1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Azureus NAT-ongelma

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi brimax 30.07.2005.

  1. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisi helpompi etsiä vikaa jos kokonaan poistaisit tuon F-Securen palomuurin käytöstä (Lisää tai poista sovellus). Samalla sulla taitaa mennä myös virustorjunta joten älä käy latailemassa krakkeja Pirate Bay:stä.

    Noissa F-Securen uusissa palomuuriversioissa on vikana että p2p-ohjelmat ei välttämättä toimi, vaikka p2p-ohjelman liikenne on sallittu F-Securen asetuksissa.
     
  2.  
  3. adrians

    adrians Member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viittiskö kukaa tehdä semmost selkeetä ohjetta jolla pääsee eroo tosta NAT-ongelmasta. Eihän noista teidän ihme selitysistä ota selvää.

    Kiittäen etukäteen
     
  4. RRRRR

    RRRRR Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeilkaa vaihtaa uTorrent ohjelmaan, tai BitComet:iin..
    Ensimmäinen vaihtoehto toimii kuin "junan vessa".

    Behind NAT or UPNP
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2006
  5. mh_84

    mh_84 Member

    Liittynyt:
    09.08.2005
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No utorrent on ennen toiminu kuin junan vessa. Mutta nyt yhtäkkiä alko kaikki tökkiin. Ei toimi DC, Azureus tai uTorrent enää. Olen tarkistanu kaikki mitä keksin, IP-osoite ei ole muuttunut. Boksin asetuksista tarkistin portit, kaikki OK. Kokeilin vielä lukuisia eri portteja, mutta mikään ei auta. Olisko kenelläkään ideoita?

    Boksi on TW-EA400.

    Toinen vanha ongelma myös tuon boksin kanssa. Aina kun käyttää jotain noista edella mainituista ohjelmista, jonkin ajan päästä modeemi menee "tukkoon", eli netti ei toimi vaikka sammutan torrent clientin tai DC:n ennen kuin boottaan boksin. Samaan aikaan kun noista ohjelmista joku on käynnissä, ei netin käyttamisestä voi edes haaveilla.
     
  6. RRRRR

    RRRRR Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jumiutumiseen syynä taitaa olla reitin itse, joka ei pysty käsittelemään niin montaa yhteyttä samaan aikaan.

    Itselläni on D-LINK DGL-4300, 99- 150€. (DGL-4100 ilman WLAN:ia)
    Laite ei jumiudu juuri ollenkaan. Osaa priorisoida liikennettä mukavasti. Jopa BF2:n pelaaminen luonnistuu pienellä ping:in nousulla.
    linkki Testiin jossa testataan sopivaa reitintä P2P käyttöön.

    Mitä jos palveluntarjoajasi on alkanut rajoittamaan liikennettäsi?
    Oletko kokeillut kaikkien asetuksien oletus asetuksia palomuuri puolella? Softa muuri?
     
    Viimeksi muokattu: 17.12.2006
  7. mh_84

    mh_84 Member

    Liittynyt:
    09.08.2005
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelma ratkaistu. Olen sammuttanut XP:n palomuuripalvelun jokin aika sitten tuolta valvontatyökaluista. Kun nyt käynnistin sen, silti pitäen XP:n palomuurin pois päältä, niin kappas vaan, alkoi toimimaan. Outoa sinänsä, että on toiminut jo jonkin aikaa vaikka se palvelu ei ollutkaan käynnissä.
     
  8. 00p33

    00p33 Member

    Liittynyt:
    01.01.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mullakin on toi Telewell ja itse vaan pistin asetuksista upnp päälle ja nat päälle ja avot, johan alkoi toimia..
     
  9. sklansky

    sklansky Member

    Liittynyt:
    19.02.2007
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitenkäs minun pitäisi toimia kun tuota NAT ongelmaa koko ajan näyttää ja itselläni on kaapelimodeemi, joten en ole kauheasti löytänyt apuja noista edellisistä viesteistä? Palomuurina on muuten F-Secure.
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2007
  10. freekevin

    freekevin Member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Perkeleen perkele!
    WHR-HP-G54 reititin tuottaa NAT päänvaivaa tuhottomasti.
    Palomuurina ilmainen Comodo.

    Azureus ei vaan tajua näyttää vihreää naamaa (ja trakkerit vinkuu kun eivät saa yhteyttä | not connectable) vaikka olen kaikki kikat kokeillut.

    Portforwardista updnp whateveriin.

    Nyt ei vaan pojat toimi tää homma :(
    Apua kiitos.
     
  11. freekevin

    freekevin Member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näinhän se menee.. vaihdoin azureuksen utorrenttin eikä edistystä tapahtunut.

    Portforwardin ohjeet kusee kun teen niinkuin siellä käsketään.

    ERROR: LAN Side IP Address
    description: Out of LAN side network address range

    Hevon v*ttu!
     
  12. Mosku69

    Mosku69 Member

    Liittynyt:
    12.04.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    voisko joku viisas kertoo mitä nämä tarkoittaa??
    UDP
    I2P verkko
    ____________________
    ja haittaako se kun oon reitittanyt TCP ja UDP verkon samaan porttiin hidastaako se latausta paljonkin??? vaikka azureus sanoo Nat tila ok TCP portinkohdalta ok??
     
  13. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Google auttaa kun sitä viitsii vain käyttää.

    UDP
    I2P

    Ei haittaa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2007
  14. sleppu

    sleppu Regular member

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En oo onnistunu saamaan tota NAT juttua toimii.. nii oon nyt resetoinu modeemia niin active on toiminut dc:ssä reilun viikon, mut nyt ei auta reset.. yleensä painoin 30s.. mut nyt ku painan 30s niin se valo ei vilku.. nii miten sen saa toimimaan ...
     
  15. freekevin

    freekevin Member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Yhdyn itseeni uudelleen.
    Ei toimi ei.
     
  16. Koppis3

    Koppis3 Guest

    Mulla toimii Azureus ihan suht hyvin, ja vihreetä naamaa näyttää kokoajan, mut ku en oo mikää tietokonenero, ni´ihmettelin sitä vaa et miks toi imuttaa vaa jotain 26kB/s vaikka enmmäis lataus hommeleihin oon laittanu rajoittamaton :<
     
  17. Koppis3

    Koppis3 Guest

    Kokeilin vaihtaa sitä toisiin torrentteihin mut sitte tuli vaa 13kB/s
    oon yrittäny säätää asetuksia sillee että pitäis tulla normaalisti mut mitään ei käy.
     
  18. Niksu_55

    Niksu_55 Member

    Liittynyt:
    01.02.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla olis uTorrent NAT ongelma eli miten puhkon NATiin portteja yksinkertaisesti. [A-link RR40E]
     
  19. Jatu91

    Jatu91 Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä purkkina olis telewellin EA510, miten saisin azureuksen naaman vihreäksi? En uskalla itse mennä sörkkimään, joten voisitteko neuvoa tyhmempää. Kiitos jo etukäteen
     
  20. Varpomaa

    Varpomaa Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    191
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on taas p66-90 series ja azureus (mul on Vuze) näyttää keltaisia naamoja vain. mul on f-secure 07 ja virusuoja sama antaisitteko neuvoja?
     
  21. marssi

    marssi Member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on tai olis TW-EA201 mutta en pääse sillä edes nettiin, johtuu ilmeisesti siitä kun teen sen testin niin tulee FAIL siihen ip connect kohtaan...voiko joku antaa neuvoja, nyt on käytössä liittymän antama TW-EA501...
     

Jaa tämä sivu