1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Bluescreen - nv4_disp.dll

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Irratium 08.12.2006.

  1. sakukone

    sakukone Member

    Liittynyt:
    08.11.2003
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikä nVidian versio sulla on käytössä, mulla on nyt toi uusin (178.13). Kokeilin myös tota vanhempaakin (175.31), mut ei niissä ollu mitään eroa. Ajattelin nyt vielä yrittää tota Omegan vanhempaa 169.21 versiota.
     
    Viimeksi muokattu: 17.11.2008
  2.  
  3. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla on omegan 169.21 versio käytössä. Se on modattu pelejä varten mut toimii videoissakin ongelmitta, ainakin mulla. Tuntuu olevan nuo nvidian ajurit aika kortti kohtaisia mitkä toimivat parhaiten.
     
  4. jampt

    jampt Member

    Liittynyt:
    02.11.2008
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni OLI kanssa sama ongelma ja hyvin ärsyttävä :S aina kun pelasin call of duty 4:sta niin n. 30 min päästä tuli bsod ja far cry 2 tuli jo välillä siitäkin, että meni auton sisälle. No etsin tähän ongelmaan ratkaisua selaillen foorumeita sun muita ja törmäsin tälläiseen ratkaisuun:

    http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?nv4_disp

    latasin tuon tuolta ja pistin sen ohjeessa mainittuun kansioon, sitten huomasin että koko kansiossa ei ollut edes kyseistä tiedostoa, mutta ongelma kuitenkin korjaantui laitettuani kyseisen .dll tiedoston kansioon

    Kysäisen nyt samalla muilta, että puuttuuko teiltäkin kyseinen .dll?
     
  5. zxcx

    zxcx Regular member

    Liittynyt:
    10.10.2007
    Viestejä:
    241
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota haluaisin todella kokeilla mutta toimiiko XP:n kanssa? Entä kun tiedoston mukana tulleessa tekstitiedostossa sanotaan että nv4_disp.dll tulisi laittaa kansioon windows\system, ja system32:sta löysin tuollaisen tiedoston..

    Lisäksi joku muu oli kirjoittanut foorumilla laittaneensa sen system32 kansioon..

    Miten siis itse toimit?


    Kiitos!
     
  6. jampt

    jampt Member

    Liittynyt:
    02.11.2008
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Itselläni on XP pro, eli varmaankin toimii :) Itse pistin sen juuri tuonne windows/system kansioon kuten ohjeessa sanottiin. Myös itsellänikin on jo valmiiksi tuolla system32 tuo tiedosto, mutta annoin sen olla rauhassa siellä.

    Se voi olla, että kyseisen tiedoston kuuluisikin olla kummassakin kansiossa tai jotain? Veikkaan, että nVidia asennus ei vain pistä sitä jompaan kumpaan kansioon vaikka pitäisi tai sitten windows "sekoaa" jotenkin ja koittaa etsiä sitä väärästä kansiosta jolloin ei löydä sitä.

    Mutta JOS kuitenkin tiedostoa lisätessäsi tuonne windows/system kansioon windows kysyy että haluatko korvata, niin ota varmuuskopio kuitenkin alkuperäisestä tiedostosta.
     
  7. zxcx

    zxcx Regular member

    Liittynyt:
    10.10.2007
    Viestejä:
    241
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos todella paljon!

    Tänään menee testaukseen Crysistä pelatessa..
     
  8. zxcx

    zxcx Regular member

    Liittynyt:
    10.10.2007
    Viestejä:
    241
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä kestänyt kuin 10 min niin jo sekos koko kone.. Siis näyttis.. "nv4_disp ei toimi enää oikein" tai jotain vastaavaa se herjas ja ei auttanut kuin reset..

    Kesken pelin kuva freezas ja kuva meni sekavaksi, kuin pippurisumutetta olisi silmässä ollut..

    Mikä avuksi?
    Onko edes apuja?
    Ajureista kiinni?

    Entä voisiko Service Pack 3:n asennus auttaa? (jos nvidian ajurit on tehty sp3:lle pääasiassa? )
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2008
  9. EasyNote

    EasyNote Regular member

    Liittynyt:
    22.08.2008
    Viestejä:
    322
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Varmaan kannattaisi tarkistaa lämmöt, ja minulla oli samanlaista ongelmaa vanhan näytönohjaimen kanssa, eli heitti noista ajureista BSOD:ia.
    Asensin ajurit uudestaan, ja toimi taas.
     
  10. jampt

    jampt Member

    Liittynyt:
    02.11.2008
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kannattaa katsoa windows update ensimmäisenä. Suosittelen että asennat myös tuon sp3. Kannattaa myös päivittää emolevyn ajurit.

    Teitkö varmasti kaiken ohjeiden mukaan? pistit sen juuri sinne system kansioon? Testaappa myös lopuksi nyt sitä jos ei toimi, että siirrät sieltä system32 kaniosta sen nv4_disp.dll johonkin omaan kansioosi tai työpöydälle ja siirrät sinne system32 kansioonkin uuden .dll tiedoston.
     

Jaa tämä sivu