Kaverilla oli sama ongelma. Se johtuu siitä että muistia on liian vähän 2 gb vähimmäis vaatimuksena. kaverilla oli 1gb ja pätki suunnillee viis min. mut sit osti toisen kamman eli yht. 2gb niin heti alkoi toimimaan alusta asti ilman mitään pätkimisiä.
Myös netin nopeudesta voi johtua. Joska ei 256 netli hirveesti pelailla Meillä on puolmeganen netti js välil tökkii.. Huonommal koneel 2 megasel netil pyörii moitteetta.
Itse laitoin tuossa jokin aika sitten 512Mb lisää eli nyt on 1.5Gb RAMmia ja BF2:n toiminta vilkastui huomattavasti. Kartan latauksen jälkeen peli tarkistaa pelin koskemattomuuden, eli ettei mitään tiedostoa ole menty peukaloimaan ja tuossa 'verifying client data' -operaatiossa saattaa mennä aikaa. Netin nopeudella ei tässä vaiheessa ole juurikaan merkitystä. Tähän auttaa jonkin verran myös kovalevyn defraggaus. Eli kun pelin ei tarvitse käydä läpi pirstaloituneita tiedostoja on homma nopeampaa.
Mulla on 2meganen netti ja 2gigaa rammia. Pätkii silti. Hemmetin ärsyttävää se pätkiminen. Pitää koittaa vielä defragata tuota kovalevyä.
Siis sulla on 2 meganen netti mutta kuinka iso sulla on uppikaista? En ole seurannut kovin tarkkaan näitä viimeisimpien ATI korttien speksejä mutta ei kovin kummoiselta vaikuta tuo kortti sulla. Onko koneesi tämä ? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15652
Uppikaista on 512. Juu tuo kone minulla on. Ja ei tuo näyttis kyllä kummoinen ole, mutta siitä tässä ei selvästikkään ole kysymys, koska yksinpelissäkin pyörii about 40:ssä fps ja grafiikat täysillä(1024x768 resolla)
Ota EAX täppä pois päältä pelin ääniasetuksista. Kun kartta on latautunut ja 'verifying client data' operaation on valmis ja voit alkaa pelaamaan, niin odota 10-20 sekkaa. BF2 lataa tuossa vaiheessa järjettömän paljon dataa ja saattaa kestää netin nopeudesta riippuen jonkin aikaa ennen kuin clienttisi on päässyt ajan tasalle. Oletko kokeillut pelata ei-rankatuilla servereillä, joilla PunkBuster ei ole käytössä? Jos ei niin kokeileppa. Mikäli siellä ei esiinny pätkimistä, niin kokeile päivittää PB käsin. Ohjeet ja PBSetup löytyvät tämän linkin takaa. Kokeile myös pelata 16-32 pelaajan servuilla, jos nykimistä ei noilla esiinny, niin netti yhetytesi ei riitä BF2:n pelaamiseen. Ota huomioon että vika voi olla palveluntarjoajassa eikä DSL motukastasi. Elisalla oli joillakin alueilla ongelmia ja joutuivat päivittämään servereitänsä.
Pitää kokeilla tuota EAX hommaa. PB:n olen jo käsin päivittänyt eikä se auttanut ongelmaan. Pitää siis tuskailla tämän kanssa.
Maizzi oletko ottanut yhteytta EA>n toimistoon? Jos et ole, niin soita ja kysy tasta ongelmasta. Tai kay siella. EA>n firman osoite nakyy ohjekirjan viimeisella sivulla muistaakseni.
Itellänikin on tommonen että lagaa n. 15 sekunttia sen jälkeen, kun olen liittynyt peliin. Sit pelissä esiintyy noita tökkimisiä. (Pelaan täl hetkel Low- resoilla.) Mappien lataus kestää aika kauan kans. Auttaiskohan noihin uus näytönohjain ja lisää RAM muistia? Täl hetkel on ATI Radeon 9800 Pro ja 1022 MB Ramia.