1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Azureus NAT-ongelma

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi brimax 30.07.2005.

  1. golffie

    golffie Member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaiskos joku jeesata miksen saa lisättyä noita itsetekemiä "custom port forwardeja" motun asetuksiin?

    Eli kyseessä on RR24AP ja olen tehnyt koko homman paarikertaa portforward.com:in ohjeiden mukaan alusta loppuun, ja kaikki menee hyvin viimeiseen askeleeseen saakka, eli en saa lisättyä noita tekemiäni asetuksia tuohon listaan...

    jos olisi joku niksi olisin todella kiitollinen =)
     
  2.  
  3. Primmee

    Primmee Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2006
    Viestejä:
    171
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse vaihdoin uTorrenttiin niin johan alkoi heti latamaan täyttä kaistaa. Suosittelen, aiemmin oli käytössä azureus ja ongelmia lykkäs natin kanssa EA 501 boxin kanssa.
     
  4. aklapinen

    aklapinen Member

    Liittynyt:
    14.09.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omistan ZyXEL Prestige 660R-61 ja olen edennyt juuri noiden ohjeiden mukaisesti mutta tästä: http://192.168.1.1/ osoitteesta tuleekin näyttöön tällainen: http://img299.imageshack.us/img299/3074/12341lx8.jpg
    Salasanoiksi olen kokeillut 1234, admin, (tyhjää) ja password
     
  5. aklapinen

    aklapinen Member

    Liittynyt:
    14.09.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ELI mitä nyt pitäisi tehdä?? :/
     
  6. Hansuli

    Hansuli Member

    Liittynyt:
    23.07.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselle tuli Azureuksen kanssa ongelmia (naamat pysyy keltasina) kun ostettiin reitittimeksi TP-LINKIN WR642G, oon yrittäny vaihtaa IP:tä staattiseksi, Ohjata ton TP-Linkin kautta azureuksen portit mutta ei toimi, oisko jollain jotain ehdotuksia tai vinkata toista vastaavaa ohjelmaa (Dc++ on jo) jossa ois helpompi NAT-ongelmat ratkaista?
     
  7. c0sta

    c0sta Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itellä kans TP-Link TD-8840 enkä saa portteja auki sitte millään, apuja kaivattais kans.
     
  8. matti84

    matti84 Member

    Liittynyt:
    21.09.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro

    Mullakin on vähä onkelmia:

    Purkki on Zyxel P-660HW-D1
    Yhteys DNAn meganen

    Olen koittanut avata portin modeemin asetuksista:
    Eli eli...

    ip config antaa
    1) ip osoite
    2) aliverkon peite
    3) Oletusyhdyskäytävä


    Kun asettaa niitä NAT asetuksia, niin siellä kysytään server ip-address ja default serveriä. Laitoin molempiin ton ensimmäisen (ip osoitteen).

    Lisäksi laitoin F-Securen hyväksymään uTorrentin. uTorrent näyttää, että nettiyhteys toimii kuten pitääkin.

    Kuitenkin kun laitan uTorrentin lataan jotain, niin se antaa seuraavat arvot

    down speed: noin 35 kB/s
    up speed: noin 50 kB/s

    Lisäksi, kun se lataa, niin netti hidastuu aivan tuskallisen hitaaksi. Jos jollain olisi tähän ongelmaan jonkinlainen ratkaisu, niin lupaan papukaijamerkin!!!

    Kiitoksia kaikille jo etukäteen!!!


     
  9. kp199

    kp199 Member

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    NAT ongelma minullakin. Modeemi on Ascom Powerline APA-15i, en löytänyt laitetta portforwardointi listalta enkä hakukoneillakaan ole löytänyt apua. Apuja tarviin.
     
  10. ManHu

    ManHu Member

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nonniin.. nyt on tullut sähellettyä itse jo aivan tarpeeksi tämän kyseisen ongelman kanssa ja päätin että olisi aika turvautua asiasta oikeasti jotain tietäviin tyyppeihin.

    ZyXEL Prestige660HW61 on minulla käytössä.

    Elikkäs:
    -Olen asettanut static ip-addressin.
    -Olen vaihtanut portit Azureuksen valikosta (TCP:64535, UPD:6881)
    -Olen käynyt vaihtamassa purkin NAT asetukset ja laittanut sen sallimaan nuo kyseiset portit.
    -Olen tarkistanut että F-secure sallii Azureuksen.

    Silti näyttääpi keltaista naamaa.. latausnopeudet ovat hyvällä tuurilla jopa huimat 30 kB/s.

    Olenko tehnyt jotain väärin, vai onko jotain tekemättä?
     
  11. ManHu

    ManHu Member

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin ja sanottakoon nyt vielä että normaalisti latausnopeus olisi jossain 110 kB/s tienoilla koska nettiyhteys on 1 meganen.
    (eikö täällä voi muokata edellistä viestiä??)
     
  12. matti84

    matti84 Member

    Liittynyt:
    21.09.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Latausnopeuteen saattaa vaikuttaa myös se, mistä sitä imutat. Jos se tulee jostain Etelä-Afrikasta ja matkalla on jotain ongelmia, niin silloin sinun yhteytesi ei vaikuta nopeuteen mitenkään.

    Korjatkaa jos olen väärässä
     
  13. Jolle23

    Jolle23 Member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla pukkaa nattia näyttää keltasia naamoja

    Modeemi A-Link RR24
    oletusyhdykäytä 10.0.0.2
    soneran laajakaista
    portti59675
     
  14. Anictor

    Anictor Member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tein mitä sanottiin, menin sinne asetuksiin, laitoin ne portti numerot, ip osoitteet jne ihan oikein mutta silti Azureus vinettää edelleen siitä samasta tyhmästä NAT ongelmasta.

    Mulla on Zyxel 600 series.

    Eli siis, mitä teen väärin?
     
  15. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Laita Azureusin asetuksissa käyttöliittymän NAT-tila päälle:
    Työkalut > Asetukset > Käyttöliittymä > Ulkoasu > [X]NAT-tila

    Tämän jälkeen kun lataat ja jos Azureusin alapalkissa on punainen pallo ja teksti "Yhteysongelma" niin silloin on NAT-ongelma.

    - Azureusin "Yhteysongelma" http://img225.imageshack.us/img225/2932/azureus7ir8.jpg
    - Azureusin "NAT-tila OK" http://img100.imageshack.us/img100/1928/azureus42lf8.jpg

    Tarkista myös että Azureusin asetuksissa "Autom.nopeus" on poistettu käytöstä ja "lähetysnopeus" ja "enimmäislähetysnopeus" asetukset on oikein, ohjeet löytyy linkin oppaasta.

    NAT-ongelma p2p-ohjelmissa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176

    Oppaassa on uTorrent, Azureus, BitComet, eMule, DC++ ja RevConnect ohjelmien porttiohjaukset ja asetukset.

    Muista tehdä kiinteät IP-osoitteet mikäli samassa verkossa on kaksi tai useampi tietokone, muuten p2p-ohjelman (tai nettipelin) porttiohjaus ei toimi. Katso oppaasta kohta "KIINTEÄT IP-OSOITTEET".

    ***********************************************************

    Zyxel ADSL-modeemit http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/577971#3536789

    ***********************************************************

    Lähes kaikissa PortForwardin ohjeissa on virhe Azureusin porttiohjauksissa, portille 6881 ei tarvitse tehdä porttiohjausta.

    Modeemin/reitittimen asetuksiin laitetaan sama porttinumero mikä on oman tietokoneen Azureusin asetuksissa, esim 18914

    Älä käytä portteja 6880 tai 6881

    ***********************************************************
     
    Viimeksi muokattu: 11.03.2008
  16. khandaras

    khandaras Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    460
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Oon tehnyt kaiken mitä täällä neuvotaan, mutta ongelma on : Azureuksen nat- ja palomuuritesti ei hyväksy mitään porttia. ZyXEL P-660HW-D1 -modeemista on tehty port forwarding asetukset kuten pitääkin, ja ZyXelin palomuuriin on tehty aukko noille porteille. TCP:nä on 49160 ja udp:nä 61267. Softapalomuurista on kaikki azureuksen liikenne sallittu. Mä vaan en ymmärrä mikä vielä mättää... Ilman palomuureja on kokeiltu; ei auta. Upload menee täyttä kaistaa, latausta tulee maksimissaan 1/4 kaistalla.
     
  17. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    - laita Azureusin asetuksiin sama porttinumero TCP ja UDP:lle niin onnistuu helpommin porttiohjauksen tekeminen.
    - ruksaa Zyxelin Firewall-asetuksessa (väliaikaisesti) palomuuri pois päältä niin on yksi vikapaikka vähemmän.

    Jos ei toimi niin laita Zyxel (väliaikaisesti) siltaavaan tilaan niin jälleen on yksi mahdollinen vikapaikka vähemmän. Muista siltaavassa tilassa käyttää palomuuriohjelmaa, XP:n/Vistan palomuurissa p2p-ohjelman nimen edessä oltava ruksi http://img80.imageshack.us/img80/2339/palomuuriyg3.jpg
     
  18. khandaras

    khandaras Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    460
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Ei vaan yksinkertasesti auta. Onko muita p2p clienttejä joissa ois sisäänrakennettu ipblocker kuin azureus? Tää on kyl aika erikoinen, kun ekalla läyttökerralla toimi ihan hyvin, välillä näyttää että ei nat-ongelmia ja joskus nat ja palomuuritestikin toimi.
     
  19. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Morjesta!

    Purkkina on telewell ea-200. Laitoin static ip:n ja muutin asetukset niiden sivujen mukaan niin että NAT olisi pois käytöstä (sillattu yhteys). Kaikki asetukset olivat valmiiksi siellä oikein, paitsi PVC-adaptereiden asetuksissa virtual circuitit olivat enabled.

    Muutin ne disabled tilaan ja tein muutenkin ohjeiden mukaan.

    Sitten käynnistin purkin uudestaan, mutta nettiin ei päässyt ennenkuin virtual circuitit muutti takas enabled tilaan.

    keltasta hymiötä antaa edelleen.

    Mikä neuvoksi?
     
  20. no_0b

    no_0b Member

    Liittynyt:
    04.02.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla on ihan sama ongelma. pääsin tohon kohtaan missä pitää syöttää ip-osote osoteriville, mutta se ei hyväksy mitään salasanaa. se ei edes kysy käyttäjänimee. apu olis tervetullutta
     
  21. Varpomaa

    Varpomaa Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    191
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on ZoneAlarm ja se estää ton azureuksen vaikka olen laittanut sielt Program Control Allow Azureus mut kun katon Alerts & Logs siel on Azureus was blocked form connecting internet. APUA!
     

Jaa tämä sivu