1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AVCHD Sony HDR SR11

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi cyreda 03.04.2009.

  1. cyreda

    cyreda Member

    Liittynyt:
    03.04.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen aikeissa hankkia videokameran joka on FULL HD laatuinen. Olen miettinyt tätä Sonyn SR11 digitaalista videokameraa, joka tallentaa videon kovalevylle eikä vanhanaikaisille kaseteille. AVCHD on siis formaatti. Tässä linkki kyseiseen kameraan. http://www.pixmania.com/fi/fi/744812/art/sony/videokamera-high-definiti.html

    On kokemuksia DV kameroista ja niiden laaduista ja siitä kuinka pitkään niillä voi kuvata. Ei kiitos. Avchd on tulevaisuutta, korjatkaa kaikki jos olen väärässä. Ennenhän AVCHD:ssa oli laatuongelmia pakkauksen vuoksi mutta nykyään tuossa SR11:ssä on virheitä korjailtu ja kuulemma voittaa helposti HDV kamerat. Ja siinä on 60 GT kovalevy, joten 1080p videota mahtuu suunnilleen 23 tuntia.

    Eli tuota kameraa olen todella vakavasti harkitsemassa, jos on parempia vaihtoehtoja, niin kertokaa nopeasti! :) Ja kertokaa omia kokemuksia AVCHD:sta. Itellä on Sony Vegas 8 Pro ja se tukee AVCHD:ta niin siinä ei ole ongelmaa
     
  2.  
  3. cyreda

    cyreda Member

    Liittynyt:
    03.04.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja sitten vielä pitäisi saada tietää että kykeneekö minun Amd Athlon 64 3700+ suoriting editoimaan AVCHD:ta, eli pitäisikö hankkia uusi prosessorikin?
     
  4. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kaikkein huonommalla, ns. LP-laadulla (bittinopeudella 5 Mbps) mahtuu tosiaan se 22,5 tuntia. Tuosta löytyy sitten vielä kolme parempaa laatuasetusta jotka ovat:
    SP=7Mbps=17t50min
    HQ=9Mbps=14t40min
    FH=16Mbps=7t10min

    Eli vasta viimeksi mainittu on sitä oikeeta "FullHD:tä"...;)

    Toivottavasti se on oma eikä waretettu, voi nimittäin olla että AVCHD:n käsittely vaatii aktivoinnin, en ole aivan varma mutta monessa ohjelmassa näin on.

    Ja tietokone AVCHD:n editointiin saa olla mahdollisimman tehokas, joku Intel Core 2 Duo 1,66GHz on siinä alarajalla jolla jotain yksikertaista leikkausta saa tehtyä mutta vähänkin monipuolisempi käsittely efekteineen jne. vaatii kyllä tehokkaampaa prosessoria. Tämä on lisäksi ohjelmakohtainen juttu, jollakin ohjelmalla homma sujuu heikommalla koneella kun toisella.

    Itselläni ei tosin ole AVCHD-kameroista kokemusta mutta voin suositella tätä sivustoa, sieltä sitä kokemusta ja tietoa asiasta löytyy:
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/index.php
     
  5. cyreda

    cyreda Member

    Liittynyt:
    03.04.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä ihan oma on. Kerran yritin warettaa Adobe After effects mutta se ei vain toiminut, kun taas trial toimi. Ostin verkkokaupasta Sony Vegas 8 Pro ja se on mahtava ohjelma!
     
  6. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    On se varmasti hyvä ohjelma, katso kuitenkin sen konevaatimukset ennenkuin päätät koneen prossun päivityksestä. Ja tosiaan kannattaa tuolla digivideo.fi:n sivuilla "opiskella" keskusteluista toisten kokemuksia AVCHD:stä, kaikki ei välttämättä ole aivan ruusuilla tanssimista näitten uusien teräväpiirtoformaattien kanssa. Itsekin tänä vuonna ehkä päivitän oman miniDV-kamerani uuteen AVCHD-malliin.

    En tosi halua kovalevyllistä mallia koska se painaa enemmän kuin pelkkkä korttimalli ja kerään mieluummin videoni muistikorteille niin ei tule niin suurta vahinkoa jos kameraan tai kovalevyyn tulee vikaa tai kamera varastetaan. Yhtäjaksoista kuvaamistahan ei kuitenkaan kovalevykamerallakaan voi sen kauemmin harrastaa kuin mitä akun lataus kestää joten korttien vaihto ei minua siinä pahemmin häiritse. Ja Sonyä en halua koska pysyttelen mieluummin edullisemman ja yleisemmän standardin muistikorteissa...;)
    Joten oma valintani tulee olemaan Panasonic tai Canon ilman kovalevyä.
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2009

Jaa tämä sivu