1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AVI ääni ongelma

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi ODB 24.05.2002.

  1. ODB

    ODB Guest

    1.Olen ensikertalainen
    2. Olen lukenut & tutkinut k-palstaa
    3. Silti tarvitsen apua

    AVI:n äänet kuuluu kun katson sitä koneella, mutta kun koitan muuttaa sitä (TMPGEnc:llä) VCD:si, ohjelma ilmoittaa "*.avi cannot open, or unsupported".

    Video source; kelpuuttaa AVI:n
    Audio source; antaa edellämainitun ilmoituksen.

    Olen onnistunut kyllä kääntämään erään toisen tiedoston äänien kanssa (.mpeg).
    Auttakaa peeloa, ettei yön imutukset menny hukkaan!

    Niin ja VirtualDub sanoo näin:
    The requested audio compression is not compatible with the input format. Check that the sampling rate and channel count of the input match those of the requested format.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.05.2002
  2.  
  3. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
  4. ODB

    ODB Guest

    Eipä se ikävä kyllä auttanu..
    Mul oli tämä 5.02 pro gain, ja nyt kokeilin tota normi 5.02. Mut ei se auttanu...
    Outoo ku DivX Player 2.0A kyl toistaa hienosti äänet, mut TMPGEnc "ei ymmärrä" audioo...
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    AC3 -audiot lähes varmasti, muistaakseni ainakin Nandub (voin olla väärässä, korjatkaa..) osasi irrottaa AC3-audiot erikseen AVIsta. Tuon jälkeen joudut downmixaamaan audiot stereo-WAViksi esim. BeSweetillä ja sitten lataamaan ko. WAVin erillisenä Audio Sourcena TMPGEnciin.
     
  6. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Kato millä koodekilla se audio on väännetty.
    Esim. Adobe premierellä jos löytyy sellanen..
     
  7. ODB

    ODB Guest

    NanDub sanoo: ACM failed to suggest audio decompression format.
    Mutta kun valitsen AUDIO > AC3 audio... ja yritän koitan avata videota se ilmoittaa:
    AC3 FILE PARAMETERS; FmtTag 0x2000, SampleFreq 48000, Channels 5 ja 640 kb/s

    Huh, ku menee vaikeeks...
     
  8. ODB

    ODB Guest

    Nyt taitaa pelittää!!

    Löytyi semmoinen ohjelma kuin AVI2WAV.
    Se osas kääntää äänet WAV:ksi, joten enköhän osaa tämän liittää erillisenä tiedostona.

    IHANAA! ja kiitos, te suuret gurut!
     
  9. Nope999

    Nope999 Member

    Liittynyt:
    11.06.2002
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä satuin eksymään näille sivuille ja pisti silmään tuo ääniongelma Teillä...

    Koittakaa avi2vcd softaa, mukana tulee decompress tsydeemi jolla saa pakatun äänen pakkaamattomaksi (videon kera!) jolloin tmpgenc vääntää avit vcd:ksi HUOMATTAVASTI nopeammin ja vielä ilman ääni ongelmia.. (tai ainakin mun vanha pommi:))

    Kaiken lisäksi äärettömän simppeliä!

    En kyllä suosittele käyttämään tuota avi2vcd:tä videon muokkaamiseen...

    Kait ymmärsitte mun sössötykset..

    niin tuon avi2vcd saa http://www.mnsi.net/~jschlic1/
     

Jaa tämä sivu