1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Avasti ja palomuuri

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi AlexisW 09.07.2015.

  1. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    McAfee loppui mulla. Ei se mun ollukaan vaan edellisen. No otin Avastin. Vaan ilmoitti McAfee mulla ei ole palomuuria. Noinkohan? Onko se Avastissa vai pitääkö hakee joku ohjelma? Onko AVGssa? Outoa on ku ei näy pelaavan edes Windowsin omat turvaohjelmat. Tää on Windows 8.1. Taita aollaparas ottaa Windows 10 kun sen saa ilmaiseksi??
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Wndowsin omaa palomuuria käyttävät jotkut tietoturvaohjelmatkin, joten voit luottaa siihen ihan hyvin.
    Pelkkä virustorjuntaohjelma siis riittää.
    Jos sinulla on koneella kaksi virustorjuntaohjelmaa, poista toinen, koska muuten nokittelevat keskenään.
     
  4. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Ei oo kahta. Windows sanoo, että mulla on Windows Defender. Se Security essentials ei toimi tässä. No ei kai defenderissä oo vai onko virusohjelmakin??
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Ja jotta voisit olla varma, ettei McAfeen jämätkään aiheita vast'edes ongelmia, aja sen poistotyökalu sen jälkeen kun olet poistanut McAfeen Ohjauspaneelin Poista asennettu ohjelma -toiminnolla. Tarkemmat ohjeet ja poistotyökalun latauslinkki löytyvät tuolta: https://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS101331
     
  6. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Moi!

    Suosittelen ottamaan käyttöön Windows Defenderin ja Windowsin oman palomuurin. Näillä pärjää mainiosti jos vain osaa muuten huolehtia tietoturvasta. Maksullista virustorjuntaa ei kannata enää ostella. Säästyy rahat muuhun käyttöön.

    Kolmannen osapuolen palomuureja en suosittele asentamaan. Ne ei tuo oikein mitään lisäarvoa nykyWindowseissa. Ehkä jossain Windows XP aikana saattoi tuoda.
     
  7. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    En ol ekoskaan ostellu tmitään maksullista torjuntaa. No tutkin asiaa. Että onko täällä kunnossa noi Windowsin omat suojat.
     
  8. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Windows ilmoittaa että kaikki on kunnossa!
     
  9. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Silloin kaikki pitäisi olla ok. Voit vielä tarkistaa onko Defender päällä jos päätit ottaa sen käyttöön.
     

Jaa tämä sivu