1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Azureus NAT-ongelma

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi brimax 30.07.2005.

  1. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Minkä ip:n saat komentoriviltä, eli käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig
     
  2.  
  3. Jonuski

    Jonuski Regular member

    Liittynyt:
    29.01.2006
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    IP Address................................:192.168.1.33
     
  4. pinguuu

    pinguuu Guest

    pkaksp, jos minulta kysyit niin saan 62.183.xxx.x
     
  5. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    pinguuu,

    Modeemisi on sillatussa tilassa, eikä näin ollen sinne tarvitse porttiohjauksia tms tehdä.

    Jos jostain syystä haluat modeemisi asetuksiin mennä, niin sinun täytyy asettaa koneen verkkokortille kiinteä ip-osoite samalta osoitealueelta kuin modeemin oma ip on ja määrittää modeemi oletusyhdyskäytäväksi.

    Mutta kuten sanoin, niin mitään säätöjä p2p-ohjelmia varten tuonne ei tarvitse tehdä.
     
  6. sarestyen

    sarestyen Member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    azureus valittaa nat-ongelmista.. en onnistu avaamaan sisääntulevalle tcp-liikenteelle porttia, käskee myös tarkistamaan hajautetun tietokannan käyttämän udp portin. en tajua tämäntyyppisistä ohjelmista ja niiden säätelystä yhtään mitään... apua
     
  7. sarestyen

    sarestyen Member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    käyttöjärjetelmänä xp, palomuuri windowsin oma, tietoturva f-secure
     
  8. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  9. sarestyen

    sarestyen Member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    entä mistä sen reitittimen mallin tietää? ja tiedän että pitäisi aina lukea kaikki edelliset viestiti läpi ennenkuin kysyy, jos vaikka siihen olisi vastattu, mutta alkaa hyppiä kaikki termit silmille enkä tajua sitten mitään siitä mitä luen...
     
  10. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Valmistaja ja malli löytyy ostokuitista, ohjekirjasta ja luultavasti myös reitittimestä (takapuolelta, pohjasta).

    Jos NAT löytyy sinun reitittimestä niin selaimella reitittimen asetuksiin, sinne laitat sisäverkon ip-osoitteen (näkyy ipconfig /all komennolla) ja Azureusin porttinumeron, niin Azureus ei valita nat/tcp/udp ongelmista.
     
  11. sarestyen

    sarestyen Member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  12. MaMaDoG

    MaMaDoG Regular member

    Liittynyt:
    27.06.2006
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en tajunnut noita ohjeita, mutta mulla auttoi kun resetoin boksin niin ip vaihtu ja sitte kaikis ware ohjelmissa toimi kaikki portit moitteettomasti yms. :D
     
  13. Snaageli

    Snaageli Member

    Liittynyt:
    09.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Samaa NAT-ongelmaa täälläkin, boxina on ZyXel Prestige600 series, Norton Antivirus 2004 ja Zonealarm. Oon koittanu portforward.comin kautta säätää, mutta ei vaan onnistu. Kun koittaa päästä boxia sääteleen, niin ei vaan kirjaudu sisään ja sivulla pyytää vain salasanaa, mutta senhän pitäisi myös nickki kysyä?
     
  14. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @Snaageli:

    Sivun ylälaidassa on HAKU: ja sinne kopioi: zyxel prestige nat
     
  15. ZenDe

    ZenDe Member

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen avannut portit palomuurista ja sallinut kaiken mahdollisen liikenteen palomuuriohjelmalla Azureukselle. Se näyttää välillä vihreää naamaa, mutta usein myös keltaista. Normaalia?
    Ja toinen asia, joka mietyttää on: Latailen jotain leffaa. Jakajia näyttäisi olevan +20 ja lataajia 1-5. En kuitenkaan onnistu yhdistämään kun muutamaan jakajaan, ja nopeus on huimaa 5-10kt/s. (löytyy 4mbit/s downkaista, joten ei ole siitä ainakaan kiinni). Useimmiten kuitenkin tulee täydeltä kaistalta.
     
  16. lolleri

    lolleri Member

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo,eli mulla olis kanssa nat ongelma...oon tässä asiassa ihan uusi,
    joten olen tosi helposti pihalla.Tämän takia pyytäisin sellaista
    step-by-step kaavaa. Boksina mul on TW-EA510 langaton nettiyhteys.
    Mulla azureus lataa vähän aikaa jotain 1-10 kb/s ja sitten menee kokonaan nollaan.Sitten koko netti ei toimi ennenku ottaa netin irti koneesta ja laittaa takasin.
    Olisin tosi kiitollinen jos joku auttausi sillee askel askeleelta.

    Niin,ja windowsin palomuuri on pois päältä ja mitään muuta en käytä.
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2006
  17. Snaageli

    Snaageli Member

    Liittynyt:
    09.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vähän myöhässä vastailen, mutta koitin hakua, eikä onnaa. Koitin tota static ip juttuakin säädellä, ei toiminu senkään jälkeen se modeemin konfigurointi, jos se nyt sitä edes oli. Elikkäs, missä vika?
     
  18. lyrska

    lyrska Member

    Liittynyt:
    16.10.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo elikkä sama NAT-ongelma on itelläkin azureuksessa.
    Onko kukaan keksinyt yksinkertaista vastausta ongelman korjaukseen?????
     
  19. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    NAT-ongelmaan ei ole yksinkertaista vastausta, koska reitittimiä on niin useita erimerkkisiä ja jokaiseen tehdään NAT-asetukset eli porttiohjaukset eritavalla. Lisäksi valmistajilla on samoista malleista eri revisioita ja asetukset vaihtelee vielä mikä bios-versio reitittimessä on.
     
  20. Parasita

    Parasita Member

    Liittynyt:
    03.12.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tein näin mutta vieläkin valittaa nattia. Palomuurini on muuten Sygate. Ja winkkarin palomuuri ei ole päällä. Ja Azureuksen nat-testi valittaa, että NAT-ongelma havaittu!
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2006
  21. jones03

    jones03 Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt alkaa niinku taidot ja tiedot loppua. Azureuksen nat ongelma mullaki.Azureus on tähän asti toiminu ku unelma viim.2 vuotta ny ku yhet sivut päivitty niin trackkeri kehu että portti 6881 is black listed.ok vaihdoin porttia ja oon meinaa yrittäny ainaki kymmentä eri alueelta 49152–65534,ja aina jotai valittamista joko nat, palomuuri testis nat ongelma havaittu tai si naamat keltasella kokoajan ja alhaalla lukee dht:n käyttö estetty. Purkki on zyxell Prestige 660HW61 ja oon laittanu sielta natin sekä firewallin päästämään läpi aina sen portin mitä oon azureukseen koittanu,Palomuurina\virus ohj F-Secure 6.15 build 50 ja siellä lukee myös azureuksen kohalla että salli menevä ja tuleva liikenne ja portit myös,ja ei siltikää...oon lukenu täältä kaikki ohjeet ja ei mikää tunnu auttavan,et jos jollai olis joku ehdotus tai jotai mitä vois tehä,olisin hyvin kiitollinen!
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2006

Jaa tämä sivu