1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Avin muuntaminen dvd:ksi

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Tane126 23.05.2005.

  1. PredatorX

    PredatorX Member

    Liittynyt:
    31.07.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten filmmachinella voi laittaa menut? ku tossa yhdessä viestissä sanottiin että on mahdollista tehdä menut olis ihan kiva tietää
     
  2.  
  3. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    FilmMachinea en ole saanut toimimaan joten en sitä osaa neuvoa.

    Ei tartte divxTodvd:ssä olla samannimisenä tekstitykset. Onhan sulla kuitenkin se 1.99 versio?
     
  4. tonno

    tonno Member

    Liittynyt:
    12.08.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon tässä monet kerrat lukenu näitä teidän juttuja ja nyt oli pakko tulla kertomaan oma versio kuinka itse homman teen. Oon kyllä ihan alottelija näissä hommissa, mutta onnistuu kumminkin. Eli mulla on 2x avi ja 2x sub tiedostoa(cd1 ja cd2). Ensin laitoin Subtitle Workshopilla tekstit ohjeen mukaan. Sitten laitoin kaikki (leffa1.avi,leffa1.sub,leffa2.avi,leffa2.sub)samaan kansioon. Seuraavaksi avasin molemmat avit InterVideo WinDVD Cretoriin ja valitsin minkälaisen menun haluan ja jne. En polttanut leffaa DVDlle, mutta tohon "kääntämiseen" meni aikaa reilu 1h, ja leffa on reilu 2h.
    Kun katsoin koneelta sitä puolessavälissä olevaa tiedostojen liitos kohtaa, niin siinä ei ollut mitään taukoa tai räpsyntää, tekstit näkyy normaalisti ja kuva oli hyvä. Eli nyt on koneella video_ts ja audio_ts tiedostot ja ne pitäis seuraavaksi polttaa levylle, kunhan vain muistaa ostaa semmosen.
    Ja koneessa oli ffdshow.
    Kiitoksia kovasti näistä ohjeista mitä täältä löytyy, niistä on ollut suuri apu.
     
  5. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä itse käytän seuraavia tapoja saada divx dvd:lle :

    Kiinteillä teksteillä:
    1. WinAvi:lla saa 40min-2,5h ajassa muutettua divxin kiinteillä teksteillä dvd:lle (tosin ffdshowssa pitää olla subtitles kohdassa ruksi ja säädettynä tekstin korkeus ja fontti.) WinAvilla ei saa laitettua valikoita.

    2. Nero Vision Express: Tee Dvd valikoiden kera. (Ffdshow tekee kiinteät tekstit jos on subtitles kohdassa ruksi) puolentoistatunnin leffan konvertoiminen valikkoineen kestää n. 3h.

    EPÄKIINTEILLÄ TEKSTEILLÄ (joita voi laittaa monia esim. erikielisiä)
    3. VSO DivX to DVD: Ilman valikoita. Mutta tekstejä voi laittaa monia. Tekstitystuki vain uusimmassa versiossa (joka on ilmestynyt jo).
    kestää 4-6h puolentoistatunnin leffan konvertoiminen.

    4. DVD Santa: Helppokäyttöinen. Voit laittaa monia tekstityksiä.
    puolentoistatunnin leffan konvertoiminen kestää n. 4-6h.


    (Kaikki ohjelman näistä ovat maksullisia mutta ilmaiset trial versiot saa internetistä , nerossa ja WinAvissa trialit eivät vaikuta toimintaan, mutta Vso ja DVDSanta jättävät elokuvaan pienen mainoksen ns. 'vesileiman'. Muistaakseni WinAvi ei edes kovin äkkiä lukkiudu. Kaikissä luetteloimissani ohjelmissa laatu on vähintäänkin DivX:iltä odotettavaa eli hyvää laatua.)

    Tästä nelikosta on aina helppo valita sopiva vaihtoehto. Esim Ajan, laadun tai valikoiden mukaan.

    (itse käytän eniten WinAvia koska se on huippunopea.)
     
  6. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuohon edelliseen vois tehdä sellaisen huomautuksen että sulla taitaa olla aika hidas kone. Mulla (2100mhz prosessorilla, eli ei mikään huippu tämäkään) tuo muunnos sekä NEROlla että VSO:lla kestää hieman vähemmän kuin mitä elokuvan pituus on.
     
  7. qsz

    qsz Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.divxfinland.org/p71.html

    omasta mielestäni paras menetelmä. pelkkiä ilmaisohjelmia käyttäen. ja näillä ohjelmilla lopputulokseen saa itse vaikuttaa todella paljon, toisin kuin monissa muissa ohjelmissa. Minusta esim. VSO DivX to DVD on aika suppea ohjelma. Tosin jos haluaa helppokäyttöisyyttä niin hyvä siinä tapauksessa.
     
  8. yussef

    yussef Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2005
    Viestejä:
    370
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm..tuohon voisin laittaa omia kokemuksia ko. ohjelmista
    ffdshow jutut ei oo toiminu ykskään pilkulleen ohjeen mukaan tehtäessä..tmpenc tuntuu bugaavan ja muillakaan ei oo subit tullu mukaan. Avi2dvd bugaa vielä enemmän, yhen bugin ku on saanu jotenki kierrettyä tulee seuraava vastaan...eijeijei..ja sit divx2dvd ei mulla tuu subit leffaan vaikka ne oon laittanukki muuntamaan alottaessa
     
  9. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    divxtodvd:ssä sun pitää laittaa ne tekstit päälle siitä kaukon subtitle nappulasta leffaa katsottaessa. Uusimmalla versiolla onnistuu myös menujen teko helposti.
     
  10. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko tämä tapa nykyään järjevää, kun tarvii noin useita ohjelmia. Viittaan alkupään linkkiin(ja onhan toi mainittu tos jäljempänäkin):

    http://www.divxfinland.org/p71.html

    Vai onko tämä Divx2DVD2 paras vaihto-ehto?
    Vai kenties joku muu?

    Homman pitäis siis onnistua aloittelijalta...
    Haluisin ohjelman, missä olis mahd. paljon toimintoja, ettei tarvii useita ohjelmi, mutta jos jälki on parempaa useita ohjelmia käyttäen, niin sit käytetään.

    Onko noi ohjeet, jotka löytyy täältä tohon DivX2DVD2 just tuohon versioon vai toimiiko myös esim. 1.99.20.16 versiossa. On jo niin lähellä toi versio...



     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2006
  11. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  12. qsz

    qsz Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo nykyisin ConvertXtoDVD-nimellä tunnetun ohjelman trial versio vaan lisää vesileiman lopulliseen tuotokseen. Riippuu tietenkin katselijasta häiritseekö se vai ei. Jos häiritsee niin toinen samantapainen ja helppokäyttöinen ohjelma on tässä ketjussa aiemmin mainittu Avi2DVD, joka on täysin ilmainen.
     
  13. NeoX-

    NeoX- Member

    Liittynyt:
    11.03.2005
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm, huomasin tuossa, että ainakaan minulla ei lisää tekstiä, jos tekstitys alkaa vaikka tyyliin:
    {1}{1}23.976
    {260}{312}Tämänkin tekstityksen tarjosi:
    {318}{323}W
    {324}{329}WW

    Mutta lisää, jos tekstitys on tyyliä:
    1
    00:00:26,200 --> 00:00:30,796
    Olen Reno Rizzolla, ja minulla on

    Mites saisin kaikki tekstit tuohon tyyliin? Muuten ei tunnu
    softassa onnistuvan tekstien lisääminen.

    EDIT: Jahas, tuli luettua ja selvis. Ite oon aina vaan muuttanu nimen
    (avannu notepadilla ja tallentanu *.srt päättellä). Mutta se ei näköjään olekaan sama asia :) Eli convertteria kehiin ja *.sub-tiedostot *.srt-tiedostoiks. Kiitos ^_^
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2006
  14. baepis

    baepis Member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Convertxtodvd. Tekstit srt muodossa ja sama nimi ku elokuvalla niin varmasti toimii. Poltto vaikka nerolla.
     

Jaa tämä sivu