1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Auttaisitteko blondia MacBookin kanssa

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kliira 13.02.2008.

  1. kliira

    kliira Guest

    Noniin. Eli, jos joku minua voisi auttaa, niin takaan ja alleviivaan, että hermo menee. Jos siis voisitte vääntää rautalangasta heti alussa :D Olin windowsin käyttäjä 15 vuotta, joten nyt on melkeinpä kaikki hakusessa kun ostin pitkän harkinnan jälkeen MacBookin.

    Iso ongelma on netin kanssa. On siis Soneran 8mb laajakaista sekä zyxel wireless adsl masiina. En vaan saa edes tuota soneran laajakaistan asennus levyä auki..ilmeisesti olen kuitenkin saanut tuon masiinan vahingossa asennettua, kun verkkoasetukset sanoo VPN2(L2TP) on konfiguroitu, mutta ei yhteydessä. Kun yritän yhdistää, niin luonnollisesti sanoo, että palvelinta ei ole. Naapurin verkossa siis nyt olen airportilla :D
    Kun taas laitan soneran laajakaistan asennuslevyn sisään ja avaan, niin ei anna avata mitään tiedostoja levyltä. Sanoo, että ei voi avata kun ei voi skriptata.

    Ei voi ymmärtää. Olisin kiitollinen jos joku voisi auttaa.
     
  2.  
  3. Ozzi

    Ozzi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    553
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Levyllä olevat tiedostot ovat todennäköisesti .exe ja muita Windows puolen ohjelmia. Modeemisi joudut siis säätämään käsin. Ihmetyttää tosin jos Soneralta saatu boksi ei toimi suoraan...?

    Oletko koittanut kytkeä MacBookiasi piuhalla kiinni modeemiin?
     
  4. kliira

    kliira Guest

    Netti pelittää hyvin, jos kytken johdolla, mutta kun olen niin mukavuudenhaluinen, että olisi kiva jos toimisi ilman ylimääräisiä johtoja :D
    En ymmärrä. Hirmu paljon olisi muutenkin opeteltavaa tuon macin kanssa, mutta pitää ajan kanssa yrittää tutustua uuteen koneeseen :)
     
  5. Ozzi

    Ozzi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    553
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli modeemisi on wlania (langatonta nettiä) vaille valmiina. Wlanin säädöt täytyy käsin tehdä. Uskoisin että modeemi tekee nyt jo langattoman verkon joka on täysin avoin kaikille.

    Kokeile löydätkö sellaista. Valitse oikealta ylhäältä wlan kuvake:

    [​IMG]

    Sitten koita liittyä verkkoo/verkkoihin jota löydät. Soneran avoin verkko on yleensä "default" tai "Wlan-ap".
     
  6. kliira

    kliira Guest

    Oih. Pelastit juuri minun päivän!! Toimii siis :D
     
  7. Ozzi

    Ozzi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    553
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä hyvä. Tosin kannattaa ne suojaukset laittaa kuntoon jos lähistöllä sijaitsee uteliaita naapureita :)
     

Jaa tämä sivu