1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ATX-Emolevy ei toimi ATX-kotelossa?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi CimiPimi 04.09.2013.

  1. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Siis, koita yhtä kampaa jokaisessa slotissa erikseen.. Luulen että sulla on joku emolevyn RAM-Slot paskana... ei muutakaan voi olla.

    Ja emolevy valitsee aina automaattisesti 1333Mhz, välittämättä tukeeko prossu/emo isompia. Se taajuus pitää sitte ite vaihtaa siihen 1600,1866,2133 tai mihin ikinä haluaa.
     
    Viimeksi muokattu: 14.09.2013
  2.  
  3. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Takuuttomia emoja on paha pistää takuuseen...
    homma meni näin: kaveri osti kaverilta emon, kaverin päässä toimi, mutta kun se pääsi toiselle kaverille, se ei toiminut
    tuo usb overpower kun on niin hieno ihmetys, itse korjasin sen mn-sli emossani asentamalla windowsin uudelleen (älä kysy miten hemmetissä winukan uudelleenasennus korjasi biosin, en tiedä sitä itsekkään)


    joo kyllä minä tiedän noitten perskivien ongelmat, ollut lähipiirissä noita rikki mennyt aikana socket 462

    ja edelleen ne halppis perskivien laatu on mitä on, mutta nuo paremman hintaluokan perskivet taas on ihan pätevieä laitoksia
    ja tuo oli vain vastaus micron sanaan *osta asus, asus toimii*
    microlla toimii asus, minulla ei
    micro suosittelee asusta, minä en

    sama homma että minä suosittelen pixmaniaa mutta kartan systemaa kun muut karttaa pixmaniaa ja suosittelee systemaa (tässäkin tapauksessa minulla+ kaverilla huonoja kokemuksia systemasta)

    tämä on taas tämä hetki jolloin pitää itse päättää mistä ottaa ja mitä ottaa, sekä minkä merkkistä ottaa milloin ottaa

    mutta, itse suosittelen kanssa noita emon muistipaikkojen erillistestausta
     
  4. Jonizu

    Jonizu Member

    Liittynyt:
    08.09.2013
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    No vähän mietinkin, kun ei tuota USB - Overpower vikaa oli näkynyt emoissa vuoden 2009 jälkeen pahemmi.. :D. Ja juu, kyllä halvemmissa perskivis on vieläkin laatu mitä on, mutta extreme4 malleista ylöspäin on hyviä.
     
  5. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    tähän on pakko sanoa että on 2009 jälkeenkin noita
    http://www.tomshardware.co.uk/forum/300129-30-current-status-detected-p8z68
    itsellä onkin juuri perskiven 970 extreme 4 lankku mutta 6 ydin prossulle se on jo vähän liian kova pala...
     
  6. CimiPimi

    CimiPimi Member

    Liittynyt:
    23.03.2010
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Muisteja en ole vielä diagnosoinut sen enempää. Kuitenkin olisin kysynyt tästä lisää:
    [​IMG]
    Tosiaan, vesijäähyn kanssa Core Temp 1.0 näyttää, että lämmöt olisivat käyneet jopa 18 asteessa. Hihkuin toisessa keskustelussa, että lämmöt ovat huoneenlämpöä matalemmat. Softan mukaan näin oikeasti olisi, sillä huoneessa on 24 astetta lämpöä. Softa kuitenkin heittää oikeasti jopa 10:llä asteella? Tuo maksimiarvo 60 astetta tuli siitä, kun pumppu oli unohtua kytkeä päälle.
     
    Viimeksi muokattu: 17.09.2013
  7. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    No ei se ihan mahdotonta ole, tosin Core Tempin pitäs napata ne lämmöt heti kun käynnistää koneen. Onhan coolerin kuparit huoneenlämpöä matalemmat kun kone on pois päältä, joten aika viileenä prossukin siinä samalla on.

    Toisaalta, pelkkä koneen käynnistäminen ruksuttaa sen verta tarpeeks että prossun pitäs olla hippa lämpimämpi (tyyliin 30 astetta) kun windowssiin päästään.

    Kokeile Hardware monitorilla myös ja tsekkaa eroaako luvut verrattaen core temppiin.
     
  8. CimiPimi

    CimiPimi Member

    Liittynyt:
    23.03.2010
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    HWMonitor ja CoreTemp näyttävät samaa lämpötilaa, kuten ajattelinkin. Täytyy vain olettaa, että softan näyttämä lämpötila ei ole realistinen.

    Tuo muistikampa ongelma ei liittynyt kampoihin tai emolevyyn. Erittäin noloa sanoa, mutta vika johtui virtalähteestä:
    Olin purkanut virtalähteen puhdistaakseni kaikki pölyt, jota oli senttejä laatikon sisällä. Tämä Corsairin virtalähde oli noin seitsemän vuotta vanhan eikä koskaan avattu.

    Noh, avasin ja purin tuulettimen, puhaltelin ja imuroin kaikki pölyt pois. Kokoaminen terveen järjen mukaan oli tismalleen päinvastainen eli kahdeksan ruuvia paikalleen. Kun virtalähde oli kasattuna, niin huomasin yhden ruuvin kadonneen. Kyse oli pienestä M2 x 0,XY ruuvista, jonka oletin pudonneen lattialle. Ja tässä se noloin kohta tulee: ruuvi oli virtalähteen sisällä.

    Tietokone toimi täysin normaalisti muutaman päivän ajan, mutta yllättäen pelatessa tietokone sammui. Yritin käynnistää tietokonetta, jolloin kipinät lensi virtalähteestä.

    Laitoin kokoonpanooni toisen, varsin heikon 250 watin, virtalähteen, mutta yhtään ongelmaa ei ole tullut sen jälkeen muistien tarkastuksessa. Kukaan ei olisi voinut tätä arvata, mutta kiitän kaikkia avusta ja viesteistä. Uskomaton tuuri, että en kuullut liikuttaessa virtalähdessä ruuvin olevan sen sisällä. Ärsyttävää...

    EDIT: [​IMG]
    On vieläkin kylmäempää, tosin huoneenlämpö oli tuolloin 22 astetta.
     
    Viimeksi muokattu: 19.09.2013

Jaa tämä sivu