päivittämään firmwaren jonka jälkeen laite alkoikin toimia.
     
  9. Juzztuz

    Juzztuz Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo ite ostin kanssa tuon vehkeen ja toimi nätisti pari viikkoa ilman ongelmia. Sitten eipäs toiminutkaan enää ja värkkäystä ja päivitin firmwaren Buffalon sivuilta ja laatikko heräsi henkiin.

    Ongelma on nyt tiedostot mitä siellä on/oli. Eli NASnavigator näyttää 38 gigaa olevan käytössä, mutta kansio minkä tein aikaisemmin ja missä nuo tiedostot sijaitsevat ei näykkään enää eli en pääse käsiksi tiedostoihin. Onko jollain jotain vinkkejä miten ne saisi palautettua näkyviin..?

    Käyttis on perus wintoosa XP
     
  10. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse hankin myös Buffalon link stationin. Kyseessä oli tosin pro -versio, mutta se käsittääkseni on hyvin pitkälle sama laite kuin tämä live.

    Nettipiuha vain koneeseen kiinni ja kiintolevy näkyi suoraan Vistan verkkoympäristössä. Mitään ajureita tai muuta asennusta ei tarvittu.

    Myöhemmin heitin kiintolevyn kytkimen taakse ja sieltäkin se löytyi suoraan. Buffalo on nyt ollut muutaman päivän käytössä eikä ainakaan vielä ole ilmaantunut mitään ongelmia.

    Käyttöjärjestelmänä siis 64bit Windows Vista Business.
     
  11. Juzztuz

    Juzztuz Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin siis tarkennusta eli LinkStation Live 500gt
     
  12. SimoPP

    SimoPP Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taidan olla ainoa onnellinen Buffalon omistaja...

    Niin muuten juzzbuzz tai jotain, olethan hoidellut mappaukset kondikseen?
     
  13. Juzztuz

    Juzztuz Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mappasin fimiksen päivityksen jälkeen, ennen sitä en tajunnut tuota tehdä.
     
  14. SimoPP

    SimoPP Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sori, meni tuo tuo nimimerkkisi hieman pieleen, sallinet ko. erhetyksen tämmöiselle seniilille.

    Joo, nämä laitteet taitavat olla vähän hankalia. Aikoinani itse tuli opiskeltua tietoliikenneinsinööriksi mutta tämä nykytekniikka joskus vähän hirvittää.

    No, nyt on siis pystyssä 500G linkstation, toimii (paremmin) kuin junan vessa (ei ole tullut kokeiltua joukkukuljetuskalustoa hetkeen aikaan = maalainen). Rinnalla Buhvelin toinen 500G USB levy, backupit öisin. Kokemusta nyt useampi kuukausi ja toimii.

    Kotimaiset operaattorit ovat rajoittaneet meidän köyhien kommunikaatiotarpeita, mutta jos ette ole tyytyväisiä B:n web accessiin tai (kuten minä) ette saa sitä toimimaan ollenkaan, kokeilkaa logmein.com palvelua. Vaatii valitettavasti kotiin yhden joutilaan koneen.
     
  15. Juzztuz

    Juzztuz Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sen verran vielä lisäystä että kyseessä XFS -tiedostojärjestelmä ja NASnavigator näyttää 38gt olevan käytössä, mutta ennen päivitystä luomani kansiot eivät siis enää näy. Ei näy NASnavigatorilla kun avaa kansiot(view shares) eikä kansiot näy myöskään selaimella asetuksissa. Kertokaapa joku siis millä ihmeellä kaivan ne tiedostot talteen? Kokeilin joillain file recovery -softilla mutta niissä ei pystynyt valitsemaan verkkokovoa tarkasteluun.
     
  16. SimoPP

    SimoPP Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletko vaihtanut tiedostojärjestelmää firmiksen polton välissä?
     
  17. Juzztuz

    Juzztuz Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En mielestäni ole tuota vaihtanut vaikka joitakin asetuksia uutena käyttöönotossa tulikin rukattua. Ainut jos nyt ei firmiksen vanhemmassa versiossa ollut uudessa kovossa default-asetuksena jokin muu kuin tuo XFS mikä siinä ainakin päivityksen jälkeen näyttää olevan.
     
  18. SimoPP

    SimoPP Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kävin omanikin kurkkaamassa ja xfs on oletuksena eli ei liene muuttunut. Älä menetä vielä toivoasi, luulisin että fileet ovat tallessa kunhan keksit miten ne sieltä löytyy.

    Olin itsekin aika toivoton kun erehdyin päivittämään fw:n wlanilla ja siihenhän se kaatui. Jos mielenkiintoa riittää, buffalo.nas-central.org auttaa kyllä melkein missä vaan. Siellä neuvotaan miten tiilestä tehdään puhveli jälleen.

     
  19. Juzztuz

    Juzztuz Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo kyllä mä uskon että ne kamat sieltä vielä saa mutta on tässä tullut etsittyä ja haettua että miten. Siellä buffalo-nas.org:ssa tuntuu olevan linux-voittoista ohjetta enkä windowsille juuri mitään löytänyt. Pitää kyllä vielä katsella. Ilmeisesti yksi vaihtoehto on kaivaa kovalevy ulos ja liittää johonkin pöytäkoneeseen SATA-väylään ja kaivaa tiedostot UFS Explorer -nimisellä softalla. Ei vissiin mikään freeware... Toivottavasti on olemassa joku helpompi tapa hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä.
     
  20. SimoPP

    SimoPP Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Äläpä vielä hermostu, minullakin kävi niin että koko pönttö olí kelvoton parisen viikkoa. Kun sitten sain nas centralin ohjeiden mukaan pöntön jälleen pystyyn, kaikki oli tallessa.

    Niin tuo linux-voittoisuus johtuu siis siitä että buffalo on linux-purkki ja siksi nuo puuhastelijat (anteeksi kaikille kovasti töitä näitten asioiden eteen tehneille) ovatkin näitä niin innostuneet purkamaan.

    Sorry, nyt ei juolahda mitään erinomaista vihjettä mieleeni miten saisit tiedot esiin.
     
  21. reptail

    reptail Member

    Liittynyt:
    20.03.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin, vielä kyselen tuota streamausta. Onko kukaan kokeillut sitä?
    Pysyykö se teillä päällä vaikka maailman tappiin asti, vai pitääkö käydä aina silloin tällöin uudelleen käynnistämässä se sieltä PCast ikkunasta admin työkalun kautta?
    Mulla se saattaa sulkeutua ihan kesken streamauksenkin. Sitten pitää taas mennä koneelle ja laittaa se uudestaan päälle.

    En ole kyllä myöskään saanut niitä webaccess/ftp servu jutskiakaan pelittään ulkomaailmasta päin. Palomuurina on ZoneAlarm ja olen kyllä yrittänyt laitella port forwardejakin päälle siellä, vaan ei tunnu toimivan siltikään.

    Pitänee soitella buhvalolle päin, jos ei kohta ratkea ongelmat.
     

Jaa tämä sivu