1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Baana ADSL

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Mato 18.07.2002.

1. Mato

Mato Guest

ööö...Kiitti Ketola ku laitoit nuo Pingit....mutta en kyllä tajuu noita yhtään...Ku pelaa itse pelii ja painaa Tabulaattorii nii näkee tiimit ja sitte oikeessa reunassa on jokaisen pelaajan Pingit....Sieltä kyllä älyyn ne Pingit mut tosta en...Jos vaan viittit ni voisitko kertoo vähä tarkemmin noi Pingit...

2.  
  3. C0bRa

C0bRa Guest

Esim. 47ms vastaa Ping 47.

4. Ketola

Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
    Juurikin noin. Ei mulla mitään pelejä ole millä pingejä testailla. Eikä ne muutoinkaan kovin hyviä ole totuutta kertomaan.

5. Mato

Mato Guest

Ool Rait...Kiitti

6. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla ainakin on toiminut hyvin. Ei ole katkeillut. Itelläni on nopeus 128 ADSL:n kanssa noin 17,8kt/s eli hiukan yli teoreettisen maksiminopeuden.
    Suosittelen lämpimästi.

7. tika87

tika87 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jooh..vähän kyllä harmittaa tää hemmetin dna:n yhteys, kun on joku hemmetin dynaaminen ip osoite...olis voinut kyllä antaa ihan kiinteän...

8. Khauron

Khauron Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Tästä maailmasta on nuo IP v.4:set aikas vähissä niin palveluntarjoajilta (ISP) kuin reitittäjiltäkin (esim. entinen KPN Qwest). ISP:t saavat jonkun säälittävän pienen osoiteavaruuden ja niiden on oikeastaan pakko pistää ne DHCP:n alle (aina uusi IP kun uusi yhteys). Täten myöskään käyttäjille ei heltiä (ilman lisämaksuja) kiinteitä IP:tä.

Dynaamisilla IP:llä sikseen joskus estettiin aika tehokkaasti servereiden pystytys (pitkäksi aikaa siis) ja Linux-Apachien mirrorointi. Nykyään tilanne on toinen mutta osoitteet eivät yksinkertaisesti riitä kaikille halukkaille.

IP v.6:nen on aika kova juttu. Kaikille laitteille kaksi IP:tä ja IP-numeroita per henkilö on laskettu jaettavaksi noin viisi kappaletta. Tällöiun jopa kännykällä voisi olla oma IP.

Meillä on täällä käytössä tuo IP6:nen, mutta ulospäin palomuuri ja sen NAT muuttaa sen IP4:ksi. Kivaa kun sähköpostissa määritellään uudelleenlähetysservoksi kännykän IP. -> Kännykkä piippaa kun postia tulee ja sen voi lukea käänykän ruudulta.

9. CheG

CheG Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla kusee ihan kympillä tää Baana-VDSL... vika on (opoyn mielestä) jossain matkanvarrella tulee häiriötä. Tuovat jossain vaiheessa ADSL-purkin, koska se ei olisi niin herkkä häiriölle, mutta katsotaan...

10. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä Baana on tosiaan hyvä. itelläni toimii ainakin hyvin. Ja tulee hiukan ylitse vielä mitä pitäisi saada. Saan 128:lla melkein 18kt/s. On säädöt vähän pielessä puhelinyhtiöllä.

11. Mato

Mato Guest

JOo mulla kans tuo VDSL...Soittelin OP:lle ja kerroin että Imurointi nopeus ja peleissä tuo on hidastunut oikein toden teolla...no ne lähetti sieltä miehen kattoon ja sano että se johtuu siitä että ne on sieltä säätäny niitä nopeuksia koska niillä itellä se pätkii jotenki siellä...suositteli että vaihtasin ADSL...Muuten ChE ootko oulusta päin?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.10.2002
  12. CheG

CheG Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllähän sitä oulusta/oulussa ollaan. OPOY katkaisi yöksi netin ja pistivät testipurkin keskukseen ja tulos oli, että heidän linjassa pätki. Nyt on paremmat piuhat, mutta pätkiminen jatkuu... nyt vika on kuulemma taloyhtiön piuhoissa (kun eivät muuta keksi). Koitan saada luvan itse vetää piuhat kämppään kategoria7 suojattuna.

13. DJ_Blind

DJ_Blind Guest

Kertokaas Oululaiset, Kaveri on muuttamassa täältä Etelästä Ouluun opiskelemaan, mikä nettiliittymä olisi hinta/laatu/nopeus suhteella paras Oulussa? Siis puhutaan laajakaista yhteyksistä.
    Ja vielä, kertokaas vähän faktaa tästä VDSL liittymästä, esim hinta, saatavuus jne.
    -Kiitos Etukäteen-

14. Ketola

Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
    Kyllä Opoyn yhteydet ovat hinta/laatu -suhteeltaan parhaita. VDSL:n saatavuus on kiinni kiinteistön kaapeloinnista ja keskuksen etäisyydestä. Parhaiten se selviää soittamalla Opoylle kysymällä. Esim. Tuirassa yhteyttä ei joka paikkaan saa.

Niin ja hinnathan selviävät Opoyn sivuilta.

Viimeksi muokattu: 27.10.2002
  15. CheG

CheG Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Soneralta on myös saatavilla laajakaista, mutta samalla rahalla millä opoylta saa 10/10mbps, saa soneralta 256/256kbps. Opoyllahan on monopoli asema oulussa, joten kilpailijoita ei pahemmin ole. http://www.netplaza.fi on langataton nettiyhteys, mutta ei kata oulusta vielä kovinkaan suurta osaa ja nopeushan on se 1/1mbps, joka jakaantuu saman tolpan käyttäjien kanssa (ainakin näin minulle on kerrottu). Itse olen opoyn toimintaan tosi pettynyt. Yhteys pätkii koko ajan ja vikaa on metsästetty päälle 1kk ja kun ei muuta vikaa "löydetä", niin vika on taloyhtiön kaapeleissa ja taloyhtiön pitää ne korjata.

16. Mato

Mato Guest

ChE....Itsellänikin oli nettiyhteyden kanssa ongelmia....pätki ihan kauheesti ja vikaa metsästettiin ainakin 1kk ja tänään sain netti yhteyden täysin kuntoon...Opoy:n äijilla oli ollut vain joku linjapiuha tai jotakin löysällä...ne kiristi sitä ja pätkimistä ei ole esiintynyt yhtään ja imurointi nopeudet ovat palanneet kohdalleen...

17. CheG

CheG Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Opoy nosti kätensä pystyyn ja toi adsl purkin... nyyh tulee ikävä vdsllää, mutta ei pätkimistä. tosin ehtihän tämä adsl pätkäistä jo parikertaa...

18. CheG

CheG Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Dodii nyt Opoy Did it. eli opoy päätyi 1,5kk tutkimisen ja hutkimisen jälkeen siihen, että vika on taloyhtiön kaapeleissa, joten asiakas joutuu maksamaan täyden hinnan toimimattomasta netistään. Pykälät on kyllä hiottu opoyn hyväksi... periaattessa yksityisasiakkaalla ei ole paljon mitään suojaa, jos opoy päättää jotain. Vaikka netti olisi poikki 5kk, jos opoy on aloittanut asian tutkimisen, niin opoy ei ole velvollinen korvaamaan mitään. Way to Go!
    Harmi ettei ole kilpailukykyistä vaihtoehtoa :(

19. ajs

ajs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei varmaan aivan 10/10-nopeuksien (todellisten) luokkaa ole esim. soneran kiinteistöliittymä. Vaatii, että toimittavat sen vähintään 4 tilaajaa minimissään 10 asunnon yhtiöstä (muistaakseni..?) Itse tilasin ko. liittymän heinäkuussa soneralta ja hinta on n.50€/kk. Nopeus on 1M ja downloadnopeus erillisellä mittarilla on ollut 110-115kB/s eikä siittä pahemmin notkahtele. Ja upitkin on DC++:lla ollut n.70-80kB/s.

Pyrkivät kuulemma soneralta takaamaan vähintään 600-800kB/s, mutta kun taloyhtiössä on tilaajia tarpeeksi, niin kasvattavat kaistaa sen mukaan. Yhteys on kyllä alun toimitushässäkän jälkeen toiminut kuin junan vessa, joten sen suhteen ei valittamista ole ollut.

Eli siinä on mielestäni ihan kelpo vaihtoehto Opoy:n hinnoille. Vaatii koneen päähän vain HomePNA(?) -verkkokortin ja toimii hyvin tavallisella puhelinparillakin. Ainut rajoitus on vain että on asuttava päällekäin tai vähintään peräkkäin.. :)

Viimeksi muokattu: 14.11.2002
  20. pam

pam Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun tietääkseni netplazan 1 mbps ei jakaudu muiden käyttäjien kanssa vaan jaettava nopeus on WLANin 11 megaa. Lisäksi noita "tukiasemia" taitaa olla useampia yhdessä tukiasemapaikassa osoittamassa eri suuntiin. Parin kaverin mukaan data on liikkunut mukavasti eikä katkoja ole ollut. Itse asun PSOAS:lla, joten omakohtaista kokemusta on enemmän vain Funetista ja pian O'Boyn CampusBaanasta. :(

21. Hemmetti

Hemmetti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No eipä ainakaan minun Vdsl:ssä ole ollut mitään ongelmia. Nopeuskin on huimaava edelliseen ISDN:ään nähden... imuroidessa nopeus on usein n. 13-15Mbit/s. Eli hiukan yli teoreettisen nopeuden :D En tiedä sitten vaikuttaako asiaan se että koneeni on yhdistettynä YO:n kautta Funetin runkoon.
    Asuinpaikka = Oulu

Viimeksi muokattu: 24.11.2002

Jaa tämä sivu