Itse vedin laakista läpi sekä teoriakokeen että inssin. Sanoisin että jos vaan on ennen autoikää mopolla ajanut edes jonkun verran, niin siinä on oppinut liikennesäännöt joten enää tarvitsee opetella auton hallinta. Itse en ennen autokoulua ollut autolla ajanut metriäkään, mutta aika äkkiä sen siitä hokasi. Tottahan ne kokeet vähän jännitti. Itse jännäsin enempi kirjallisia, se katsastuskonttori vaan on sellainen jännä paikka. Inssistä olin oikeastaan varma, että tottahan se läpi menee. Inssissä puheenaihe siirtyi yllätys yllätys, hyvin äkkiä tietokoneisiin ja siinä se sitten rupatellessa meni sellaiset 20 minuuttia kaupungilla ajellessa, jonka jälkeen kurvattiin konttorille ja kortti tuli. Aika tähtitieteellinen on kyllä ajokortin hinta. Kohta on kolme vuotta jo kortti ollut.
joo mulla on mopokortti ja olen ajanut aika paljon moposkootterilla liikenteessä. enkä ole autolla kertaakaan ennen ajanut.
Pidä järki mukana, niin kyllä se siitä. Ja lue kysymys kaksi kertaa, ne voi kysellä vähän sillee harhaanjohtavasti...
Ihan helppo homma.. itelläkin meni ekalla läpi, ja menis varmaan vieläkin vaikka siitä pari vuotta onkin aikaa jo.. Kato tosiaan vaan tarkasti kysymykset, niis on aika paljon kompa kysymyksii.. Inssi on mun mielestä vielä helpompi ku teoriakoe. Älä vaan keskity siihen tarkastajaan ku se merkkailee kaikenlaista.. Ite vilkuilin vähän väliä siihen tyyppin ja meinasin ajaa mersun kylkeen, mutta läpi meni helposti..
Ne kirjalliset on ihan läpät. Jos vähänkin tajuaa mistään mitään niin sen saa läpi Ajokokeetkin sain (henkilö- ja kuorma-auto) kerralla läpi vaikka ajoin mielestäni ihan päin persettä (auto pysähteli ja sillee enkä kuorma-autoo edes osannut parkkeerata kunnolla =). Tärkeintä on kokoajan vilkuilla peilejä, eikä vain sivusilmällä, vaan silleen selvästi että se tutkinnon vastaanottaja huomaa =) Tänään oli toisen vaiheen arvioiva ajo, jossa jotain taloudellista ajoa opeteltiin. Maanantaina vielä jotain rata-ajoa ja teoriaa, sitten on sekin roska ohi. Pimeänajo ja toinen vaihe ihan turhaa rahastusta imo
onhan se totta että kakkosvaihe on rahastusta, mutta se on ihan h*elvetin hauskaa.. Meillä oli ensin n.3h teoriaa(se oli tylsää) ja sit viel muutamaks tunniks liukkaalle heitteleen kieppejä.. Varsinkin kesällä se rata on ihan tajuttoman liukas.. vettä ja mäntysuopaa.. Tais parhaimmillaan pyörii auto jotai 4-5 kierrosta..
Minulla oli oikeesti ihan jees inssikaveri, ei kommentoinut mitään ajon aikana eikä kirjoittanut mitään, vaan teki kaiken ajon jälkeen... Eli hän sanoi vaan vasemmalle ja oikealle ja niin edelleen...
Kyllä normaali ihminen kortin saa helposti. Toisaalta liikenteessä kyllä huomaa välillä että sen saa liian helposti, kaikkea sählääjää löytyy. Helvetin hauskasta kaukana. Talvella voi vetää käsijarrukäännöksiä parkkipaikalla jos pyöriä haluaa, eikä maksa mitään.
Sanoinpa vaan että se oli hauskaa pakolliseks.. En mäkään ala maksaa 200€ siitä et pääsen pyörii autol, mutta pakko käydä nii kannattaa ottaa ilo irti..
295€ ;( (ei omaa autoa) Sitäpaitsi toi liukasajohan tehtiin jo ykkösvaiheessa niin miks sillä pitää uudestaan rahastaa :|
itse en päässyt kertaakaan autokoulun koneella kirjallista läpi, mutta virallinen tentti meni sitten heti kerrasta virhein 1 kysymys ja 3 kuvaa. Inssiajot meni kans heti ekoilla kerroilla. sekin varmaan riippuu niin paljon missä kaupungissa kortin suoritat ja millaisia reittejä inssi ajattaa. myös sillä on merkitystä, onko ajattajan puoliso ollut viime yönä anteliaalla päällä.
noniin eilen pääsinkin B:n teoriakokeen läpi. Väärin oli yleisissä kysymyksissä 1 (sallittu määrä 3) ja kuvallisissa kysymyksissä oli väärin 5 (sallittu määrä 8).
noniin ensi viikolla on viimeiset ajotunnit ja 9 päivä heinäkuuta inssi. toi inssi jännittää ihan vitusti.
Tuleeko tossa C-kortin teoriakokeessa niitä kuvasarjoja liikenteestä? Olen siis suorittanut jo B-kortin ja siinähän niitä kuvia oli, mutta tuleeko niitä uudestaan C-kortissakin?
Ittelläin ois perjantaina inssi, aijaijai. =) Oli aika kumma tänään ajotunnilla, meinas auto hyytyä vähän väliä kun ajoin bensa-autolla pitkään aikaan. Ryömittäminen oli haastavaa. Monenmoisista autoista löytyy kyllä ihan kokemusta mutta jotenki se vaan nyt tökki! Toi on kanssa kyllä täyttä totta että inssi on paljon helmpompaa suorittaa jossai pikkykylässä kun kaupungeissa. B:n teoriakysymykset oli tosi helppoja. Mitenkä sitten C:n (ajan senkin samalla)?
sanosinko että kusetusta koko ajokortti systeemi suomessa. Aivan järkyttävää rahastusta! ite ajoin kortin viime syksynä, ja eipä tarvinnut paljoa päätään vaivata yhtään millään. On muuten varmana hyvä tuntiliksa sillä inssiukolla, kun miettii miten kallis se on. No entäpä ajo-opettajilla, kun ajotunti (20min.) maksaa jotain 30e? ei jumalauta - LOOOOOOL. V..tu, sai kesän tehdä töitä, että päääsee kuukauden istumaan paskaa jauhamassa jossain luokassa, ja ajamaan autoa, jollaiseen ei ole kuitenkaan koskaan varaa. HAHA. Mitä hyötyä niistä jarrutustesteistä, liukkaalla-ajoista, ym. on kun melko harvalla vasta ajokortin saaneella on allaan niin uusi auto missä on kaikki abs;t ja sutimisen estot ja ajotietokone ym, ellei pappa betalar. ihmettelen vaan. Ja ne "oppikirjat" - mitä hyötyä? ei tunnilla edes aukaistu sitä kirjaa koskaan. Eihän sitä voi myydä eteenkäänpäin, kun autokoulu pakottaa opiskelijoiden hankkimaan ne samalla!! ssaatna. No entäs tämä toinen vaihe? Ajat autoa sen kaksi vuotta, kesät ja talvet, päivät ja yöt. NIIN MIKSI HELEVETISSÄ PITÄÄ VIELÄ AJAA PIMEÄNAJO & LIUKKAANAJO, JOS EI KÄYNYT SITÄ PIMEÄÄ EKAVAIHEESSA?!??!? Ihan kuin ei olisi tullut pimeällä ja liukkailla ajettua!
Heh, kyllähän se aikamoista rahastusta on. Aikoinaan isäni ajoi armeijassa ammattikortin, makso ~35 markkaa. Mutta kyllä siinä saa kanssa pitkää työpäivää tehdä. Ajo-opettajani menee aamulla klo 8 koululle, ja lisäksi vielä illalla klo 20.30 asti pitää kuorma-auton teoriatunteja.