1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Azureus NAT-ongelma

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi brimax 30.07.2005.

  1. Hansuli

    Hansuli Member

    Liittynyt:
    23.07.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu että nyt ei kyl taho mikään auttaa. Azureus ilmottaa kokoajan että "Portin 35119 (UDP) käytössä esiintyi ongelmia toistuvasti -toiminta lopetettu. Tarkasta palomuurin asetukset portin osalta niin, että sisääntulevat yhteydet pääsevät läpi." Oon kokeillu kaikkea mitä oon tästä ketjusta löytäny, mut silti ei taho portit aueta. Oisko kellään ehotuksia?
     
  2.  
  3. hannu80

    hannu80 Guest

  4. Hansuli

    Hansuli Member

    Liittynyt:
    23.07.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mul on f-secure ja tuota oikeastaan Azureus sanoo tos NAT-testissä Ok ja lataus onnistuu mut silti tulee vaa tuo ponnahus ikkuna.
     
  5. hannu80

    hannu80 Guest

  6. pasQ

    pasQ Member

    Liittynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos mulla mitään nat-ngelmaa kun azureus kuitenkin näin valittaa vaikka tavaraa tulee kaistan täydeltä? Lähettämistä en ole vielä kunnolla päässyt kokeilemaan.

    Onko siis jotain haittaa mitä en huomaa?

    Jos sen NATin hoitaa pois silmistä niin tuleeko siitä jotain tietoturva riskejä?
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2006
  7. myllyjo

    myllyjo Member

    Liittynyt:
    08.09.2002
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaako joku kertoa, toimiiko tuo DHT jos täppä on keltainen. DHT:n käyttö estetty... Onko se kuinka tarpeellinen yleensäkään? Näkyy tulevan aika hitaasti... 50-60 KB/s sisään.... Nettiselailukin alkoi onnistua kun rajoitti ulosmenevää kanavaa. Kiitoksia neuvoista joita tältä löytyy.
    Ai niin kyseessä on Azureus uusin versio.
     
  8. Katatonic

    Katatonic Member

    Liittynyt:
    17.06.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on harvinaisenlaatuinen ongelma Azureuksen kanssa, ja se on nimenomaan tämä NAT-ongelma, joka tulee ja menee. Eli välillä jokin portti on auki (en siis käytä palomuuri-softaa) ja minulla on Welhon 1Mb/512 netti... modeemi on tuo Motorolan SB5101E SurfBoard Cable Modem.

    Ainut portti mikä on oikeastaan toiminut aikaisemmin ja pitkän aikaa oli 6881 (mitä ei saisi Azureuksen mukaan käyttää). Nyttemin ei toimi enää mikään portti vaan aina se herjaa tuosta yhteysongelmasta.

    Harmittaa, kun saan kohta bannit jos en pysty mitään jakamaan vaikka matskuakin olisi. Tuossa modeemissa ei tietääkseni mitään palomuuria ole. Käytössä on myös AntiVir Guard, mutta eihän siinäkään sitä ole joten ei sekään voi olla ongelma.

    Yritin kyllä katsoa täältä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719

    Mutta sieltäkään en saanut täyttä selvyyttä minkä takia ei toimi. Koneen oma IP ja ulospäin näkyvä IP on sama, eli NATin ei pitäisi olla edes päällä. Mitä teen väärin, ja miten korjaan ongelman?? Apua!

    Muokkaus: Kokeilin tuota Portforwardinkin sivustoa mutta tuota modeemia ei siellä ole mainittu, joten siitäkään ei ollut apua. :(
     
    Viimeksi muokattu: 23.05.2006
  9. tikapuut

    tikapuut Guest

    Olen saanut paljon apua tästä ketjusta Azureuksen ymmärtämiseen. Loppujen lopuksi tosin TeleWellin oma sivusto antoi riittävät ohjeet, miten NAT-ongelman sai pois. Mutta "DHT firewalled" on yhä keltaisena oikealla.

    Siis, mikä DHT on? Mitä/mihin se vaikuttaa? Pitäisikö se saada toisen väriseksi? Sisään tulee n. 90 kb ja ulos lähtee 30 kb sekunnissa. Katsoin iMacini Spotlightilla DHT:tä - se löytyi: kansio, jossa oli neljä .dat-loppuista dokumenttia (addresses, contacts, diverse & version). Klikattuani jokainen niistä siirtyi avoinna olevaan VLC-playeriin. - Ei aavistustakaan, mistä on kysymys.

    ---
    iMac Duo Core "17, TeleWell EA501 v2, Elisa ADSL 1024/512 kb/s
     
  10. DARSSI

    DARSSI Member

    Liittynyt:
    11.07.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi kertokaa pliis miten saisin avattua mun boxin palomuurin ku tohon pitääs kirjottaa joku .123.123.213 siihen osoteriville mutta mitä pitääs tehä?
     
  11. akra

    akra Member

    Liittynyt:
    07.01.2006
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    voisko joku kertoo että pystyykö tota boksia jotenkin "hiplaan" ku se on paikallisen operaattorin boksi ja en pääse millään NAT:iin käsiks... ja ku kone näyttää mun ip:ks 10.0.0.2... eikös sen pitäisi olla jonkin muunlainen?
     
  12. Kanakotka

    Kanakotka Member

    Liittynyt:
    18.06.2003
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ZyXeL Prestige 600 täällä vinkuu NAT probleemia Azureuksessa, kanssa sellaista että muistaakseni ennen kuin tämä ADSL boxi hankittiin voisin hostata kaikennäköisiä pelejä ihan OK, mutta nyt ei mikään hostaus toimi :( (saattaa liittyä ongelmaan, voi olla siitäkin että SP2sen otin sen jälkeen kun vaihdon emon koneeseen :c )

    Tämän mukaan ollaan koitettu: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige600/Azureus.htm

    Elikkäs, päävaiva on nyt se että NAT ongelmaa pukkaa vaikka mitä. Portti hipoilee siellä 51742 tuntumissa Azussa (ennen 7050) mutta se ei auttanut mitään, Azu itse sanoo alarivillä vihreän valon kanssa että NAT on ihan OK, ja kaikki paitsi DHT on upeeta ja mahtavaa. (DHT valittaa NAT/Palomuurista, jälkimmäistä ei minulla ole, norton 2006(jossa worm protection oli palomuurina) oli mutta se kenkkuili liikaa ja heitin roskakoriin) Mutta sitten kun mennään testailemaan porttia niin se heti rupeaa vinkumaan NAT ongelmasta.

    Portforward.com mukaan (linkki yllä) pitäisi saada jotenkin yhteys http://192.168.1.1 mutta eipä vaan saa. Eikä oletuskäytäväänkään http://XX.XXX.128.1 (X= sensuuria) Tosin pitäisikö tätä kokeilla toisella koneella? (jolla eräs toinen istuu nyt) kun tämän koneen asetuksista on laitettu että yhteys muodostetaan toisen koneen kautta :/

    Olen 100% amatööri näissä asioissa :E

    Summarya:
    Yhteys toisen koneen kautta, verkossa kaksi konetta, kummassakaan ei palomuuria.(toisessa oli wintoosa sp2 palomuuri päällä mutta sen poisto ei auttanut vähääkään :( )
    Portin avaamista ja ohjelman sallimista windows palomuurin kautta tästä koneesta yritetty.
    ZyXeLiin tästä koneesta yritetty saada yhteys. (192.168.1.1 )
    Molemmissa koneissa ikiwanha Netgear FA311 (tätä ei ole vaihdettu n. 3 vuoteen, toisessa 99% varmuudella ei ole päivitetty ajureita ikinä. Tässä koneessa Netgear FA311 on asennettu, mutta ei käytössä, vaan nVidia nForce3 networkki on tällä hetkellä. Voisiko mahdollisesti ongelmat tästä johtua? Kaikki hostaukset toimi mainiosti Netgearin rääpäleellä, mutta se pulmana oli että jos trafiikkia oli enemmän niin kone junttasi :/ ajurit peräsuolesta)
    DNA Internet on ollut Palveluntarjoajana alusta lähtien.
    Nopeus 8M/1M


    Ediittiä: Tarkalleen ottaen ZyXeL 650HW http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige650HW/Azureus.htm
    Ja tuo sanoo että ei voi yhdistellä :( kerspeles.

    Lisäkysymyksenä (tavallaan off-topic, tai sitten ei, P2Pria WoWkin käyttää ) on myös että jos Upload/Download trafiikki yltyy massiiviseksi, Esimerkkinä; tuhoa World of Warcraft cache(tai päivitä WoW, se tuhoaa cachen), hyppää hahmolle joka on Orgrimmarissa / Ironforgessa, ja internetti lyö tallat kiinni ja tulee ''disconnected from server'' hyvin nopeasti, mistä johtuu? Tiedän että liittyy trafiikin määrään jotenkin.
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2006
  13. tepi6

    tepi6 Member

    Liittynyt:
    03.07.2006
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on tämmönen ongelma että Dc++ toimii aktiivi tilassa.Azureus näyttää latauksisssa vihreetä naamaa muttei lataa ollenkaan vaan lähettää pelkästään.Modeemi on Zyxel Prestige 660HW-61 josta portit aukaistu DC:lle 1412 ja Azureukselle 6112.Palomuurina toimii F-secure Anti-virus Client security
     
  14. OtsoMaki

    OtsoMaki Member

    Liittynyt:
    30.08.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli minulla keltaiset NAT-ongelma naamat valittavat koko ajan ja en ole saanut asiaa korjatuksi vajaavaisen tietämykseni takia ja asiaa korjatessani olen vain saanut internet-yhteyden katkaistua.

    Laitteena on ZyXel Prestige 660H-61 ja palomuuria hoitaa Windowsin oma. Olen mielestäni sallinut palomuuriin kaikki tarpeelliset ohjelmat Azureusta varten. Portit Azureuksessa ovat TCP 50000 ja UPD 50001.

    Kiitos jo etukäteen.

    Ja kolme konetta käyttää ZyXeliä.
     
    Viimeksi muokattu: 31.08.2006
  15. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Tuossa opas porttiohjauksen tekoon Zyxelillä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719

    Windowsin palomuuri on syytä ottaa pois käytöstä, koska sinne ei voi tehdä kunnollisia sääntöjä liikenteelle. Voi herjata NAT -ongelmaa vaikka tekisit kuinka oikein porttiohjauksen.

    Eli vaihda palomuuri johonkin toiseen parempaan ja tee tuo porttiohjaus koneellesi oppaan mukaan niin avot.
     
  16. noob44

    noob44 Member

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hei mulla on myös nat-ongelma. azureuksessa on vain harmaa pallo nat-tilan kohdalla. miten voin taas ladata kun entisessä talossamme pystyin, ja kerrostaloon muuttaessamme en enää pysty lataamaan.
    adsl-boxina toimii vain MicrOne eikä siinä mitään muuta lue.
    netti on 756/512. voiko joku antaa selvät ohjeet miten korjata ongelma kiitos.
     
  17. Jonuski

    Jonuski Regular member

    Liittynyt:
    29.01.2006
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei mene sisään vaikka laitoin admin ja salasanaksi 1234 ja koitin jopa 1234. :p
     
  18. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Salasanaksi voi kokeilla myös password, admin, tai ihan vain tyhjää.
     
  19. Jonuski

    Jonuski Regular member

    Liittynyt:
    29.01.2006
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei auta ei auta :/
     
  20. pTRCH

    pTRCH Member

    Liittynyt:
    30.09.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikista ohjeista huolimatta en saanut NAT:ia toimimaan Zyxel Prestige 660R-61 modeemi / Siemens Gigaset SE505 wlan-reititin yhdistelmällä. DHT:n sain toimimaan, mutta ei oikein lämmitä kun ei naamat ei ole vihreinä. Mikä avuksi?
     
  21. pinguuu

    pinguuu Guest

    Semmosta vaan kyselen että miten pääsen käsiksi boksini palomuuriin kun aina kun sinne yritän mennä mozilla/iexplore valittaa että sivua ei löydy. Tarkistin välityspalvelinasetukset ainakin windowsin osalta, mutta ei apua. Palomuurina on F-secure, voiko se estää pääsyn sinne? Onko muita ohjelmia jotka voi pääsyn estää? Elikkäs vihjeitä tarvittaisiin. Kipponi on TW-EA510. Osoitteeksi olen koittanu niin telewellin ohjekirjassa sanottavaa kuin omaa ip:tänikin...
     

Jaa tämä sivu