1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Azureus NAT-ongelma

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi brimax 30.07.2005.

  1. Jazon

    Jazon Member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juupa juu, nuolasin ennenkuin tipahti. Ei ala naamat vihertää, ellen joka kerta kun käynnistän Azureuksen, käy vaihtamassa manuaalisesti sisääntulevien yhteyksien porttia. Eli F-Secun Client sotkee sitä jotenkin ? No ei tuo nyt iso homma ole vaihtaa, mutta ihmetyttää ?
     
  2.  
  3. tuure2

    tuure2 Regular member

    Liittynyt:
    22.08.2005
    Viestejä:
    166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mul ainakaa nat-ongelma ei mitenkää hidasta latauksia jotku tulee iha täydeltä kaistalta.
     
  4. tonyh1

    tonyh1 Guest

    Mitenkä nyt pitäs toimia, kävin siinä hubin asetuksissa, mutten tajunnutmitään... eli NAT-onkelma... A-link roadrunner 44c ja f-secure client sec. 6.00 käytössä, lisäksi gohomen laajakaista...
     
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Joudut roadrunnerin asetuksista ns forwardaamaan portin azureukselle. Etsi viestejä aiheesta.
     
  6. -kemisti-

    -kemisti- Active member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    6,305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
  7. Svinger

    Svinger Member

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm... miksiköhän mä en pääse muuttelemaan mun ADSL-modeemi/reitittimen asetuksia? Mulla on Nokian laite eikä siihen löydy ohjeita mitään. Jos mä laitan osoitteeksi 192.168.1.1 niin se iskee vaan page not found -sivun näytölle... Mistä tää voi johtua? Jos mä pingaan sen 192.168.1.1:sen niin paketit kulkee ihan normaalisti.
     
  8. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Onko tuo ip varmasti purkkisi ip?

    Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all

    Tuolta katso oletusyhdyskäytävä, se on purkkisi ip. Oletko kokeillut asettaa verkkokortillesi kiinteää ip:tä asetusten ajaksi? Eli kortille:

    IP: 192.168.1.2
    Aliverkon peite: 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä: purkkisi ip
     
  9. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Kaverilla on kanssa nokian boxi ja kun nat ei ole päällä, ei yhdyskäytävääkään saa tuolla ipconfig- all- juudelilla esiin. Lähiverkon ip ei tainnut olla 192.**- muotoinen vaan aivan joku muu.
     
  10. Ksalmi

    Ksalmi Member

    Liittynyt:
    24.09.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, auttakaahan nyt minuakin. Samaa NAT-ogelmaa täälläkin.
    Käytössä on
    Paikallisen (Ssp) puhelinlaitoksen liittymä
    Telewell TW-EA200
    Win XP sp2 ja sen palomuuri...
    Azureus 2.3.0.4
    AntiVir

    Ohjeita, ja minä kiitän. Olen jo sorkkinut sen verran että palomuurissa on, tai ainakin pitäisi olla Azureuksen mentävä reikä. Erikseen TCP vai UDP-mikälie-portti 49203 (Tiedän ei oletus, Filelist.org vaatisi näin) ja vielä azureus on lisätty winukan palomuurin sallittuihin ohjelmiin..
    Pitääkö Antiviristä vielä enabloida azureus, meinaan etten ainakaan löytänyt kohtaa johon luotettuja ohjelmia ois saanu luetella..
     
  11. Hellvis

    Hellvis Member

    Liittynyt:
    18.01.2005
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ittellä aika jännä ongelma FulDc:n ja NAT:n kans. Se valittaa NAT:sta ja ei mee sit kirveelläkään aktiiviseksi. Ihmeellisintä tässä on se et oon disabloinu NAT:n boxista. Purkki on RR44.
     
  12. Tero83

    Tero83 Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2005
    Viestejä:
    160
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on OPOY:n tarjoama kiinteistö liittymä (VDSL) ja Cisco 575 LRE ja Azureus herjaa NAT-ongelmasta. En saa nattia pois päältä tuolta löytyvien ohjeiden mukaan. --> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/99213

    En pääse esim. http:\\xxx.xxx.xxx.xx osoitteisiin selaimella.

    Osaisiko joku auttaa. Jos taloyhtiössä on rautapalomuuri tms. niin voiko sitä edes kiertää.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2005
  13. Svinger

    Svinger Member

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No ipconfigista saa just ton. Oudosti välillä se olisi löytävinään ton reitittimen mutta sitten se lopulta päättää, ettei löydäkkään. Siis lataa pitkään ennenkuin ilmoittaa. Mietin, että voisiko palveluntarjoaja jotenkin estää noitten muuttelun. Reititin nimittäin on alunperin heiltä (nykyään tosin jo oma) Malli on tosiaan Nokia MW1122
     
  14. Faeryan

    Faeryan Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2005
    Viestejä:
    282
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tero83:
    Nuo on kyllä nuo taloyhtiön/muiden vastaavien liittymät aika pahoja, ne joissa on rautamuuri jossakin kellarissa. Usein niissä on P2P -portit suljettuna. Kiertämään saattaisit päästä sillä että kokeilet ohjelmallasi kaikkia mahdollisia poortteja, tai teet porttiskanneritestin (Virusosion stickyssä on hyvä lista tällaisista), joka sitten kertoo mitkä portit on auki. Näistä kannattaa valita joku jossa ei ole muuta liikennettä, tai mikäli sellaisia ei löydy niin ainakin hyvin vähän liikennöintiä.
    Eli porttiskanneri, sitten avoimet portit ylös, ja googlella katselemaan mihin niitä yleensä käytetään. Sitten niitä vähiten käytettyjen kuuloisia kokeilemaan.

    madmax: Eihän nuo käyttämäsi portit ole ABC:n tai träkkerin blacklistillä?

    Ksalmi: Kokeile ilman Windowsin palomuuria. Se on muutenkin yhtä tyhjän kanssa jos sinulla on erillinen palomuuriohjelma.

    Hellvis: EDIT: Osaan ja hallitsen. Siis reitittävän tilan sijasta kokeile siltaavaa, ja katso auttaako. Reitittävä + NAT yleensä turvallisempi, mutta jos se ei toimi niin sitten siltaavalla.
    (Menihän ne nyt näin päin (aamuväsymys))
     
    Viimeksi muokattu: 11.11.2005
  15. bona90

    bona90 Member

    Liittynyt:
    24.10.2005
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla olis kans toi nat-ongelma. Modeemi on TeleWell TW-EA500
    ja Sygate Personal Firewall palomuuri, ja modeemisa on kaks konetta kiinni. toimiiko toisesa koneesa netti ettei sekoo mitenkään.
     
  16. Lassinat

    Lassinat Member

    Liittynyt:
    20.11.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, auttakaahan nyt minuakin. Samaa NAT-ogelmaa täälläkin.
    Käytössä on
    Paikallisen (Ssp) puhelinlaitoksen liittymä
    Telewell TW-EA200
    Win XP sp2 ja sen palomuuri...
    Azureus 2.3.0.4
     
  17. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    ea200:ssa ei ole NAT- muuria, joten paikallinen puhelinlaitos sap taitaa palomuurittaa noita liittymiä.
     
  18. Lassinat

    Lassinat Member

    Liittynyt:
    20.11.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin ja onhan mulla sitten tietysti myös F-Secure 2005..
     
  19. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    lettas

    NAT ei oo muuri ja EA200:sesta kyllä löytyy tuo. Itel just tuo purkki.
     
  20. Lassinat

    Lassinat Member

    Liittynyt:
    20.11.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No mitäs mun nyt pitäisi tehä tolle??
     
  21. Loge

    Loge Guest

    Jaa melkein kaikilla näyttäs olevan NAT-ongelma, kuten myös mulla.. Oon tehny NATtiin reijät, mutta ei mee läpi. Käytin jopa NATia pois päältä ja kuitenki herjaa NAT-ongelmaa, missä vika? Windowsin palomuuri pois päältä ja F-secure "sallii" azureuksen..
     

Jaa tämä sivu