1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Azureus NAT-ongelma

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi brimax 30.07.2005.

  1. Azrieel

    Azrieel Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia. Kokeilen noilla.
    Tarvitsen ilmeisesti kiinteän Ip-osoitteen? Ja jos tarvin, miten se tehdään? boksi antaa uuden aina käynnistyksen yhteydessä

    Poistuuko kyseinen "Nat" ongelma ilman configurointia jos vaihdan clientin vaikka bitlordiksi? lienee ei, mutta pitää kuitenkin kysyä ;)

     
    Viimeksi muokattu: 21.03.2006
  2.  
  3. hannu80

    hannu80 Guest

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
    => Internet-Protokolla (TCP/IP) asetukset.

    Ei. Minkään p2p-ohjelman KUTSUMATON sisäänpäin tuleva liikenne saman p2p-verkon muilta käyttäjiltä
    ei tule läpi, ennenkuin on tehty NAT:in porttiohjaus ja/tai palomuurin asetuksissa sallittu
    kyseisen p2p-ohjelman kaikki sisäänpäin tuleva liikenne.

    NAT-ongelma = hitaat lataukset, koska vähän yhteyksiä muihin saman tiedoston lataajiin/jakajiin.
    NAT/palomuurin asetukset OK = hyvät latausnopeudet, koska saadaan yhteys "kaikkiin" käyttäjiin.
     
  4. Unske

    Unske Member

    Liittynyt:
    22.03.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    meni vahan ohi suun, mutta kun Azureus valitteli NAT ongelmaa niin pistin itse ip:t verkkoyhteyksiin ja jatin automaattisen laitoin pois, ja heti alko tulee azureuksesta 200kb/s :D
     
  5. samuli__

    samuli__ Member

    Liittynyt:
    23.03.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on rekeWell TW-EA510 v2 ja nat ongelmaa pukaa voisiko joku ystävällisesti autaa??
     
  6. hannu80

    hannu80 Guest

    Eli sulla tulee tämä http://img124.imageshack.us/img124/282/azureus227fk.jpg

    DC++ Active tila | Helppo-ohje TW-EA501 v2 omistajille
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/284482
    TeleWell TW-EA510 v2 ohjeet löytyy viestiketjun ekasta ja toiseksi viimeisestä viestistä.

    Azureus TCP/UDP-porttinumero esim 35119 http://img463.imageshack.us/img463/7536/azureus37gb.jpg

    Myös ohjelmallisen palomuurin asetukset oltava kunnossa, tai tulee myös NAT-ongelma testissä.
     
  7. GTATokola

    GTATokola Member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Morje!

    Mullakin on Azureus 2.4.0.0, jossa ilmenee NAT ongelma, joten googletin vaan Azureus ohjeet ja löysin tämän kivan näköisen keskustelu palstan. Päätin siltä samalta kättelyltä selata kaikki nämä 6 sivua, joissa kerrottiin eri modeemien NAT ongelmista..
    Minua alkoi pännimään kuudennella sivulla se, kun kaikki laittoivat viimeisessä viestissään; "kiitän! Sain Azureuksen toimimaan, kaikki näyttää vihreää." , joten päätin antaa ammattilaisten hoitaa ihan tämän tekstin pohjalta minun ongelmani.
    Kirkoitin tämän jutun siksi, koska olen huomannut aika vähän
    TeleWell TW-EA201 modeemeissa olevia ongelmia..
    Sitten meni hermot, ja päädyin kirjoittamaan tämän oman tarinani..

    Siis laitteisto on Win XP:n palomuuri < on poissa päältä), Sonera Tietoturva (sellainen sininen kolmio, varmaan F-Securen "pohja"),
    olen käynyt läpi kaikki Azureuksen asetukset, mutta en ole löytänyt mitään.

    Lataukset toimivat kyllä vähän aikaa sitten (mutta huomattavan hitaasti), mutta nyt ne ovat pysähtyneet kokonaan.

    HELP ME PLEASE!!
     
  8. hannu80

    hannu80 Guest

    TeleWell TW-EA201 modeemissa ei ole NAT:ia eikä palomuuria.

    edit: Eli Azureus:in [bold]NAT- ja palomuuritesti[/bold]:n ilmoitus NAT-ongelmasta tarkoittaa sulla palomuuriohjelman ongelmaa.
    http://img124.imageshack.us/img124/282/azureus227fk.jpg

    Sun ei siis tarvitse välittää p2p-ohjelman asetuksissa olevasta porttinumerosta , kunhan vaan
    ohjelmallisen palomuurin asetuksissa on sallittu p2p-ohjelman kaikki liikenne sisään ja ulos.

    F-Secure Internet Security 2006 (Elisa/Sonera-tietoturvapalvelu) asetukset DC++ ja µTorrent ohjelmille.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/298413

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
    => [bold]Ohjelmallisen palomuurin asetukset p2p-ohjelmille.[/bold]
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.04.2006
  9. GTATokola

    GTATokola Member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo Sonera on muokannu sitä F-Securea, ja siinä ei oo sitä Internet asetuksia, ku ne on muokannu ne pois siitä.
    Mutta asensin nyt Nortonin, ja se on englannin kielinen.. Joten viititkö neuvoa sen "reijän" teko ohjeen/ tai sen että NJorton hyväksyy muurin lävitte sen Azureuksen..?

    EDIT: kato tonne: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/298413
     
    Viimeksi muokattu: 02.04.2006
  10. hannu80

    hannu80 Guest

  11. mattu36

    mattu36 Member

    Liittynyt:
    03.04.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  12. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
  13. Azrieel

    Azrieel Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun laitoin nuo asetukset mitä aiemmin kerroitte koko yhteys kaatui. Mikään softa ei toiminut?

    Oisko vielä jotain mitä voisi kokeilla?

    hieman vielä tarkennusta:

    Virtual server configuraation jälkeen vielä toimii, mutta kun Packet filteringin laittaa kohdalleen homamt kaatuu
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2006
  14. mattu36

    mattu36 Member

    Liittynyt:
    03.04.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  15. GTATokola

    GTATokola Member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    KIITOS SINULLE HANNU80!!

    Tämä on ihan tosi, että minulla on ollut tämä TODELLAKIN hyödyllinen Azureus noin vuoden, eikä minulla ole ikinä näkynyt vihreää, niinkuin nyt näyttää!! Parasta naamaa se on tarjonnut sinisenä, mutta nyt VIHREÄNÄ!!

    KIITOS HANNU80 VIELÄ TOISEN KERRAN, ODOTIN TÄTÄ HETKEÄ, ETTÄ PÄÄSEN KIRJOITTAMAAN TÄMÄN KIITOKSEN!!

    NYT VIHERTÄÄ!!
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2006
  16. SSaarinen

    SSaarinen Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    1,182
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    NAT-ongelma minullakin on :) Soneran 10/10mb-yhteydellä (HOASNET). Ihmettelin, kun kaikilla on jonkinsortin adsl-boxi, mutta itseltäni ei sellaista löydy. En tiedä miten sonera on HOASnetin rakentanut, mutta varmaan kellarissa on kaikki vehkeet. Kone on verkossa kiinni kaapelilla ja palomuurina toimii Norton Internet Security 2005. Windowsin oma palomuuri on pois käytöstä. Käytän myös Antiviriä ja paria muuta ilmaisohjelmaa, mutta vain koneen puhdistamiseen ajoittain Nortonin ohella.

    Käytin aiemmin BitCometia ja siinäkin valitti DHT:sta. Oli pois käytöstä "user settingeissä." Latasi silti päälle 300 kb/s, joten en kiinnittänyt huomiota. Nyt kun vaihdoin azureukseen, niin antaa alle 10kb/s, joten pitää saada asia kuntoon.

    Koneessa on Marwell Yukon-verkkokortti eikä muuta ethernet-pistorasian välissä ole. Koska windowsin palomuuri on pois käytöstä, niin eikös silloin Norton ole ainoa mikä voi ongelman aiheuttaa?? Olen sallinut kaiken liikenteen Azureukselle ja Javalle, mutta ei ole auttanut.

    Ainiin...älkää ehdottako, että vaihda takaisin BitCometiin :/ kiitos

    Olen myös käynyt läpi kaikki oppaat mitä täältä olen löytänyt. Lähes jokainen on käsitellyt porttien aukomista reitittimiin, joten en ole apua vielä löytänyt

    Lueskelin tuolta portforwardista ja älysin, että mun pitäisi varmaan saada tietää minkä reitittimen Sonera on taloon laittanut..?? Arvailtavaksi jää kertovatko ne sellaista tietoa ja tietävätkä edes semmoista asiakaspalvelussa??
     
    Viimeksi muokattu: 05.04.2006
  17. hannu80

    hannu80 Guest

    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 07.04.2006
  18. Jarzah

    Jarzah Member

    Liittynyt:
    28.11.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu-u eli samanlaista NAT onglemaa täälläkin. Omistan Zyxel Prestige 600 sarjan boxin ja F-secure 2006. Oon laittanu sallituks tuon azureuksen F-securesta, Windowsista sekä oon yrittäny laittaa tuosta Zyxelistä mut en oo varma et onko se oikein....eli mitkäköhän tässä mahtais olla apuna. Kiitos jo etukäteen! toivottavasti apu löytyy pian :D
     
  19. hannu80

    hannu80 Guest

  20. JttL

    JttL Member

    Liittynyt:
    13.12.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hoasnet ei rajoita portteja (lukuunottamatta porttia 25 ulospäin) jos vain kytkee sieltä hoasnetin asetuksista tilaksi "avoin".
     
  21. obie

    obie Member

    Liittynyt:
    07.02.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikähän ihme tässä on, kun ei vaan toimi. Telewell TW-EA711, jonka perässä kaksi konetta. Olen laittanut kaikki virtual serverit niin kuin pitääkin, mutta http://www.testmyports.com/index.php ilmoittaa vieläkin, että ei saa yhteyttä. Portti on tuolta 49000-65000 väliltä.

    1) Mulla on nyt sekä palomuurin puolelta että virtual serveristä säädetty nuo portit. Pitääkö olla vain Virtual serveristä? Jos se sotkee jotenkin että ne on molemmista. Siis ton boksin palomuurista kyse, softapalomuuria ei ole.

    2) Voiko reitittimen softa vaikuttaa? Jos se ei jotenkin pelitä. Voisi päivittää sen


    Edit: sain toimimaan. Oli destination port ja se toinen väärin päin palomuurin asetuksissa.
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2006

Jaa tämä sivu