1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ATi VS Nvidia !

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi guRu 30.01.2006.

  1. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli ainakin aikoinaan joku Guillemot Geforce 1 32MB ja toimi hyvin :)

    Ei voi kyllä koko geforce perhettä mun mielestä mollata parin kortin tai yhden niiden säätäneen vuoksi..
     
  2.  
  3. kipatsu

    kipatsu Guest

    Itse ostin eilen Pny gforce7800gt 256mt ja hyvin pelittää.
    Hinta suhteessa tehoihin toi kortti on paras,makso vain 304ekee.
    On ollut monta Atin korttiakin ja viimeksi on ollut radeon 9800pro
    mikä pelas myös kiitettävästi ennen kuin särky :(
    Tilalle sain Palitin Gforce 6600gt Pci-e ja ei ollut mitään valittamista.
     
  4. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jaa, että vain 300 ekee :D Sillon ku mä ostelin vielä näytönohjaimia, ni parhaimmat makso 150€
     
  5. Jersey

    Jersey Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ati + Linux Sucks...!
    Atin Linux tuki, eli se mitä käytännössä ei ole olemassa on todella surkeaa.
    Toisin taas on Nvidian puolella, siellä näyttää kaikki käyttäjät olevan arvostettuja asiakkaita.
    Olen huomannut tämän itse, kun olin niin typerä ja hankin radeon 9600xt ohjaimen, joka on minun taidoillani lähes mahdoton, jos ei jopa oikeasti mahdoton saada toimimimaan Ubuntu-64 Masiinassa!

    Seuraava kortti on varmasti Nvidia...!
     
  6. necq

    necq Regular member

    Liittynyt:
    04.12.2004
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olet oikeassa, ei tosiaan voikaan. Mutta kyllä pienimuotoisesti tekisi mieli näin kuitenkin tehdä. Mikäs siinä nVidiassakin, mikäli sattuu ongelmaton kortti kohdalle, hyvähän se silloin on. Silti oma mielipiteeni on että tämä X800 XT on ihan ehdoton, oli sitten nVidiaa tai mitä tahansa muuta verrattavana.
     
  7. lunix

    lunix Regular member

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    773
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ATI huono kortti ole Linuxissakaan (omat kokemukset parin vuoden takaa), mutta vähemmällä pääsee kun ei siihen sekaannu ollenkaan. ;-)
    http://koti.mbnet.fi/tools/uploads/overclock.png
     
  8. -Rumba-

    -Rumba- Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    382
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Menen itse Nvidian puolelle koska ne ovat aina toimineet.

    Itselläni on aina ollut atin ohjainten kanssa jotai ongelmaa. monessa kortissa tv-out ongelmaa. ja se taisi olla vika tikki kun ostin x850xt laitoin kiinni, rikkoi emon ja itsensä. toisella yrityksellä rikkoi taas itsensä. myin sitten pois.

    voihan tietysti olla jos sattuisi olemaan nvidian ja atin huippukortit samalla hetkellä niin mieli saattaisi muuttua. dunno....
     
  9. noddye

    noddye Member

    Liittynyt:
    26.11.2005
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ESAMA:
    Mikropiltissä voitti nopeustestit kyllä nvidian 512mb 7800GTX ja samoiten SLI kokoonpano voitti CrossFiren. Jokatapauksessa väitteesi Atin huippukortin nykyisestä paremmuudesta on epäilyttävä. No selailin nyt tuon muron arvostelun eikä "X1900 XTX potki" todellakaan nvidian kortteja nurin :D COD2 hirveä turpasauna Atille. Kaikissa OpenGL peleissä myöskin turpasauna Atille. Lopuissa muutaman framen voitot Atille. Itse sanoisin että fiftysixty on tilanne huippukortin osalta.

    Hieman parempi on tämä x1000 sarja ja ottanut nvidian etumatkaa kiinni. 8500 ja 9700 sarjat olivat loistavia kortteja ja ylivoimaisia nvidiaan verrattuna, mutta tosiasia on että sen jälkeen ei atilta ole mitään upeaa tullut. Siirryinkin 9700PRO:n jälkeen nvidiaan ja nyt on alla 7800GT. Itseasiassa taisi x800 jne. olla samaan 9700 piiriin perustuvia... vaikka mitä selittäisivät että uusi on. Vähän kuin sanoisi että COD2:ssa on täysin uusi engine (niinkuin hypettäjät väittäävät) :)

    Ja erothan eivät ole suuria vaikkakin sellaset on. Eli nvidia johtaa edelleen. Esim. 6600GT on ollut puolitoistavuotta markkinoilla ja vastikään Atilta tullut x1600XT joka kilpailee samoista markkinoista on HITAAMPI. Nuo kortit on myös kelloteltu aika timmiin ja jäähdytysratkaisut atilla ovat nykyisin keskimäärin meluisampia kuin nvidian vastaavat. 5900 korteissahan nvidialla oli sama ongelma kun piti jokainen mhz saada piiristä kellotettua, jotta ei ihmiset huomaisia kuin paskoja kortteja ovat...

    EDIT: Joo no atille menee pojot tuon huippukortin osalta sillä, että sitä sentään saa kaupoista. Sanoisin jopa, että yllättävää kyllä. Muissa korttiluokissa nvidia johtaa.
     
    Viimeksi muokattu: 03.02.2006
  10. TearTox

    TearTox Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko Radeon 9800 Pro 128mt muistilla parempi kuin GeForce 6600?

    Oon ajatellu kinuavani uutta tietokonetta tässä kohtapuolin ja näyttistä mietin. Eihän kannata ostaa mitään X1900 nehän on aika hintavia ja hinnat tulee alas nopeesti? Eikös tuo X800 tai X850 oo hjyvä?
     
  11. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Saa sitten nähdä, että minkälainen tulee olemaan tuon 7900 kortin saatavuus, kun tuo 7800 tökkii niin pahasti. ATI saa taas selkäänsä huippukortti taistelussa 7900 tullessa testeihin. Kuluttajille sen saaminen voi olla aika nihkeää ja hintavaa.
     
  12. EsaMa

    EsaMa Regular member

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    247
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    9800 pro on nopeampi, kun 6600, mutta 6600 GT on jo pikkasen 9800 pro:ta nopeampi. Puhun kokemuksesta, kun on ollu sekä 9800 pro, että 6600 gt samassa koneessa kiinni. 3Dmark2003:ssa pisteissä ei ollut kun jotain 100 pistettä eroa 6600 GT:n puoleen.
     
  13. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    lunix:tuo "nvidiatool" on jokin,joka toimii kai vaan Linux puolella, vai? Näytti olevan SuseLinux siinä...etsin nyt kuitenkin Wintoosan puolelle tälläistä "nvidiatoolsia"
     
  14. lunix

    lunix Regular member

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    773
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se löytyy nVidian ajurista, en nyt vannomaan mene koska en windowsia käytä.

    Mutta google väittää että kirjoittamalla rekisteriin alla olevan osoitteen mukaisesti saat vastaavan toiminnon wintoosaan ;-)

    http://www.overclockers.com.au/files/CoolBits.reg
     
  15. kipatsu

    kipatsu Guest

    Klikkaa vaan sitä reg tiedostoo niin tulee nforcen ajurivalikkoon uusia välilehtijä.Ainakin minulla toimii hyvin :) ja kellottaa
    ohjainta automaattisesti tai manuaalisesti.
     
  16. -Rumba-

    -Rumba- Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    382
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    saahan noita forceware ajureitakin suoraan. mulla oli ainekin omassa toi kellotus. mutta rivaturneria käytän kellotukseen
     
  17. FlankerF

    FlankerF Member

    Liittynyt:
    24.09.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toistaiseksi ei ole ollut mitään syytä edes vilkuilla atin suuntaan. NVidian kortit kun ovat toimineet paremmin kuin ongelmitta. Aurit, tweaking-softat ym. ovat toimineet täydellisesti. Kun joku pyytää vilkaisemaan konettaan, kysyn ensin onko siinä kenties atin kortti ja vasta sitten harkitsen asiaa. Mutta liitto on alkanut rakoilla: Ensimmäinen kortti, joka sai minut todella tutustumaan atin tuotteeseen oli X800 GTO. Mielenkiintoinen tuttavuus, valitettavasti nVidialta löytyy parempia. X1900 XT:n meinasin jo laittaa tilaukseen, onneksi joku laittoi jäitä hattuun. Taitaa nuo 7800GT:t mennä kaupaksi niin hyvin, ettei ole kapasitettia GTX mallille. Sääli, vaikkan GTX:än markkinaosuus olisikin aika mitätön. nVidian vastaiskua odotellen.
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2006
  18. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Reippaasti vain kokeilemaan Atia; seuraava oma kortti on varmasti Ati jo pelkästään AtiToolin takia...;)
     
  19. Virus88

    Virus88 Regular member

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    475
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä nyt oon testejä lukenu ni ati on ehkä hieman jäljessä mut silti olen atin korttien puolella. 2 atin korttia on ollu ja edelleen tyytyväinen.
     
  20. prik

    prik Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2005
    Viestejä:
    343
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostaisin GF 7800GT:n; hyvä hinta-tehosuhde. Jos olisi millä mällätä niin sitten GF 7800GTX tai ATI 1900XTX.

    Nyt on koneessa ATIn huippupelikortti 9600XT.

    Nvidian ajurituki on linukassa parempi kuin Atilla ja myös OpenGL parempaa Nvidialla.

    Nvidian kortit ovat mielestäni parempia kotiteatterikäyttöön.
     
  21. necq

    necq Regular member

    Liittynyt:
    04.12.2004
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nykyinen korttini (X800 XT PE) on ihan tarpeeksi riittävä kortti omaan käyttööni, vaikka onkin vähän huono kortti. Ja huono siinä mielessä että ei ole juurikaan tehoja. Jos se joskus kosahtaapi, niin en tule ostamaan enää yhtään mitään uutta osaa tietokoneeseen. Jos ja kun joku komponentti sanoo itsensä irti, niin lopetan silloin tietokoneen käytön. Mutta edelleen sitä mieltä olen että ATi voittaa nVidian kuusmiljardii-nollapiste7.
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2006

Jaa tämä sivu