1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Auttakaa svcd teossa

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi jarajoy 08.04.2002.

  1. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se deinterlace kohta on todennäköisesti avainsana niihin "viivoihin". Itselläni oli samankaltaisia ongelmia mutta ne hävisivät kun testailin eri vaihtoehtoja. ( erään leffan kohdalla ne hävisivät Smartdeinterlace asetuksella, tosin laatu hieman kärsi mutta ei viivoja ) tosin tämä hieman hidastaa prosessia.
    Ainakin vanhemmissa leffoissa jotka on remasteroitu dvd:lle niin lacetukset pitää säätää ( ei varmaankaan päde kaikkiin )
    Kantsii testailla....
    ps. itsepä olen kyllä nämä sivut helppien ja forumin kautta todennut parhaiksi ;)
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2002
  2.  
  3. jarajoy

    jarajoy Guest

    Nyt on kaksi levyä ohjelmalla DVD2SVCD.
    Permanent ja ilman.Katsottu vuorotellen 32"L-kuva Tv:eestä.Kuvan laatu,kun tarkkaan katsotaan on heikompi permanent asetuksella.Tätä ei voi kiistää.
    Asetuksista tuo Deinterlace! On monta vaihtoehtoa.Kannattaako muuttaa oletusta. Jos jollain kokemusta näistä kertokaa.Myös Frameserver/Flip (ohjelman ohjeessa selvitetään.)En saanut mitään tolkkua.
    Viitaisiko se kuvan värinään tai välkyntään.
     
  4. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Uusimmassa eli 1.0.8 build 1:ssä voit käyttää preview-tilaa ennen pakkausta, jonka avulla voit nätisti tutkia mikä delace-asetus kannattaa ottaa käyttöön -- ne tuppaavat vaihtelemaan melkein leffoittain.
     
  5. jarajoy

    jarajoy Guest

    dRD Voitko sanoa kumpi i-author tai VCDXBuild parempi.Onko lopputuloksen kannalta merkitystä
     
  6. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    VCDXBuild. I-Author ei osaa "oikeita" SVCD-subeja vaan tekee CVD-subit ja sen käyttöliittymä on... kauhea :) Ja full version saaminen on kans aina oma pieni ongelmansa, kun I-Authoria ei myydä Kiinan ulkopuolelle.

    Laatuun kumpikaan ei tietenkään vaikuta millään tavalla.
     
  7. Ulveratus

    Ulveratus Member

    Liittynyt:
    11.04.2002
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos petrau, Smartdeinterlace toimi oikein.

    Tästä lähin rupean itsekkin vääntämään DVD:t SVCD:lle.

    Ainoa mikä mietityttää on se kuinka paljon levyjä elokuvat vievät.

    Tämä foorumi on todellakin avuksi.

    Kiitos
     
  8. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No hienoa että saa olla avuksi :)

    Tämä asia tuli kyllä itse kokeiltua rankimman kautta, eli erään leffan kohdalla vaan kokeilin kaikki asetukset läpi :) ( en tosin koko leffaa )

    Minäkin ensin turailin vaikka minkä näköisillä yhdistelmillä esim. xmpeg + aviwrapper (frameserverinä) + cce tämän jälkeen pilkkominen tmpgenc:llä ja lopuksi imaget chaptereineen vcd easylla.
    Ei sen puoleen kuvan laatu oli ihan kohdallaan :) Onneksi sitten tuli kekattua tuo DVD2SVCD, joka on kyllä yliveto tässä hommassa.

    ps. mutta vieläkin minulla on yksi leffa jota DVD2SVCD ohjelmalla en saanut toimimaan, mutta edellämainitulla yhdistelmällä sain :)
     
  9. jarajoy

    jarajoy Guest

    Minulla myös menossa uudelleen tuolla Smart deinterlace.Mutta kertoisitko Petrau monien kokeilujen pohjalta tuosta levyjen menekistä.
    Tällä foorumilla nimittäin kerrotaan että SVCD:lle menee 35-40 min.Mutta Dvd2vcd ohj. pakkaa ainakin oletuksilla aina yhdelle 80 min levylle koko leffan.(Jossain tietysti on raja)
    Onko näin että parhaaseen tulokseen pyrkiessä pitäisi ennen polttoa pilkkoa noihin 35-40 min pätkiin.
     
  10. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen huomannut että jos leffan pituus on n. 70-75 min. niin leffa on mennyt yhdelle levylle. (itselläni vain kaksi leffaa). Mutta pääsääntöisesti kahdelle. DVD2SVCD ohjelman bitrate välilehdellä oleva info pitää jotakuinkin paikkansa. Ja jos leffa on ollut n.130 min. niin kolmelle cd:lle. Noita bitrate asetuksia voi toki muuttaa jos haluaa parempaa laatua ja enemmän levyjä. Mutta tämän suhteenkin kannattaa olla varovainen sillä jokin saattaa mennä pieleen, itse olen tehnyt aina oletuksilla. Jospa joku muu voisi kertoa noista bitrate asetuksista ( siis onko kukaan muutellut oletuksia ?)
     
  11. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Itse ainakin olen sitä mieltä, että yli 40min survominen yhdelle CD:lle SVCD-laadulla ei kannata, tulos menee väkisinkin kompromissiksi. Kun taas jakaa tuolleen ~40min/CD, niin laatu vastaa lähes täysin DVD:tä. Sitten vain useamman kiekon DVD-pyöritin alle ja ei tarvitse pitää tupakkataukojakaan 40min välein :)
     
  12. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep ! puhut asiaa dRD..
    Itse vääntelenkin oletusasetuksilla nuo cd:t niin hyvin on toiminut :)
     
  13. jarajoy

    jarajoy Guest

    Kiitotset dRD ja Petrau.
    Monet asiat alkavat selvitä avullanne.
    Tuo kokeilu leffani on 72 minuuttinen,ja tuolla uudella v.1.0.8 Build 1:llä Homma kesti ~18 h
    kun taas edellisellä versiolla ~12 h.Uudemmassa versiossa lisä ominaisuuksia ja valintoja.Esim.tuo Preview-tila.
    Muuten Mielenkiintoinen tuo dvd2svcd_log.txt.
    Tulostin ja ihmettelin,paljon tietoa jonka haluaisin ymmärtää.
    Opiskelu jatkuu.
     
  14. luppe76

    luppe76 Guest

    ois pien kyssäri svcd:n polttoa koskien. elikkäs olen ripannut leffan dvd2svcd:llä tod.näk. onnistuneesti, ainakin ilmoitus siitä tuli. mutta ongelmat alkaa kun yritän polttaa imageja levylle. muuten poltto onnistuu mutta aina tulee ilmoitus ettei Nero voi päättää cd:tä. missä vika?? asemana philipsin 8x.
     
  15. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen huomannut että Nero ei saata joissain tapauksissa onnistua levyn päättämisessä jos bin tiedosto on likimain yhtä suuri kuin tyhjä cd. Ekaks kannattaa tsekata että disc at once on päällä ja käydä asetuksissa muuttamassa red marker lineä hieman suuremmalle (ylipoltto)
    esim. 20 sec yli ( 80min 20sec)
    Tämän kanssa pitää olla varovainen !!!!!!!!!
    Ja polttoa ei kannata tehdä 4x nopeammalla.
    ( itse poltan 2x:llä leffat (plextor))
    Ja käytän poltossa Blindwrite ohjelmaa joka on ollut kyllä yliveto tässä hommassa, ei yhtään susi kappaletta :)
    Jotkin philips asemat eivät tuo tue ns. raakaa kirjoitusta RAW, voinee johtua tuosta ? mene ja tiedä ??
     
    Viimeksi muokattu: 17.04.2002
  16. mepele

    mepele Member

    Liittynyt:
    18.04.2002
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Seuraavanlainen seikka tuli mieleeni kokeiltuani dvd2svcd:tä doom9:n ohjeiden mukaisesti. Ohjeissa kehotetaan/suositellaan, että antaa ko. ohjelman ripata dvd:n pakkauksen yhteydessä. Käsittääkseni ohjelmalla pystyy käsittelemään jo aikaisemmin (eri ohjelmalla) kovalevylle ripatun dvd:n svcd:ksi. Kuinka tämä käytännössä tapahtuu eli täytyykö tehdä jotain muita asetuksia kuin ohjeessa neuvotaan lukuunottamatta rippauksen väliinjättämistä. Onko ko. ohjelmalla edes kannattavaa tehdä svcd:tä jo kovalevylle ripatusta dvd:stä vai kannattako antaa dvd2svcd:n hoitaa myös rippaaminen.
     
  17. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    mepele: Selkeästi helpointa on antaa DVD2SVCD:n hoitaa rippaus puolestasi, eihän varsinainen rippausprosessi ole kuin pisara meressä koko prosessin kestosta.
     
  18. Boulder

    Boulder Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2002
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    HP:n 7570i- ja 8100i-asemilla on Neron kanssa ongelmia tehdä disc-at-oncen loppua, jos levy tulee liian täyteen. Jos mittari näyttää noin 79.30min, onnistuu poltto ongelmitta mutta tuota suurempi luku pätkii usein. Levy toimii kuitenkin (ainakin tietokoneella toistettaessa), joskin toisinaan videossa on pieniä häiriöitä ihan loppumetreillä. Luulin aluksi, että vanha polttavani alkaa vetelemään viimeisiään, mutta onneksi näin ei sitten ollutkaan:)
     
  19. mepele

    mepele Member

    Liittynyt:
    18.04.2002
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kysymykseni taustaa valoittaakseni niin homman nimi on se, että koneeltani löytyy tälläkin hetkellä kaksi ripattua dvd leffaa, jotka ovat maanneet koneen kätköissä jo pitkään. Tarkoitukseni oli pakata kyseiset elokuvat DivX:ksi, mutta kiinnostus loppui niinsanotusti kesken, mutta en kuitenkaan poistanut ripattuja tiedostoja. Nyt kun tulin hankkineeksi DVD soittimen ajattelin, että miksei nyt voisi muuttaa ne svcd:ksi eikä DivX:ksi kuten alkuperäinen tarkoitus oli. Samalla saisin muutaman gigan lisää vapaata koneeseen.
     
  20. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on plexwriter 24x sekä philips pcrw1208 asemat. Ensin testailin tolla philipsillä mutta ei oikein noi leffat tahtonut onnistua. blindwriten cdrw "scanneri" + database on aika hyvä se kyllä kertoo mitä poltto muotoja mikäkin asema tukee. Jos listassa DAO PQ tai DAO PW niin todennäköisesti poltot onnistuu nerollakin ;) mutta joo aikani ton phillipsin kanssa tuhrailtuani, aloin sitten käyttää plextoria sillä onnistuu. Tosin tuo philipsi poltaa kätsysti suojatut levyt esim. sd2. ( kunhan ensin tekee imaget jollain toisella asemalla )Joten vielä vinkkinä kaikille jos haluaa tietää mitä polttomoodeja asema tukee niin eiku imuroimaan ohjelma http://www.blindwrite.com ( DAO muodot oikeastaan edellytys jos haluaa "varman" lopputuloksen ) mutta voihan tuo minun philipsi olla sitä "maanantai" mallia :)
    jep.. tällasta sotkua tällä kertaa...
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2002

Jaa tämä sivu