1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

auto gk ongelma

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi bongari 03.11.2007.

  1. bongari

    bongari Guest

    olen yrittänyt tuolla auto gk:lla muuntaa dvd:ltä koneelleni avi tiedostoksi yhtä sarjaa,ja sillä levyllä miltä olen yrittänyt laittaa niitä koneella tuolla auto gk:lla,niin niin tulikin ne kaikki neljä jaksoa mitkä mulla siinä levyllä on,ja ne kaikki jaksot tulivat siis yhdeksi ja samaksi avi tiedostoksi,ja kun haluaisin yhden jakson erilliseksi avi tiedostoksi eli yhden jakson pituus on 47 minuuttia,mikä on mennyt pieleen siinä muunnoksessa,kun kaikki tulivat samaan avi tiedostoon kerralla.
    pientä neuvoa tarvis kiitos,vaikka jo jotain ohjetta tuossa luinkin,mutta en ymmärtänyt sitä sitten oikeen

    http://www.bitburners.com/option,com_smf/Itemid,73/topic,592.

    eli tuosta olen vähän ohjetta lukenut ohjelman käytössä,mutta se yks pieni ongelma mulla siinä nyt vaan on vialla
     
  2.  
  3. bongari

    bongari Guest

    dvd levylläni on monia eri nimekkeitä,ja kun haluaisin sieltä vain jonkun tietyn siirtää koneelleni avi muotoiseksi,mutta kun ongelma on se että miksi ne kaikki levyllä olevat tiedostot tulevat kerralla,vaikka valitsen vain sen yhden muunnettavaksi,eli tuoalla auto kg:lla,voisiko joku ystävällisesti neuvoa,että mikä on mennyt pieleen
     
  4. bongari

    bongari Guest

    miksi kukaan ei voi tähän vastata jotain,ihan kokeilin vaan dvd:ltä muuntaa yhtä 13 sekunnin videon pätkää aviksi tuolla auto kg:lla,mutta siinä aikaa kului yli 7tuntia,onkohan jotkut asetukset nyt pielessä,vai miten saan dvd:ltä haluamani viden muutettua aviksi,kun aina kun yritän,niin koko dvd:ltä kaikki videot tulevat kerralla yhdeksi avi tiedostoksi,vaikka haluaisin vain yhden,mikä on mennyt pieleen,kun niin käy
     
  5. bongari

    bongari Guest

    en vain saa dvd:ltä tiettyä ohjelmaa aviksi,vaan ne tulevat kaikki yhdeksi ja samaksi avi tiedostoksi mitä mulla siinä koko levyllä on,vaikka haluaisin vain yhden jakson muuttaa aviksi,missä oikein on vika,vaikka mielstäni kaikki asetukset on oikeen
     
  6. Siku

    Siku Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    822
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vika ei ole AutoGK:ssa. AutoGK muuntaa DVD:tä muunnettaessa käyttäjän syöttämän IFO-tiedoston AVI-videoksi. Jos IFO-tiedostosi sisältää viittaukset kaikkiin DVD-videosi jaksoihin se luonnollisesti tekee niistä kaikki jaksot sisältävän AVI-tiedoston.

    Ongelma on siinä, että DVD:tä ripatessasi valitset koko DVD-videon ripattavaksi, kun pitäisi valita vain se yksi jakso. Tällöin sinun täytyy käsitellä jokainen jakso yksitellen AutoGK:lla.

    Vaihtoehtoisesti voit tehdä sen yhden ison AVI-tiedoston, jonka sitten pilkot lopuksi osiin.
     
  7. eekoo

    eekoo Regular member

    Liittynyt:
    29.04.2006
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käy kätevästi esim. VirtualDubilla jos et nyt saa niitä jaksoja erikseen käsiteltyä. Ohje
     
  8. bongari

    bongari Guest

    sillain juuri tein,että valitsin levyltä sen tietyn jakson,esim jonka pituus on 47minuuttia,ja levyllä on muitakin jaksoja ja lyhyempiä,niin siltä se vaan tekee ne kaikki kerralla,vaikka valitsin sen nimikkeen,minkä pituus on 47minuuttia,niin voisinhan tietysti pilkkoa sillä virtualdubilla ne osiin,mutta kun en osaa sitä vielä oikeen käyttää,yritin opetella sitä,mutta tuntui vaan vaikeelta,että jos vielä vähän tähän saisin neuvoo,niin hyvä olis,löytyisköhön siihen virtualdubiin jostain suomenkielistä ohjetta,toivottavasti
     
  9. Vilen

    Vilen Guest

    AutoGK ohjelmassa on tämä toimininto joka ilmoittaa, että "Several PGCs were found in the IFO file" ja siitä voi valita halutun DVD:llä olevan pätkän jonka haluaa muuttaa aviksi. Ilmeisesti tämä "Several PGCs were found in the IFO file" valinta ei täysin toimi tässä vaan se valitsee kaikki mitä levyllä on laitettavaksi aviin riippumatta siitä minkä pätkän valitsee. Tähän auttaa, kun rippaat halutun PGC:n kovalevylle DVD Decrypter ohjelmalla valitsemalla sieltä mode valikosta ifo. Tällä tavalla tekemällä tulee vain esim. haluttu elokuva koodattua aviksi.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.11.2007
  10. bongari

    bongari Guest

    kiitti,kannaattaakohan tuo sitten vielä muuntaa sen jälkeen tuolla auto gk:lla,kun saan sen ensin tuolla dvd decypterillä tehtyä
     
  11. bongari

    bongari Guest

    nyt onnistuu hyvin tuolla dvd decrypterilä,ja enkä tarvi enään tuota auto gk:ta ollenkaan,ja lisäksi tuolla tulee paljon nopeempaa,ja kuvanlaatukin on ihan hyvä,vai kannattaisiko jotain säätöjä muuttaa tuossa dvd decrypterissä
     
  12. Vilen

    Vilen Guest

    DVD Decrypter vain rippaa sen elokuvan kovalevylle ja kuvanlaatu on siis täsmälleen sama kuin alkuperäisessä. Kuvanlaadun suhteen ei DVD Decrypterissä ole mitään asetuksia. :) Auto GK:lla pystyy hyvin pakkaamaan videon aviksi ja tällä tavalla säästää hyvin paljon kovalevyltä tilaa. Jos haluaa paljon pieneen tilaan niin kannattaa varmaankin pakata aviksi, mutta jokainen voi tehdä oman mieltymyksensä mukaan.
     
  13. bongari

    bongari Guest

    ihmeellistä on kuitenkin se,että yhdestä jaksosta tuossa levyllä,niin tuo dvd decrypter muunsi sen tiedoston kahdeksi osaksi,ja sen pituus on yhteensä 50minuuttia,vaikka valitsin sieltä ifo tiedostoista juuri sen,ja muut kyllä tulivat yhtenä ja samana
     
  14. Derrec

    Derrec Member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miksi kun yritän ripata kotiDVD:n koneelleni avi-tiedostoksi http://www.doom9.org/index.html?/autogk.htm sivuilla olevan ohjeen mukaisesti, niin DVD decrypterillä kaikki menee ihan ok ja ohjelma siirtää levyn sisällön video_ts kansioon yhteensä 14 eri tiedostoksi. Nyt kun ohjeen mukaan alan käyttämään autoGK ohjelmaa, niin minulle ei ohjeen step1 kohdassa ole input directory, vaan input file. Eli ohjeen mukaan voisin valita koko sen kansion, jonka dvd decrypter teki ja muuntaa sen yhdeksi aviksi, mutta minun ohjelmalla voin tehdä sen vain yhdelle 14 tiedostostani, jollaisiksi ohjelma ne minulla pilkkoi. Mikähän tässä mahtaa mättää..?
     
  15. Vilen

    Vilen Guest

  16. bongari

    bongari Guest

    muunsin tuolla autogk:lla yhden sarjan jakson dvd:ltä avi muotoon,ja siittä häviää yhtäkkiä äänet kokonaan,ja se jää jumiin,mikä olis voinut mennä pieleen
     
  17. bongari

    bongari Guest

    voisikohna olla asetuksissa jotain pielessä,kun siittä äänet hävis kokonaan yhtäkkiä,osaiskohan joku sanoa että mikä siinä muunnoksessa olis voinut mennä pieleen,kun muuten kaikki meni siinä ihan oikeen
     

Jaa tämä sivu