1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Audio Pro Stage 22

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi _kooma_ 15.09.2011.

  1. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Elikkäs löytyi tuollaiset kaiuttimet varaston siivouksen yhteydessä. Ongelmana olisi löytää noihin uudet basso elementit. Vanhat/alkuperäiset ovat päässeet tuhoutumaan lähes käyttökelvottomiksi.
    Joten itselleni tuli ajatus että josko itse kaiutin koppaan saisi jostakin sopivat elementit korvaamaan nuo originaalit. Alkuperäisten speksit nopeasti vilkaistuna ovat 5.25" ja 8@Ohm, itse kaiuttimen teho alueeksi ollaan ilmoitettu 20-80W (suositeltu vahvistin teho).

    Koetin nopeasti googlailla firmoja jotka myyvät elementtejä tuossa kokoluokassa, mutta ainakaan mitään kovin selkeää en löytänyt. Jotenka kaipailisinkin apuja sen suhteen, että mistä mun kannattaisi etsiä/kysellä noihin kaiuttimiin sopivia elementtejä.

    Hintaa elementeille saisi tulla maksimissaan 100€, eli max 50€ kpl. Sisältäen mahdolliset toimitus/posti kulut. Mutta mitä edullisemmin sopivat elementit löytyvät sitä parempi tietenkin.
    Merkeistä tai valmistajista ei pahemmin ole nykyisin tietoa, mutta ainakin JBL, Infinity, SPL Dynamics, jne kiinnostavat. Ja olisi ihan hyvä jos elementit olisivat tuon 8 Ohm:ia, mutta kait 4:kin käy.

    Tuolta vielä PDF muodossa infoa kyseisistä kaiuttimista.

    http://www.audiopro.fi/files/audiopro/tuotelaput/TuotetiedotE7jastage.pdf

    Nuo Stage 22:set siis olisivat tulossa Stage 55:sten kavereiksi taka-kaiuttimiksi.
     
  2.  
  3. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Kiitoksia, lähettelin firmalle s.postia. Selailin sivustoa jonkin verran ja uskoisin että heiltä saattaisi löytyä sopivat korvikkeet :)
     

Jaa tämä sivu