1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Azureus NAT-ongelma

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi brimax 30.07.2005.

  1. hannu80

    hannu80 Guest

    @ateh: sun kysymys on vähän epäselvä.

    Jos olet tekemässä TeleWell:in porttiohjauksia niin tulee tämä IP-osoite:
    Käynnistä-valikko - Suorita - [bold]cmd[/bold] - OK - [bold]ipconfig[/bold] - Enter-näppäin.

    Ulospäin näkyvää (ulkoinen, external) IP-osoitetta http://www.myip.dk/
    ei laiteta verkkopäätteen asetuksiin, se laitetaan DC++ ohjelman asetuksiin.
     
  2.  
  3. vapa

    vapa Guest

    Mullakin valittaa kokoajan tuota NAT:ia, tai siis nyt näkyy että NAT tila ok, mutta ei ole vihreitä naamoja, vain keltaisia ja punaisia:/ Mun modeemi on Thomson tcm305, kaapelimodeemi. Osaisko kukaan auttaa mua hädässä? Enkä älyä mitään noista englannin kielisistä ohjeista... Kumminkin tavaraa tulee, mutta hitaasti ja epävarmasti ja keltaiset naamat vaan näkyy.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.02.2006
  4. MizuKudo

    MizuKudo Member

    Liittynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miulla näyttää, että NAT yhteyden toimivuus on kunnossa, mutta Azureus ei ole saanut lähiaikoina sisääntulevia TCP yhteyksiä. Mitäs sille pitäisi tehdä?
     
  5. Eugent

    Eugent Member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on myös NAT-Ongelma mutta mistään ei löydy oikeeta ratkaisua koska mulla on [bold]Norman[/bold] Virus Control ja [bold]Norman[/bold] Personal Firewall. Jos joku tietää hyvän ohjeistuksen Suomeksi tämän virustorjuntaohjelmiston NAT-ongelman poistoon olisin hyvin kiitollinen. Voin vain sanoa että tehtävä on haasteellinen kun kovin moni ei vaan sattumoisin käytä [bold]Normannin[/bold] virustorjuntaa.

    Ja modeemi on TeleWell TW-EA500
     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2006
  6. Lazee

    Lazee Member

    Liittynyt:
    04.03.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sama NAT-ongelma minulla. Modeemi on Zyxel prestige 600 series.
    Palomuurit on Fsecure Tietoturva plus.
    Auttakaa :D
     
  7. hannu80

    hannu80 Guest

  8. nortti72

    nortti72 Guest

    joops,lueskelin noita nat hommia ja mulla oli uusin versio käytössä ja se valitti koko ajan nat ongelmasta ja sit ystävä kehoitti lataamaan vanhimman version ja laittaa portiksi 9663.Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia ja otin pois kaikki uusimmat päivitykset valikoista,naamat vihreenä koko ajan.Azureus käyttää itse sisäistä porttia 6880 - 6881 ja sen väliltä,eli ei ole suositeltavaa käyttää noita portteja.Tämä on vain minun kokemus asiasta,mutta on toiminut minulla moitteettomasti.Unohdin sanoa että sis.ulos sama portti käytössä ja 1m/512 nopeudella tulee sisään 110kb/s ja ulos 40-50kb/s
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.03.2006
  9. Lanius

    Lanius Member

    Liittynyt:
    12.03.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla olisi tälläinen "nat" ongelma azureusta käyttäessäni.
    Käytössä zyxelin modeemi jossa nat + D-linkin reititin jossa ei nattia eikä palomuuria. zyxelin ip 192.168.1.1 ja d-linkin 192.168.0.1. Palomuurina zone alarm security suite.
    Homma toimi kunnolla kunnes pistin tuon d-linkin tuohon zyxelin ja koneen väliin. Nattiin olen avannut portit zyxelissä. D-linkkiin olen pistänyt virtual serverin joka ohjaa tuon azureuksen käyttämän portin 16102 koneeni ip osoitteeseen. Zone alarmiin olen myös avannut vielä ihan varmistukseksi tuon portin. Voiko ongelma olla siinä että zyxel ja d-link ovat eri verkkoalueella, eli pitäisikö pistää kumpikin esim. 192.168.1.xxx.
     
  10. hannu80

    hannu80 Guest

    @Lanius: Mikä D-Link ja ZyXEL sulla on? ZyXEL:in tyypin saa selville laitteen pohjasta katsomalla.

    D-Linkin "virtual server" on luultavasti NAT.
     
  11. Lanius

    Lanius Member

    Liittynyt:
    12.03.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jokatapauksessa olen siihenkin tuon portin jo avannut...
    Pystyn kyllä lataamaan azureuksella ihan hyvääkin vauhtia mutta nat ongelmaa se silti aina valittaa.
     
  12. hannu80

    hannu80 Guest

    Homma ei toimi jos kahdessa laitteessa on NAT toiminnassa.
     
  13. Lanius

    Lanius Member

    Liittynyt:
    12.03.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mutta onko tuo virtual server muka NAT. Jos on niin ei sitä ainakaan saa pois päältä...
     
  14. hannu80

    hannu80 Guest

    Minun on vaikeata auttaa ennenkuin vastaat ekassa viestissäni
    sinulle esittämääni kysymykseen.
     
  15. Lanius

    Lanius Member

    Liittynyt:
    12.03.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Zyxel 660R-61 ja D-link DI-514
     
  16. hannu80

    hannu80 Guest

    D-Link DI 514
    - Nopeus 11Mbps langaton laajakaistareititin
    - 4-porttinen 10/100Mbps kytkin
    - NAT palomuuri, VPN passthrough

    D-Link DI 514 porttiohjaus http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DI-514/DI-514index.htm

    ZyXEL Prestige 660R-61 - NAT on mutta ei palomuuria.

    ZyXEL:in NAT:ia et enää tarvitse, joten poista se seuraavilla ohjeilla:

    [bold]ZyXEL Prestige 660R-61 siltaavaan (bridge) tilaan eli NAT pois käytöstä.[/bold]

    [bold]1.[/bold] Käyttöjärjestelmän "Internet-Protokolla (TCP/IP)" asetuksissa valitse
    "Käytä seuraavaa IP-osoitetta" ja aseta seuraavat asetukset käyttöön:

    IP-osoite: [bold]192.168.1.30[/bold]
    Aliverkon peite: [bold]255.255.255.0[/bold]
    Yhdyskäytävä: [bold]192.168.1.1[/bold]

    [bold]2.[/bold] ZyXEL:in asetuksiin selaimella => http://192.168.1.1/

    Oletuksena käyttäjänimi on admin ja salasana 1234

    Avaa "Wizard Setup"-valikko ja vaihda asetukset seuraaviksi:

    Mode: Bridge
    Encapsulation: RFC 1483 (tämän pitäisi muuttua automaattisesti)

    "Next", "Next", "Save Settings" tai "Log on to the Internet!" ja "Logout".

    [bold]3.[/bold] Avaa uudelleen käyttöjärjestelmän "Internet-Protokolla (TCP/IP)" asetukset.

    Valitse "Hae IP-osoite automaattisesti"
    ja "Hae DNS-palvelinosoite automaattisesti".

    ZyXEL on nyt siltaavassa (bridge) tilassa - [bold]NAT ei ole päällä[/bold].

    HUOM! Jos myöhemmin haluat mennä ZyXEL:in asetuksiin niin kohdat 1. ja 3. on tehtävä
    ja NAT:in saa takaisin => Mode: [bold]Routing[/bold] ja Encapsulation: [bold]ENET ENCAP[/bold]
     
  17. Lanius

    Lanius Member

    Liittynyt:
    12.03.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    KIITOS TOSI TOSI PALJON!
    Eli toimimaan alkoi. =)
     
  18. Azrieel

    Azrieel Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo...

    Näyttää siltä että täältä saa apua, eli kokeilen minäkin:

    Nat ongelmia valittaa Azureus. Boksina Telewell EA210, Elisa ADSL liittymä.

    Ohjeita on tullut lueskeltua paljon, mutten saa vaan toimimaan.

    Olisin erittäin kiitollinen avusta

     
  19. nortti72

    nortti72 Guest

    Joo niin tuntuu olevan kaikilla se sama ongelma.Minulla azureus 2.2.02. versio kos en väärin muista kun ei nyt oo päällä,mutta se on joku vanha versio ilman lisukkeita ja pidän porttina 9663 ulos ja sisään ja ei oo nat ongelmaa kovinkaan usein,riipuu mistä imee.Mulla on kaikki päivitys ohjelmat uusimmista versioista pois koska se sotkee liikaa käyttöä...Mutta toiminut ilman valituksia NAT ongelmista,monesti se on riippunut onko se julkistettu väärälle trackerille...Koska lataan määrätyistä paikoista niin en julkista sitä trackerille koska se sotkee liikaa yhteyksiä eri paikoista.Eli yksin kertaisesti vanhin versio ilman päivityksiä ja portiksi 9663 ja en tiedä miten asetukset haluat ( koneesta ) riippuen niin oman valinnan mukaan,mutta toi portti on toiminut mulla hyvin...Noihin modeemi hässäköihin en oo perehtynyt mulla joku vakio a-link roadrunner et ei mulla modeemista ollut kiinni ja elisa,,,,,,

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.03.2006
  20. Azrieel

    Azrieel Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt olen taas kikkaillu ton kanssa. Kun testaan porttia välistä kaikki ok, välistä taas valittaa että ongelmaa on.. puuh...

    taidan kokeilla tota vanhempaa versiota. Mikäli jollain on vielä tarjota neuvoja, olen kiitollinen
     
  21. hannu80

    hannu80 Guest

    1. Ekana tarkistetaan onko modeemissa NAT:ia.
    http://www.telewell.fi/ohjeet/tw_ea210/tw_ea210_ohjeet.htm
    TW-EA210 modeemissa on oletuksena NAT ja palomuuri päällä.

    2. Sitten onko modeemin NAT toiminnassa.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
    => Mistä tiedän onko verkkopäätteessä NAT päällä?

    3. Jos NAT on toiminnassa niin TeleWellin NAT-asetuksiin portin uudelleenohjaus ja
    TeleWellin palomuuri (Packet Filter) asetuksiin saman portin avaaminen.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/284482

    Azureus ohjelman portti esim 35119 (TCP + UDP)
     

Jaa tämä sivu