1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Avast taas otsikoissa

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi 1pertti 05.12.2019.

  1. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Vaan eihän ne sankarit maksullisen version tyrkyttämistä ja muita mahdollisia huijauksia paljastaneet. Sen selvittivät että avast saattaa myydä tietoja ulkopuolisille, mikä ei tainnut kovin suuria ponnisteluja vaatia koska asia kissan kokoisin kirjaimin itse ohjelmassakin todetaan.

    Eikä ilmaisversion kaikkea tarvitse tehdä. Ei kyllä myöskään keksiä itse ongelmia.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Entä mitä seuraa, ellei noita turhia tai vanhentuneita rekisteriavaimia poisteta? Käytännössä ei mitään. Yksittäiset rekisteriavaimet vievät niin vähän kiintolevytilaa, ettei "tilan vapauttamisella" ole merkitystä. Tietokone ei tällä tavalla myöskään nopeudu, sillä rekisteri ei ole mikään sovellus, joka suoritetaan, vaan tietokanta, josta Windows ja sovellukset hakevat tarvitsemansa tiedot. Tiedonhaku ei hidastu, vaikka rekisteri sisältäisi myös tarpeetonta tietoa. Rekisteriä ei siis käydä läpi määrätyn tiedon löytämiseksi, vaan rekisteriavaimen polku ohjaa suoraan oikeaan tietoon.

    Eipä silti - olen itsekin monet kerrat ajanut CCleanerin rekisterinputsaussovelluksen. Vain yhden kerran on käynyt niin, että se poisti väärän avaimen ja aiheutti ongelman. Tosin poistettu avain oli helposti palautettavissa CCleanerin tekemästä varmuuskopiosta, mutta ilman CCleaneria koko ongelmaa ei olisi tullut. Jotkut muut rekisterinputsausohjelmat tunnetaan paljon epäluotettavammasta toiminnasta.
     
  4. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    850
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53

Jaa tämä sivu