bios ongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi maddier31 22.08.2010.

1. maddier31

maddier31 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En nyt voi kokeilla kun poika menee nukkumaan... huomenna uuteen taistoon :p :) mutta toivottavasti tuo vika olisi syynä ja kiitoksia kaikille todella paljon kun olette yrittäneet auttaa :)

ei ollu muisti kammoista kiinni se oli ihan biossista.... seuraava ongelma tuli ny pääsin vähän eteenpäin se pyytää nytten systemdiskiä. pystyykö windows xp profesionalin system disk lataa netistä ja miltä sivulta?

en oo varma mutta saatoin ehkä löytää ratkaisun... näkee sitten illemmalla kun pentelee hiasta formatoida diskettejä..

nytten tuli semmonen ongelma että se yrittää tutkia minun kovoa ja heti perään se lyö tilttiin... jostain syystä se ei saa tutkittua... pääsin vielä vähän eteenpäin kun tein systemdiskin heti biosbootdiskin jälkeen :p

*edit jatkossa sitten edittiä eikä uutta viestiä uuden perään - Betrayed*

Viimeksi muokattu: 28.08.2010
  2.  
  3. maddier31

maddier31 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    elikkäs sain sen nyt siihen vaiheeseen että se pyytää system diskiä ja kun se laittaa insert system disk. se lähtee lataamaan sitä ja seuraavana tulee joku hardware teksti sama mikä tulee normaalistikkin kun windowsia asennetaa heti sen cd boottauksen jälkeen. elikkäs semmonen probleema että se yrittää ladata kovoa ja sitten siitä eteenpäin se ei mene. toisella koneella sitten kokeilin samalle kovolle saman nii sillä se menis eli tulee se sini taustainen asennus vaihe ja tuossa toisessa koneessa se ei mene siihen johon yritän saada asennettua sen. hmh pitääkö minun sitten tehä näin että asennan ne disketin kautta siihen toisen koneen kautta niillä system diskeillä ja sitten kun oon sen tehny laitan sen toiseen koneeseen sen kovo? voisko se silleen onnistua :p?

eli siis kun toisessa on se sini taustanen kun se asentaa siinä alussa niitä juttuja ennen kun pääsee itse asennuksee. mutta siinä koneessa johon mie yritän asentaa siinä ei tule sitä sini taustasta asennus vaihetta vaan se on mustana.... toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan... vähän epäselvästi kiireessä kirjotin tämän :/

ja jos ette ymmärrä mitä mie tarkoitan yritän mahdollisimman pian saada tänne kuvia. ai juu ja semmonen hommeli vielä että kun minä yritin toisella kovolla ja windows me alkuperäsellä windows ja ja sen alkuperäsellä asennus disketillä nii se ei jostain syystä tunnista cd-asemaa... väittää että ei olisi ajureita

Viimeksi muokattu: 08.09.2010
  4. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Windows ME ei välttämättä tunnista enää nykyisiä laitteita ilman asianmukaisia ajureita, sen verran vanha se jo on, tiedä löytyykö siihen tukea enää mistään.

Edit: täältä saattaa löytyä: http://www.mbnet.fi/ajuriapaja/etusivu.asp?OS=9

Viimeksi muokattu: 07.09.2010
  5. maddier31

maddier31 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    hmh se on oikea windows me system disk ja aito windows me cd ja siihen 40gb kiintolevyyn oikea windows mutta, semmonen homma vaan että se on tarkoitettu toiselle emolle mutta voikohan sillä olla sitten vaikutusta? 120gb kiintolevy on se toinen ja sillä ei kyllä kanssa mene kun samaankohtaan.

ai juu ja siihen 120gb kiintolevyllä on valmis windows xp professional joka oli iha kaikista alunperi tuossa. mutta se ei suostu silläkään tomimaan.
    ja miulla on se ihmee system diski mutta se ee päästä silläkään etteenpäe sitä mie ihmettelin vähän :D

mutta siinä on vaan semmonen juttu että miun pittää taikoa jotenkin cd-asema toimimaan.
    mutta miten taijot sen ihmee jos biossii ei pääse :p

juuh on ehkäpä monta kertoo järkevämpi laittaa tuo huoltoo... ei oikein pää kestä kohta ennee tuon kanssa tapella. monia vaihtoehtoja oon kokeilu eikä auta mitään. tietenkin ainut asia minkä mie keksin enää syyksi on se että minä en vaan ole tehny jtn. oikea oppisesti.(kun niitä diskettejä tein). katoin netistä system disk teko ohjeet. viimeistä mahollisuutta keksin ennee.
    A. Minulla pitää olla sen professional system disk millä on asennettu alunperi tuohon koneeseen se windows.
    b.En tiedä voiko tämä vaikuttaa mutta siinä kovolla on asennettu uusia päivityksiä nii voiko se vaikuttaa myös sytem diskiin?? kun tein sen disketin koululta saadulta proffan asennus cd-eltä...

*edit Ja nyt rupeat ihan oikeasti käyttämään sitä "Muokkaa viestiä"-nappulaa, lue ja sisäistä säännöt - Betrayed

Viimeksi muokattu: 08.09.2010
  6. maddier31

maddier31 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    pyydän anteeksi... en oikein ajatellu kun hermot on ollunna kireellä tuon koneen kanssa ja sitten kun samalla pitää perheen asioita hoitaa jne... mutta yritän tästä lähin huomioida asiaa vähän tarkemmin... mutta hyvä vaan että mainihit minulle asiasta :)

7. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Tuonkin anteeks pyynnön olisit voinnut 'Muokkaa viestiä' lisätä Betrayed:in kirjoituksen alle. Viestihän on muuten sun oma ja ketjun viimeinen.

Onko noi ME ja XP merkkikoneiden mukana tulleita ja niiden mukaisia cd-levyjä?

Mahdollisesti (=tod.näk.) silloin eivät asenna tyhjään kovoon, vaan tarviivat alkuperäisen kovon (=siellä piiloitettu osio).
    Ja toiseksi asentavat vain merkkirautaan, asennus keskeytyy muihin kokoonapanoihin.
    Ja kolmanneksi asennuksen mennessä läpi, poikkeavaan rautaan ei ole asentunut ajureita, joten winukka ei pelitä.

8. maddier31

maddier31 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    tuo ME on merkki koneen mukana tullu ja tuon Proffan sain koululta.
    Tuohan kone on periaatteessa 2 koneen sekoitus tällä hetkellä käypäisyys ongelmia ei ole. Mutta voiskohan tuo juttu korjautua jos minä laitan "alkuperäiset osat"(40gb kiintolevy ja emo vaihan takaisin) asennan ME niillä ja sitten vaihan kovon takaisin tuohon?(toinen vaihtoehto-->) Suurin osa palikasta mitä tuossa on kiinni on ostettu kaverilta ja siltä saan hommattua sen ihan täysin oikean proffan jos siitä olisi apua? Elikkäs BforeDusk jos mie tulkihin oikein niin voisiko olla apua siitä että hommaan alkuperäis Proffan joka kuuluu oikeasti tuohon ja teen siltä cd:ltä sen SYSTEM DISK koska tuossa 120gb kiintolevyllä on valmis proffa mutta pitää vaan saada boottaamaan. elikkäs sehän toimii kait sit silleen että kopiosin siltä NTLDR tiedoston jne.? En tajunnu ekana että minä pystyisin "muokkaamaan" sitä viestiä :D :D (empähän älynny kiinnittää "huomiota" siihen että siinä voisi olla muokkaa painike kun toinen oli muokannu sitä viestiä)... toivottavasti en töpeksi enää :/...

Viimeksi muokattu: 09.09.2010

Jaa tämä sivu