1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Autokoulu

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi teme2 29.03.2007.

  1. TeleHell

    TeleHell Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    827
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo on selvä virhe, jos ei pysähdy auton viereen, mikä on parkkeerattu/odottaa suojatien edessä.
    Saattaa siinä kyllä riittää, että ajaa ryömintävauhtia siihen, kuten itse tein ja hyväksyi sen, (vaikka täytyisi pysähtyä).


    Eihän se vaikuta, ellet itse anna ajoosi vaikuttaa psyykkisellä tasolla.
    Voi toki opettaja mainita oman mielipiteensä, jos hänen mielestä ajo menee läpi ja mielipide poikkeaa inssiäijän mielipiteestä (sinänsä voi olla hyvinkin positiivista, että hän tulisi mukaan, jos kerta inssiäijällä jotain henk.kohtaisia ongelmia)

    Ai että se ihana jännitys.. muistan kyllä. Sanoisinko, että ensimmäiset pari kilometriä on pahimpia, siitä se sitten lähtee rentoutumaan. Itse yritin puhella sen inssiukon kanssa, ei onnistunut ainakaan rentouttamaan ilmapiiriä, joten kannattaa unohtaa se ja keskittyä suoritukseen.
    Ajamaan vaan täytyy lähteä sillä asenteella, että kyllä se hyvin menee. Ei kannata tietenkään ylimielisesti lähteä ajelemaan.

    Itselläni tuli itseasiassa ensimmäiset virheet koko autokoulun aikana - missäpä muualla tietenkään kuin inssissä, mäkilähtö epäonnistui, peruutus epäonnistui (peruutin väärälle kaistalle, tilanteen paikkasi se, että tarkistin kuulema erinomaisesti ettei muuta liikennettä tule, ja heti virheen huomattuani siirryin oikealle kaistalle sen kummempia panikoimatta), kuittasin virheet vielä sanomalla etteipä ole ennen tälläistä sattunut :D.

    Ihan "normaalisti" vaan ajelet ja olet, vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta ;).
     
  2.  
  3. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jotaki banaanivitsiä yms. se inssille selitti, ihan nauratti inssiukkoa mutta mulla ei kauheena naurattanu ku inssiä yritin siinä ajaa. :D

    Ekalla ja tokalla kerralla jäivät autokoulun opet konttorille, nyt kolmannella kysy (eri opettaja kuin aikasemmissa insseissä) että haluutko että tuun mukaan. Sanoin että tuu mukaan ja sehän tuli.

    Toi open mukaan tulo on itestä kiinni, sen saa mukaan kun vain sanoo tai se jää konttorille jos niin haluat.

    Eikai se mitään pitäisi lopputulokseen vaikuttaa onko mukana vai ei, mutta mukavahan se on kun saa molemmilta aika hyvät palautteet. Esim. koulun opettaja huomasi inssissä sulkuviivan ylityksen mitä ei inssimies ilmeisesti hoksannu kun ei paperiin merkannut(tai ei raaskinu enää pompauttaa, oli sama inssi ku tokalla kerralla).

    Jännitystä on kyllä vaikea saada pois, mutta itseäni kyllä auttoi kun autokoulun ope oli mukana niin ilmapiiri oli selvästi "rennompi".

    Kyllä se siitä! :)
     
  4. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viime inssissä opettaja ei halunnut tulla mukaan inssiin (sanoi vaan että mulle tulis vaan liikaa paineita kun kaksi äiää katsoo mun ajoa), mutta nyt on eri opettaja ja se sanoi että se voi tulla mukaan inssiin.

    Sekin saattaa olla etta on rennompi olo (ja ilma piiri), kun on opettaja on mukana eikä ole niin yksinäinen olo.

    Viimeksi inssi oli ruuhka aikana (klo 15.00) ja nyt on vahän hiljasempana aikana (klo 12.30)
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2007
  5. bugsbuny

    bugsbuny Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2006
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tänään oli C-inssi ja läpi meni. Oikein mukava ja asiantunteva vanhempi mies oli inssinä (sama kuin B inssissä).
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2007
  6. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla olisi C-inssi 3.9. Laittoivatko peruuttelemaan mihinkään?
     
  7. bugsbuny

    bugsbuny Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2006
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan lopussa laittoi katsastuskonttorin takana peruttamaan (taskuparkkeeraus). Ekalla yrityksellä ei menny ihan nappiin, piti korjata, mutta sain kuitenkin peruuteltua loppujenlopuksi :)
     
  8. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    oletko tehnyt jo c-kortin teoria kokeen.
     
  9. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jes, nyt inssi meni läpi! Smile

    Vielä pitäis käydä c-kortin teoriakoe ja inssi.
     
  10. TornadoFI

    TornadoFI Regular member

    Liittynyt:
    15.04.2006
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oikein paljon onnea temelle :) AJOkortin johdosta :p
     
    Viimeksi muokattu: 17.08.2007
  11. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Onnea.
     
  12. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kiitoksia!
     
  13. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kävin alkuviikosta tekemässä, vähän tuurilla meni läpi, 7/10 oikein eli vissiin maksimi virheet. :p
     
    Viimeksi muokattu: 17.08.2007
  14. Osku58

    Osku58 Regular member

    Liittynyt:
    22.03.2006
    Viestejä:
    256
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Se on vain tärkeintä, että osataan käyttäytyä liikenteessä.
    Itse olen ajanut pelkkiä työmatkoja työpaikalle päivittäin
    Keuruu - Jyväskylä 130km viitenä päivänä (+keikat) viikossa
    viiden vuoden ajan.

    Monta turhaa ohitusta ja ylinopeus ei ole perillepääsyn tae, vaan se,
    että otetaan myös muut tielläliikkujat huomioon.

    Että näin. -Osku-
     
  15. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Tuo on kyllä totta, eipä ole yhtäkään päivää jolloin moottoritiellä ei olisi ohitettu turhaan: eräskin tuli samasta paikasta moottoritielle ja kaahasi ohitseni. Kuljettu pätkä oli jotain viisi kilometriä ja se sama tyyppi jäi kuitenkin samassa liittymässä pois missä minäkin. Että näin. Myös maantiellä tulee ohituksia mutta vähän harvemmin.
     
  16. TeleHell

    TeleHell Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    827
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä ainakin tapana ajaa esim. 100km/h alueella 110, ja 80km/h alueella n.90 jne, ihan vain liikenteen sujuvuuden vuoksi, eikä tule niitä tyhmiä ohituksia perässä tulijoilta.
     
  17. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    huomenna olisi c-kortin teoriakoe, niin onko se helppo ja minkä tapaisia kysymyksiä siihen tylee ?

     
    Viimeksi muokattu: 28.02.2008
  18. zxcx

    zxcx Regular member

    Liittynyt:
    10.10.2007
    Viestejä:
    241
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mites ajoissa porukka kävi tuon autokoulun.. Siis montako kuukautta ennen 18v syntymäpäivää ilmoittauduitte autokouluun?
     
  19. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    no sen saa aloittaa puolivuotta ennen kun täyttää 18 vuotta mutta inssiin saa mennä vasta 18 vuotta täyttänyt.
     
  20. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse menin autokouluun kun olin ollut 18 ehkä 2 viikkoa.
     
  21. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nyt c:n teoriakoe meni läpi.

    ja vielä c:n inssi pitäisi suorittaa.
     

Jaa tämä sivu